Stránka 1 z 3

kvalita ložisek?

Napsal: 05 bře 2019, 06:10
od Biimbo
Sháním přední ložiska na Transita, měl jsem tam dva FAGy a tuhle značku už nikdy víc. Vrací se mi i z osobáků. Jak je na tom SKF příp. SNR? SNR na menší auta mám celkem osvědčený, SKF jsem před lety přestal dávat kvůli obrovskýmu množství fake výrobků. Jezdíme pořád kolem 4 tun váhy a po dodělání další vodní a palivové nádrže budem ještě o 250 kg težší.
Mám radši koupit origo díl? Na origo ložisku je na 99procent SKF, ale věřit tomu že to stejný co v OEM krabičce nebudu.

Napsal: 05 bře 2019, 11:47
od roman1648
No, to by mě taky zajímalo, hlavně kde kupovat ty "opravdový" (noteeth)

Napsal: 05 bře 2019, 12:04
od ondra.p
mě taky. Na svoje jsem po laboraci dl nějaké čínské nebo jaké to je GSP a je už skoro stotisíc klid

Napsal: 05 bře 2019, 12:08
od roman1648
Fakt? To GSP nám taky nabízejí,ale měl jsem z toho strach...
Jednou jsem dal poloosy od nich protože jiný nebyly k sehnání(starej Scénic 1.6e) a zatím drží ale jak dlouho....

Napsal: 05 bře 2019, 12:22
od Johnny663cz
Pripojím - nedaávno som riešil do strojných súčasti dodávku lozísk. Pán sa vyznal viac ako dobre. No zaujimvé bolo, že SKF už jej majiteľom je FAG. Dokonca je vraj ťažko povedať čo je teraz lepšie či SKF, FAG....ale povedal že sú najlepšie. Tak neviem kde je chyba, možno vyskyt fake ložisiek

Inak neviem prečo sa vracajú FAG loziská?
Jeden mechanik nadával raz tiež na všetky ložiská a nakonic to bolo zlým postupom nalisovania :D nehovorím, že to je tvoj prípad. faktrorov je mnoho

Napsal: 05 bře 2019, 12:58
od jericho-3
Tohle je věčný problém a každá strana má svůj názor.. Asi to bude tak napůl, mnozí mecháni to moc neřeší a stejně tak patrně firma..Já mám soukromý názor, že např. velký lis na nalisování ložisek není vhodný, protože se nepozná, jaký tah nebo problém na ložisko působí.. Byl jsem svědkem nalisování ložiska v servisu NAKŘIVO, protože mechán jen mačká páčku a potahuje z cigára..Další věcí je konstrukce ochrany ložiska od bláta a vody, takže majitelé, kteří vystříkávali bahno odevšad tlakovou hadicí ložisko klidně zničili. Dneska se používá rovnou náboj s ložiskem a nalisování je také problematické, jen se vyhazují zbůhdarma nepoškozené součástky do šrotu..Já neustále nechápu, jak je možné, že můj opovrhovaný Fiat má pořád původní ložiska z výroby, má 250000km /tachometr patrně stočený/ a i přes mé prasecké přejíždění překladu v rejdu při každém vyjíždění od baráku jim nevadí..Rok výroby 1996.. :)

Napsal: 05 bře 2019, 13:02
od zero1724
Strašně moc záleží jak a kdo to lisuje! Každý kdo si kdy dělal domo robo ložiska pak skuhrá, že to hovno vydrží, chce to kvalitně podložený lis a šikovnou ruku, ne každý tohle umí a má na to cajky ;)

Napsal: 05 bře 2019, 13:17
od fekálek
jericho-3 píše:Tohle je věčný problém a každá strana má svůj názor.. Asi to bude tak napůl, mnozí mecháni to moc neřeší a stejně tak patrně firma..Já mám soukromý názor, že např. velký lis na nalisování ložisek není vhodný, protože se nepozná, jaký tah nebo problém na ložisko působí.. Byl jsem svědkem nalisování ložiska v servisu NAKŘIVO, protože mechán jen mačká páčku a potahuje z cigára..Další věcí je konstrukce ochrany ložiska od bláta a vody, takže majitelé, kteří vystříkávali bahno odevšad tlakovou hadicí ložisko klidně zničili. Dneska se používá rovnou náboj s ložiskem a nalisování je také problematické, jen se vyhazují zbůhdarma nepoškozené součástky do šrotu..Já neustále nechápu, jak je možné, že můj opovrhovaný Fiat má pořád původní ložiska z výroby, má 250000km /tachometr patrně stočený/ a i přes mé prasecké přejíždění překladu v rejdu při každém vyjíždění od baráku jim nevadí..Rok výroby 1996.. :)

Ježíííš marjáá, už je tu zase ten nezničitelnej neřekonatelnej fiat (LOL)

Napsal: 05 bře 2019, 18:50
od jericho-3
Jseš vůl, mě samotného to zaráží, jak je to možné..Mám si vymýšlet jako ty? Mnohdy lidem měním ložiska jako na běžícím pásu a říkám si proč, často jezdí jako s hnojem, a měl by jsi si zapamatovat, že v technických věcech zásadně nelžu, není proč , když jde o techniku..Tu neokecáš i když budete s kámošema slinit celý rok, technika vždy překvapí. A měl bys jako mechán vědět, že mnohá auta mají díly identické, včetně ložisek, pístů,kroužků, ventilů apod., takže když nějaký Lojza vykloubený nadává na Fiata, že něco odešlo, tak je to třeba z D a naopak..Ale pouze theoretici sliní kraviny a jsou často na úrovni přiblblých fanoušků Sparty a Slavie... :)

Napsal: 05 bře 2019, 19:43
od Biimbo
Ložiska lisuju sadou v kufříku a točím ručně závit. Žádný pneumatický utahovák ani lis. Vše vždy utaženo podle DP.
Nebudu to řešit a dám originální.
Táta má na OII všechny ložiska taky origo a má najeto ani teď nevím kolik přes 400 tis. Asi 440tis.

