Stránka 1 z 1

Picasso 1.6 hdi motor

Napsal: 27 čer 2019, 22:00
od Venca-Tdi
Zdavím, koupil jsem do rodinky Citroen Picasso 1.6hdi 66kw 2006 na padlé rozvody, najeto cca 180 000km když uz je dole hlava dělat pístní kroužky?
nebo ještě nejaký km najedou bez problémů ?

Díky za odpovědi

Napsal: 28 čer 2019, 06:55
od roman1648
Určitě najede, ale stejně budeš mít vanu dole min. kvůli kontrole sacího koše ne ? Tak bych je už možná udělal...

Napsal: 28 čer 2019, 06:59
od HonzaXM
Vyčistit vanu, prolisovat výpustný šroub níž, vyčistit sací koš, vyndat nebo vyčistit sítko mazání turba, zkontrolovat turbo, měnit olej každých max. 10 tis. km a doufat. Tyhle motory se nepovedly.

Napsal: 28 čer 2019, 07:07
od roman1648
Když to má olej po 10-12tis. tak to celkem jezdí ale ty novější 8v jsou lepší si myslím, na těch prvních neustále podfukujou vstřiky, měnit žhaviče vždycky zavání sundáváním hlavy atd.
Jo a jestli to bylo potkaný tak vačky máš jiný ??

Napsal: 28 čer 2019, 12:04
od jericho-3
Ono, i když to přežije, tak odejde vahadlo, které vyskočí a musí se to celé rozebrat..Kdo to jednou rozebral, tak už to poté nechce..

Napsal: 28 čer 2019, 12:37
od roman1648
co jsem dělal posledně tak mi kámoš nechal celou hlavu s vačkama, jen jsem ji očistil, prdnul na motor a jezdí to jak z praku...

Napsal: 28 čer 2019, 21:16
od Venca-Tdi
Vana dole byla vše cisté, ještě jsem přetěsnil o kroužek na olejovém čerpadle co rádo teče (prolíná) na bloku motoru, jinak na nalití kroužků pístů nafta přes kroužky protekla cca za 2 hodiny asi radši vytáhnu písty

na pohled písty nevypadají nabourané od ventilů asi velké štěstí a ventily netekli když sem je nalil

vačky nevypadají že by byli nějak poškozené

Napsal: 29 čer 2019, 08:44
od roman1648
Pokud se to nekoplo tak cajk
Na vackach okem nic nepoznáš,jde o to ozubené kolo které je tam jen nalisované,když se to potká tak se to pohne a pak je problem

Napsal: 29 čer 2019, 11:49
od Venca-Tdi
To jde poznat že se kola na vackách protočila ?

Napsal: 29 čer 2019, 12:09
od roman1648
Právě že ne...stačil milimetr dva a už je problem

Napsal: 29 čer 2019, 17:11
od jericho-3
To jsou problémy dnešních konstrukcí, vše odlehčit, zmenšit a pak se stane cokoli a je to na vyhození..Tenhle motor je tak do "motorkáry", stačí když člověk musí vyměnit vahadla i s hydry, něco se vstřiky a s olejovým hospodářstvím a je to na mašli..Ale přichází doba, že se budou hlavy rovnou zahazovat i s vačkami, např./koncern/ ... :(

Napsal: 29 čer 2019, 18:00
od Venca-Tdi
Takže když nebyli vyditelně obtisklé písty skusit vačky nechat nebo sehnat rouvnou jiné?
takže když by se vačky nechali původní a byli by protočené ozubené kola potká se to nebo to nepojede?

Napsal: 30 čer 2019, 06:10
od jericho-3
Já bych to složil a vyzkoušel. Taky se dělalo,/ i když je na to mám zato i přípravek/, že se přistavilo jiné auto a poměřilo se to..Jelikož se montují rozvody s písty v rovině, normálně bych to složil, motorem protočil, zda to má kompresi a zkusil..Samozřejmě je to takový pokus-omyl.. :)

Napsal: 30 čer 2019, 18:48
od Venca-Tdi
Tak jsem preventivně objednal obě nové vačky Od FAI autoparts použité jsem neriskoval aby nebyli u požitých už pootočené kola, ventily OK jeden výfukový byl ohlí tak jeden nový, hlava taky ok vypadala, a písty nepoškozeny
tak až přijdou dam dio kupy a uvidím