td rotacka - nacasovanie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

prka píše:Podle Tvých podivných dotazů usuzuji, že asi nemáš VAG. Bez něj to budeš velice těžko nastavovat. Žádná firemní technická dokumentace ohledně čerpadla Bosch VP 37 s ničím podobným nepočítá. K vstříknutí paliva do válce totiž dojde na základě vzniku potřebného "otevíracího" tlaku paliva ve vstřikovači. Poloha rozdělovacího pístu, kterou bys asi chtěl měřit, bude potom rozdílná u nového nebo vyběhaného čerpadla. Tato poloha bude někde před "horní úvratí" rozdělovacího pístu. Pokud bys při této poloze stačil sledovat i rysku na setrvačníku v nulové poloze, tak by se jednalo o vstřik do 1. válce. Výrobce to však pro hrubé nastavení vymyslel jinak. Rysku setrvačníku na nulu, vačku na "pravítko" a kolík do čerpadla. Teprve potom se pomocí diagnostiky nastaví přesně předvstřik, který je snímán z počátku pohybu jehly na 3. vstřiku.
Ale pocita. Podla prirucky Bosch by si mal najprv nastavit tzv. staticku hodnotu uhla vstreku t.j. ze na vytlacnom axialnom pieste rozdelovacej hlavy cerpadla nastavis pomocou adaptera indikatorom ( cislelnikovym odchylkomerom ) predpisany zdvih piestika ked je motor nastaveny na 12tich hodinach. Potom po nastartovani a zohriati na prevadzkovu teplotu skontrolujes, prip. dostelujes tzv. dynamicku hodnotu uhola vstreku co je vlastne priesecnik bezrozmernych cisel v grafe. Samozrejme, ze u Octavie kazdy radsej usetri jeden krok a nastavy dynamicky uhol vstreku a hotovo. Ale su urcite motori ktore bezia na elektronike MSA a dielenska prirucka aj napriek tomu udava iba hodnotu statickeho nastavenia uhla vstreku napr. Nissan Primera 2.0TD, Mercedes E 290D atd. O dynamickom nastaveni tam nieje ani zmienka, napriek tomu ze diagnosticky nastroj riadne aktivuje zakladne nastavenie a zobrazi ciselne hodnoty.

Na zdvih axialneho piesta nema opotrebenie cerpadla vplyv. Na axialnej vacke su rolnicky. Celkovy zdvih bude furt rovnaky ci bude cerpadlo nove, alebo bude mat uz pol mega za sebou. S nastavenim sa skor laboruje koly opotrebeniu motora, ale nie cerpadla.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jen dodateček dle mne. Po půl milionu je opotřebený obal čerpadla a taky už pak kolísání tlaku uvnitř není OK.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

tento tdi tech typicky mudrc ktorycvh je plny net /sori nechcem urazat ale neda mi/. som zvedavy ako nastavis staticky predvstrek ak nevies presne zamerat tdc. uz i len hrubka mierky mas +- 0.1-0.2 mm na tom piestiku. a rad sa dozviem ako zmeras na predkomorke skutocne tdc z pohybu piesta. a k tomu dynamickemu radsej no comment. akoby som cital prirucku boschu /=pomsta hitlera/.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to hansbob: Ano, ale nie kladky s vackou. Byva vydrety obal od kosika kladiek a tiez predsunvika uhla vstreku. Stupen opotrebenia vo vacsej miere zavisi od kvality nafty.

to 67gtman: Neviem o com tocis a naco su ti sparomierky. 12 hodin si najdes pomocou nejakej znacky, alebo pripravku. Alebo pomocou drotu aj ked ako pises nie u vsetkych komorkacov je to mozne. Ukludni sa, neprezivaj to tak intenzivne. Je to po...bane auto, nie raketoplan. Este sa mi nestalo aby som staticky uhol vstreku nechaval na predpisanej hodnote. Furt je motor ostry jak smrt a vacsinou ho aspon o 0,2 mm prip. viac stiahnem, ale to uz podla mojho subjektivneho pocitu ( podla ucha ako hovoria stary majstri ). Dielensku prirucku musis brat v istych ohladoch naozaj s rezervou.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

67gtman- jak se asi nastavoval předvstřik, když nebyl Vag, vy už jste z něho úplně zmagořili.Tahle předělávka má úskalí také v tom, jaké vstřiky v motoru jsou nebo budou. Jelikož VE je většinou zkoušeno na 170-180atm. a bude to třeba staré čerpadlo, vydřené a opotřebované, tak třeba trysky z TDI rotačky bude mít fušku protlačit,/ možná jen zastudena/ a hlavně žádný dynamický předvstřik nebo jiný tady nemůže být, továrna tohle nepoužívala, i když TDI vychází ze staré rotačky..Lze odpočítat vzdálenost od Hů pístu v okamžiku vstřiku, ale stejně to dopadne pokus- omyl , protože žádné hodnoty vlastně nejsou dané, nepasuje to k sobě. Ani nevíme, co za motor to je, z jakého typu motoru čerpadlo je, atd. Já bych nandal vstřikovací trubky s tryskami venku a zatočil, až se systém odvzdušní, pak bych sledoval , jak trysky práší, pokud by to bylo v pořádku, tak bych si našel pálení 1. válce a zkusil motor uvést v chod. Jakmile by to čaplo a udrželo se to v chodu, tak bych trochu povolil čerpadlo, aby s ním šlo hýbat/nebo pokud je tam natáčení rozvodového kola čerpadla, tak bych to udělal tak, aby motor jakkoliv běžel , když jsou 3 šrouby uprostřed výřezů/ a pak zkoušel předvstřik přidávat, až motor přestane hulit bíle ..Pokud by motor šel moc tvrdě a pořád hulil , tak bych mu šroubem vzadu přidal naftu a zkoušel dál. Je třeba sledovat za přepadem, zda jde souvislý sloupec nafty bez bublin, stačí při běhu motoru stáhnout malou hadičku, která vede ke vstřikům a musí z ní jít souvislý nepřerušovaný proud nafty./tím je zaručeno, že čerpadlo je zahlceno , má přetlak a rezervu, protože při nedostatku motor bude kouřit bíle-trysky špatně práší/.Problém toho je také v tom, že čerpadlo většinou někde leželo několik let, někdy i zalité naftou, ale chvilku mu trvá, než se probere a než jeho mech. seřízení bude motoru vyhovovat. Je to lepenice a dlouho to trvá. Já nedávno dával origo 2 čerpadla do origo motoru kam patří , jedno z půdy a druhé z motoru ve stodole. Trvalo to týden po chvilkách a resumé majitele, jo už je to dobrý, ale předtím to jelo víc..Nechtěl prostě do toho dát prachy, nechat svoje čerpadlo opravit a tak mu kámoši dávali čerpadla.... :( :)
nepropadat panice...
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