Napsal: 05 bře 2019, 19:51
od Tomas.cz
zero1724 píše:Strašně moc záleží jak a kdo to lisuje! Každý kdo si kdy dělal domo robo ložiska pak skuhrá, že to hovno vydrží, chce to kvalitně podložený lis a šikovnou ruku, ne každý tohle umí a má na to cajky ;)
Tak zrovna u Transitu se nalisuje akorát náboj a pak se ložisko přes mírné přesazení utáhne do těhlice.

Napsal: 06 bře 2019, 07:07
od roman1648
Máme klasika dílenské lis 20t,ložisko lisuju za vnější kroužek,střed pak podložím a nalisuju náboj,není to extra věda
Jednou jsem viděl jak jeden to tam naklepal přes velkej ořech náboj kladivem pak to samy,to věřím že to není idealni (rofl)

Napsal: 06 bře 2019, 12:23
od fekálek
jericho-3 píše:Jseš vůl, mě samotného to zaráží, jak je to možné..Mám si vymýšlet jako ty? Mnohdy lidem měním ložiska jako na běžícím pásu a říkám si proč, často jezdí jako s hnojem, a měl by jsi si zapamatovat, že v technických věcech zásadně nelžu, není proč , když jde o techniku..Tu neokecáš i když budete s kámošema slinit celý rok, technika vždy překvapí. A měl bys jako mechán vědět, že mnohá auta mají díly identické, včetně ložisek, pístů,kroužků, ventilů apod., takže když nějaký Lojza vykloubený nadává na Fiata, že něco odešlo, tak je to třeba z D a naopak..Ale pouze theoretici sliní kraviny a jsou často na úrovni přiblblých fanoušků Sparty a Slavie... :)

Jojo, ta Italofilie je nemoc se stejnými příznaky, taky takovej mašťák jako ty říkal u potkaného JTD kde ruplo rozvodový kolo, že na to koukal a kolo prej bylo německý, musím se vám už smát, jste trapáčci (rofl)

Napsal: 06 bře 2019, 13:10
od ROMEK
Ja mám takeho italofila bohužek v rodine. Vlastní piceriu Guseppe , jedno auto Alfa 156 druhe fiat fiorino a na rozvoz pizze cinguecento. Alfa je proste najlepšie auto buďto stojí u mňa na elektro alebo druheho mechanika na opravu ale je proste najlepší. Jak je v lidli Italský týdeň tak behá s košíkem jak zmyslu zbavený. Debata že by neco talianske bylo špatne je uplne zbytečná jak ked má kuň klapky na očiach a vidí len jedným smerem.

Napsal: 06 bře 2019, 13:21
od jericho-3
Ono nejde o trapnost, ale o orientaci v problému, což ty nikdy nepochopíš. Největší moto propadáky má právě oslavované BMW-motory N 45, N 47/D20/, N63/644/a BMW-PSA 1,6 prince..Takové boty, jako udělala slavná firma, jsou k pláči. Audi a jejich větší motory by mohly vyprávět, je to obdoba. Koncern dělá motor za motorem a většinou je to propad zase k jinému pokusu./jsem zvědav na novou řadu, až dostane zabrat /.Samozřejmě mezi motory je i ARomeo, která dala do seriové výroby "závodní" motory s tím, že si je koupí nadšenci, bohužel i přímý vstřik, když ještě koncern včetně BMW hledali v análech po Třetí říši , jak za války tyto přímovstřiky dělali , že fungovaly a pak se do toho pustili a je to dodnes jeden velký propadák za druhým..ARomeo do toho šla, když němečtí konstuktéři nosili ještě krátké kalhoty..A problém jejich motoru 2000ccm byl ten, že se zanášel karbonem , když burani s ním jezdili jako s hnojem..Samozřejmě italská naivita v tom, že majitel bude dodržovat olejové požadavky je nesmírná a nastavení výměny oleje na 30000km je výsledek idiotů v propagaci, kteří jsou jen kancelářské krysy..A hlavně u nás, čehůni se svým socialistickým mozečkem lili do motorů sračky, které kradli v práci a které se dávaly např. do Zetorů..A motůrek Fiat 1,3 JTD , který používá např. Opel, tak tomu ti idioti nastavili nájezd 50000km na výměnu oleje..Mě osobně BMW zklamalo, že např. používá také tlakový spoj na upevnění rozvodové kolo-vačka./o jejich rozvodech nemluvě/ .A udělat mezeru mezi válci 2 mm a motor nacpat výkonem, může jen diletant a tohle přinést na výkresu mému profesorovi na konstrukce /konstruktérovi ve Zbrojovce Strakonice/tak jej nechá propadnout a navrhne mu, přejít k odborům a tam slintat o práci..Takže navrhuji ALL STARS auto tým ,kde by motor dělala Aromeo, podvozek BMW, kastli zvenku zase Italové , elektroniku Bosch a bezpečnostní konstrukci kastle by hlídalo Volvo..Koncern by mohl navrhovat pásy, popelníky a po ověření jejich znalostí i ergonomii vnitřku vozu..A dal bych na kapotu nápis škoda octavia malým písmem, aby čehůni byli spokojeni..a mohli slinit, jak je to jejich auto bezvadné.... :( (LOL)