Motor kouří a nejde do otáček - ASZ - snad vyřešeno.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Motor kouří a nejde do otáček - ASZ - snad vyřešeno.

Příspěvek od favo »

Chlapi mám dotaz, přes víkend jsem měnil hlavu na svém ASZ. Hlava je po GO u firmy Engitec, je tam nová vačka a šály Kolbenschmidt, hydra INA černý a nové rozvody + všechny šrouby.
Po složení a nastavení rozvodů na připravky se motor nastartoval a běžel krásně hladce a celkem i tiše.
Před nastartováním se několikrát protočil ručně, následně pak startérem kvůli promazání a až druhý den jsem ho nastartoval a byl krátce projet. Nevytáčel jsem ho nad 2000 ot/min, aby si vačka mohla v klidu pořádně sednout.
Po dalších dvou dnech jsem nastartoval a jel domů a vše se zdálo OK až do chvíle než jsem přijel k prvnímu kopci a tam už motor nešel za plynem. Max 2000 ot/min. Dojel jsem tedy k místu kde jsem mohl zastavit s tím, že jsem asi zapoměl zapojit podtlakovou hadičku k baňce, jako už mockrát před tím.
Jenže ta zapojená byla.
Vytáhl jsem tedy diagnostiku a kouknul na závady, které tam byly jen dvě, nedosažen max tlak, a buzení vstřiků. Chyby jsem vymazal s tím že to bylo nejspíš tím startováním bez vstřikovačů kvůli promazání motoru a turbo taky, startoval jsem s odpojeným turbem.
Znovu jsem nastartoval zda se chyby znovu objeví. Motor chytá krásně, ale prošlápl jsem plyn zda se ho podaří vytočit nad 2000 ot/min a v tom z výfuku začalo šíleně kouřit a motor začal vydávat takový bzučivý a dunivý zvuk.
Musím zmínit že jsem vstřiky čistil ultrazvukem plus mechanicky odstraňoval karbon ze špiček, ale tak abych se ani nepřiblížil k otvorům v trysce. Byly docela fest zakarbonovaný, na to že jezdím jen Benzinu a VIF. Písty ale byly relativně čistý.
Na volnoběh auto nekouří, jen když přidám plyn a když se pokusím jet tak občas při pokusu přidat trochu plynu motor zacuká a jako by měl na chvil tendenci zdechnout a zase se chytí.
Na diagnostice v kanále 13 jsou hodnoty o chlup lepší než byly před opravou hlavy, kdy ale motor běžel normálně.
Turbo je nový, má najeto asi 18 000 km.
Nenapadá někoho kde je zakopaný pes ?
Upřímně doufám, že je problém jen ve vstřikách, k těm je nejlepší přístup.
Naposledy upravil(a) favo dne 27 dub 2019, 19:34, celkem upraveno 3 x.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

nedal si tam nejaké iné vstreky? :D
čo kabeláž na vstrekovače? Napíš presné chyby z diag :)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Problém je, že diagnostika žádné chyby už nehlásí.
Vstřiky jsem tam jiný nedal, protože bohužel jiný nemám.
Zkusím ještě teď udělat výpis chyb, zda se tam něco neuložilo potom co mě odtáhli. :(
Kabeláž by měla být OK, vytáhl jsem jí z hlavy a vsunul do nové.
Navíc jsem jí kdysi kupoval novou, protože ta stará se skoro rozpadla jak byla spečená a ztvrdlá.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Jen možná blbej nápad ale řeknu ho, neprohodil jsi hadice od nafty??
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14267
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ten kouř má jakou barvu?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Aby nakonec nebyl problém v tom mechanickým čištění špiček trysek.
Zastávám názor, že pokud se trysky nebudou měnit, tak na ně nesahat, zvláště když s nimi nebyl žádný problém....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

A co ty korekce ne na volnoběh když je to ok, ale když to začneš vytáčet?
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Kluci, hadice tady naštěstí přehodit nejdou, jiný délky a u filtru jsou spojený sponkama od výroby, takže ani tady to nejde.
Kouř je černý jak uhel, dokonce jsem na té první zastavce kde jsem to zjistil udělal černý flek na silnici.
Právě jsem udělal znovu diagnostiku a motor bez závad, a co je sranda, tak jsem to nechal brblat na volnoběh a jak začala stoupat teplota, tak jsem to párkrát prošlápl a žádný kouř, jen jeden malinký obláček, ale v porovnání s tím co bylo ráno je to nebe a dudy.
Potom další diagnostika a pořád žádná chyba.
Taky bych to viděl na to čištění, ale popravdě kdyby jste vytáhli z motoru to co já, tak kdo by to vyčistit nezkusil, viz foto.

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

A pak že Verva je to nejlepší co? Já to přestal tankovat, bedu OMV maxmotion spolu s vifem...

A zkoušel jsi to projet? Rovnou zkus za jízdy mrknout na ty korekce..
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Kanál 13 + kanál 23, ten mě dost znepokojuje, druhý válec je repasovaný vstřik.
V kanále 13 jsou ty hodnoty pěkný, ale po zahřátí se to zhorší a hýbe se to kolem 1,7 ale když zapnu klimu, tak je to ještě horší.