Opakujem zadne tdi vybehane cerpadla zavzdusnene a co ja vim co este ....lebo tu poniektori motaju pate cez devate. Spravnu hodnotu predvstrekom od ucha ani len tak nenastavis - pravdepodobne to bude prilis neskoro striekat (vtedy ide pekne kultivovane ale naprd= slabo).
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná bys nám mohl tu akci trochu přiblížit.Nevím, proč se vymezuješ za názory, které vznikly z nedostatku informací. Osobně jsem si kdysi myslel obdobně jaky ty, že přesný předvstřik určený továrnou je to pravé ořechové, ale není tomu tak, mám zato, že každý motor je určitá "individualita", která potřebuje zvláštní přístup.Kolikrát se koupí 2 identická nová auta a každá má jiný výkon a chování..Jak je to můžné při tak přesné seriové výrobě? A u ojetých motorů je to běžné, opotřebení, zakarbonování, způsob jízdy, to vše motor "individualizuje" a často na stejnou operaci-např. výměnu rozvodů reaguje každý motor jinak. Dnešní modla Vag /jinak velmi potřebná věc/ mnohým zamotala hlavu, 2 motory mají identické hodnoty a přitom každý funguje jinak..A majitelé jsou zděšeni, jak je to možné, že Franta má rozvody v nule a já v minusu a on má nižší spotřebu? Tak se laboruje, mění součástky,vyhazují peníze a je to často horší než předtím. A u různých složenin je to úplně mimo, protože hodnoty origo jsou k ničemu..ORIGO předvstřik v origo motoru je určitý kompromis a vychází se z toho, že motor je ve všech směrech 1A..Což často už není /stačí trochu vůle v rozvodech/, menší komprese apod. a už je kompromis pryč. Mě by zajímalo, jak ti motor funguje a co vše si musel upravit, popřípadě vyladit..A sorry za litanie, ale už i Mark Twain napsal, že pokud chceš něco vysvětlit, vysvětli to příběhem... :)
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Svatá pravda.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

viete poradit aka odchylka sa meria odchylkometrom pri nastavovani predvstreku v HU - A B C alebo D?

ta krivka je vacka na cerpadle, sipka = smer otacania

Obrázek
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="67gtman"]viete poradit aka odchylka

Odchylka je velká

Základ jaké auto a typ motoru,

Pokud toto v zadání neumíš napsat tak tvoje statika i dynamika bude kde? No v prdeli!
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

skor som to bral ako vseobecnu debatu.
vm 2.5 td, predkomorka, cerpadlo bosch vp37, tlaci vraj 450 bar, vstrekovace 150 bar, vsetko mechanika.
teda problem je ze motor je lenivy - ma mat 85 kw, odhadom ma 30-35kw urcite nie viac ako stara embecka, nezabera ani odspodu (klepe) ani v otackach (tiez klepe) da tak 75-80 km/h, v kopcoch nestiha nalozeny kamion, zere pomaly ako 2.5l benzinak.
so zakl. nastavenim cerpadla 0.30 mm zacina klepat (hodnota D), pri 0.55 co odporuca servisny manual uz dost klepe, skorsi predvstrek som radsej ani neskusal, pritom sa jedna o dost neskory vstrek - vrchol vacky je 3 zuby za hu (na fotke - zlava kluka prevod vacka cerpadlo), benziny v pohode odpalia 15-20 st PRED hu bez klepania (s knock senzorom aj viac). len ma zaujimalo ako to maju nastavene podobne dizle, kde este hladat zadrhel


Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Napiš toho trochu víc, základní nastavení rozvodů je v pořádku? Motor chytá na otočku, turbo tlačí jak má, jaký kouř jde z výfuku, atd. Nejdřív bych zkusil primitivní základ, nemá to ucpaný tlumič výfuku, má čerpadlo plnou dávku paliva a z přepadu jde nafta bez bublin? Nebyla na tomto motoru OHV měněna jedna z hlav , nebo jiný zásah? Protože to nemusí být jen v předvstřiku, musíš nejdřív vše zkontrolovat , co by mohlo chod motoru ovlivňovat. Třeba jestli na rovině jde do auta strčit a ono popojede.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Tlaky motoru jsou jaké ?
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

ano turbo slabo tlaci - aj ked ma cerstvy repas a vyvazenie - ale asi kvoli tomu ze nejde motor kvoli niecomu do otacok, inac startuje lahko nehreje sa necmudi skusim tie tlaky zmerat...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Není tam spíš málo nafty?
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“