Stránka 1 z 1

Zlomene ventily XUD11ATE/P8B

Napsal: 24 čer 2019, 09:15
od TomasNM
Pani,

Po dlhsom case som zprevadzkoval Evasiona - vymena motora.
Toto je uz stvrty motor,ktory v nom mam.
Prvy odisiel ked sa mi rozletela vonkajsia remenica a guma z nej vletela do rozvodov (teda hlavna pricina bola externa).

Co ma ale prekvapuje su dalsie dva motory,ktore boli zdevastovane rovnakou zavadou,ktoru ani Google nenasiel.
Totiz sa mi v priebehu dvoch rokov na dvoch motoroch ulomil ventil,hlava ventilu spadla do valca a destrukcia motora bola nevyhnutelna.

Tak sa chcem spytat,ze co sa s tymi ventilmi deje,ked mi takto uz dva motory odisli? Nikde som sa nedocital nic o takejto zavade a ja mam rovnaku dvakrat po sebe. Zeby nejaka karma uradovala?
Spolocnu vlastnost mali tieto dva motory,ze boli z XM-ka.

Dik za nazory.

Motor c.2:
Obrázek
Obrázek

Motor c.3:
Obrázek
Obrázek

Napsal: 24 čer 2019, 10:05
od roman1648
To je 2.1TD ne ??
příčina je prostě najetý spousta kiláků...nic jinýho bych nehledal...

Napsal: 24 čer 2019, 10:35
od TomasNM
Ano, 2.1TD.
Vela km? Ako je potom mozne,ze niektore motory vydrzia aj milion,tieto nemali urcite viac ako 500k. Samozrejme to neviem overit,ale motor c.2 som vyberal z celeho auta a tam bolo tusim nieco okolo 320k a ja som na tom spravil tak 40k.

Napsal: 24 čer 2019, 10:50
od jericho-3
Je to zajímavé, tohle opravdu moc časté není..Co tam dělají ty cancoury toho tmelu? Jinak tam je špatně přístupný napínák rozvodů a ten je taková paskunda..Jestli si prostě ventil nebrnkl a pak neupadl..Jak vypadaly ty rozvody, všechny zuby tam byly?

Napsal: 24 čer 2019, 11:00
od TomasNM
Rozvody boli v oboch pripadoch OK (dokonca som rozvody z tretieho pouzil na stvrty).
Ono to nenaznacovalo ziaden problem pred koliziou.
Normalne za jazdy nahla smrt bez vystrahy.
Veselo si motory oba vrneli a zrazu bum a rachot.

Ten silikon je z veci okolo vody zvonka,ked sme XM motor upravovali do Evasiona,tak vsetko okolo bloku bolo treba prehadzat a sme to lepili takto. Navyse zboku co je taky velky plastovy diel,tam bol jeden stift tak zalomeny,ze sme ho nedokazali vybrat,tak to drzalo o jeden srob menej a bolo to treba lepsie zalepit. Ale drzalo to v pohode.

Pri druhom motore som si este v ten den natankoval a vecer KO.
Pri tretom som si predvecer vychvaloval,ze celkom dobre slape a na dalsi den po 10km KO.

Napsal: 24 čer 2019, 11:05
od roman1648
svého času jsme se s těma 2.1 celkem natrápili a popravdě jsem rád že to postupně vymizelo a nikdo už to nechce spravovat... ;)

Napsal: 28 čer 2019, 12:14
od jericho-3
Tyhle tříventily používal už i Renault 25 a tam si pamatuji, že tam se stávalo něco obdobného, ventil v háji..Já je taky nemusel, proti 1,9 špatný přístup, u dodávek to byl opruz a když přidali el. vstřikovací čerpadlo a IMMO ,začal jsem francouze nenávidět a říkal si, byli zase ožralí z toho jejich silného vína a dosvědčují to i naši piloti z Francie , kteří si stěžovali, že jim ožralí frantíci napáskovali do kulometů slepé náboje a oni pak marně stříleli do Luftwaffe, a divili se, že i když byli v zaměřovači , tak to s nimi ani nehnulo a když frantíkům pak nadávali, tak se jen smáli... :(