Obrázek
Obrázek
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Napadá mě, zda ten karbon na špičkách nemohl být způsobený tím, že poškozený palce na vačce byly jen výfukový a to první, třetí a čtvrtý válec a to od 0,3 až po 0,7 mm, ale je otázka zda takto malý rozdíl by mohl způsobit špatné vyplachování motoru a zanášení trysek karbonem.
Fakt je ten, že nyní auto na přidání plynu reaguje krásně od volnoběhu, až mě to překvapilo jak se zbírá od volnoběhu, před opravou se mu vůbec nechtělo, ale na rozvodech bylo najeto cca 91 000 km a hydronapínák byl zaseknutý, až jsem na něm zničil napínací kladku, když jsem se ho pokusil zatlačit dovnitř, takže časování taky nejspíš nebylo úplně OK.
Zatlačit šel až svěrákem.

Vervu už nekupuji dlouho, beru tu obyčejnou naftu a přidávám VIF, ale ta nafta by měla VIF obsahovat, ovšem mám zato, že VIF má přesně tomuhle zabránit. :?
Projet to půjdu až zítra, nyní kdybych odjel z parkoviště, tak po návratu už nezaparkuji. :D

Ty korekce prý fungují jen na volnoběh.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

korekcie funguju aj v trochu vyšších otáčkach (do 1500?)
zatiahni ručnu a zaťaž motor so spojkou sa pohraj čo sa bude diať
23 kanal nevyzera nijako nadherne
ako si nastavoval vstreky?
ako prve by som skúsil zmerať tlak oleja ajtak podľa toho čo popisuješ
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Niečo nemáš v poriadku so vstrekmi.
Nezdá sa mi ten BIP na druhom valci je úplne mimo voči ostatným.

A čo chcipacia klapka a EGR? Poodpajaj z nich podtlaky a zablenduj hadičky. Bude to mozno nejaká blbosť keď to pred tým chodilo :)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Taky bych to viděl na to. že se ti sama přivírá chcípklapka.Jukni na to.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Vstřiky jsem nastavoval přes hodinky (zdvih vahadla) a stavěcí šroub povolil o 180°.
Druhý válec je právě repasovaný vstřik se kterým jsou problémy od chvíle co jsem ho koupil, vždy měl korekci mimo hodnoty všech ostatních vstřiků, ale motor startoval, běžel a to jsem tenkrát potřeboval a když jsem to řešil, tak mi bylo doporučeno abych to neřešil když to jede.
Na STK jsem vždy prošel s rezervou, tak co, že jo.
Ta tabulka korekcí je jedna z těch hezčích, zrovna když jsem dával printscreen, tak se to nějak spravilo a drželo tyhle hodnoty, ale normálně tam skáčou i kolem 3,0 - 1,7-2,5 a tak různě podle toho jak byl motor teplý. Tohle bylo na motoru co běžel studený asi 2 minuty.

Egr je nový a dával se společně s novým turbem, ale musel jsem nyní měnit konec hadice k podtlakové baňce turba, protože se mi ta původní o cosi prodírala, nebo jí nakousali hlodavci, čert ví.
Každopádně je tam nyní silikonová SAMCO, ale než jsem zjistil že je v půlce spojovaná, tak jsem vydělal celý ventilový blok a odpojil od konektorů a celou hadici měl venku abych jí změřil, až potom jsem si všimnul, že je z výroby napojovaná a tak jsem nahradil jen špatnou část.
Po chcípnutí motoru je slyšet takový to "mlasknutí" a klepnutí chípací klapky o doraz.

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

Jen jsem si vzpoměl, že když jsem ty vstřiky vytáhl z motoru, tak byly celý od oleje a abych nezasral vše kolem, otřel jsem je bavlněnou hadrou a když jsem si všimnul, že pouští chlupy, tak jsem je celý ofoukal stlačeným vzduchem. To jim asi taky moc nepomohlo.

Další možná nepodstatný detail, ale když jsem chtěl nastavit polohu vstřiků podle DP (vzdálenost magnetů od kraje hlavy), tak jsem si všimnul, že jeden z magnetů (jeho víčko), je natočený jinak než ostatní a tak jsem to musel udělat bohužel jen tak od oka. Přípravek na to ještě koupený nemám a tak jsem je natočil tak, aby upínací kámen, šel kolem vstřiku hladce protáhnout a po celé délce měl zhruba stejnou mezeru mezi vstřikem a hlavou. No mezeru, skoro žádná tam není.

Ty korekce v zátěži vyzkouším dnes. I ty odpojený hadičky od chcípací klapky.
Na tlak oleje budu muset někam zajet, k tomu ještě nemám vše potřebný, ale mám v plánu to koupit. Jen už nechci kupovat kdejaký "profi" sady, protože jsem takhle koupil komplet sadu na měření tlaku ve válcích a doma zjistil, že žádný adaptér nepasuje na PD hlavu, což bylo super zjištění ikdyž v popisu byl tento motor uveden. Ovšem abych tam mohl zajet musí motor fungovat. :(
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“