el. předehřev do nádrže
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
el. předehřev do nádrže
Zdárec sehnal jsem si nádrž ze starý Š. Octavia a uvažuji o tom dát si jí jako přídavnou na olej. V hlavní nádrži by byla nafta a v přídavný olej. Z Octavie má výhodu, že je tem zabudovanej plovák a dá se hlídat stav paliva přes budík. Chtěl bych jí ale vybavit el. předehřevem to až uhodí mrazy abych mohl po nastartování na naftu přepnout na olej a nebál se že se mi to všechno ucpe kuli rosolu v nádrži. Uvažoval jsem dát tam dvě nebo tři spirály z rychlovarný koncvice na 12 V. Někam na dno přímo před odvodní potrubí z nádrže. Popřípadě zda někdo ví čím nahradit ty topná tělesa z rychlovarný konve. Hledal jsem něco na 12 V ale nic moc.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
myslím,že nic lepšího neseženeš.2 spirály by mohly stačit......ale stejně musíš ještě nějak vyhřívat přívod oleje-pokud ho máš pod podlahou....já jsem to chtěl kdysi dělat tak,že povedu tenkou hadičku(asi 6mm) s vodou od motoru podel trubek k nádrži a zpět.no a to už si vlastně můžeš hodit i nerez spirálku do oleje a máš to hotovo,nemusíš trápit alternátor.....stačí 6m hadice a kousek nerez trubky...
no právě ta voda až dozadu k nádrži nevím jak by si s tím poradila vodní pumpa, přeci jen je konstruovaná pouze pro krátkej okruh. U Škodovek to bylo krapet jinší, když to táhlo vodu až k chladiči dopředu. No možná ta pumpa má nějakou tu rezervu ale je to zase o dost vody do okruhu protože by to chtělo přeci jen tlustší hadice aby se zachoval aspoň nějakej ten průtok. Jinak pokud bych to vedl tak palivo ( rostlináč ) bych vedl vnitřkem auta někde pod bočníma lištama. Pokud by to byla nafta tak určitě venkem ale rosltináč by z hlediska bezpečnosti nevadil. No chtěl jsem ale beztak tu el. protože s tím nebde tolik práce a v případě prodeje auta nebo potřeby zařízení demontovat se jen odpojí dráty a hotovo. Možná bych zkusil ještě udělat do tý nádrže takovej ponornej válec kde by byly přidělaný obyč žhavičky přes nějakej regulátor, kterej by tam dodával jen určitej proud aby se nežhavily. No a hlavně aby ten držák šel z nádrže bez nějakých větších problémů vyndat pro potřebu kontroly funkčnosti žhaviček protože předpokládám, že nebudou mít nekonečnou životnost i v případě vyhřívání a né žhavení. No budu muset udělat nějakej hokus pokus. Pokud by měl někdo nápad na nějakou elektroniku, která by mi snížila 12 V na menší proud tak sem s tím. Ale nic složitýho
. Chtělo by to asi něco jako potenciometr pokud by vydržel takový proudový odběr aby se hned nevypálil. To by byla asi super luxusní regulace 


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
jenže to vedení z nádrže k motoru musíš stejně vyhřívat...co ti pomůže horká nádrž(ve skutečnosti sotva vlažná),když budeš mít v trubkách 2 metry dlouhý špunt??Jo a k té hadici do zadu-jsem přesvědčený,že to proudit bude.Jasně že né 100l/min,ale i kdyby jen 0,5l/min-tak si spučítej,kolik energie ti přenese-ty 2 spirály z rychlovarky na 12v ti budou 0,5 l vody ořívat na 80°C minimálně 2-3min.
Dvorky,
hžavička je dělaná na 12, takže pokud zapojís dvě za sebou, tak na každou zbyde jenom 6V, tak jima pak poteče taky poloviční proud a budou mít poloviční výkon (dohromady).
Pokud zapojíš za sebe tři, tak hodnoty budou třetinové.
Já ale pořád přemýšlím nat tím, ohřívat olej spirálou z odporovýho drátu, jak už jsem tady psal.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... t&start=45
hžavička je dělaná na 12, takže pokud zapojís dvě za sebou, tak na každou zbyde jenom 6V, tak jima pak poteče taky poloviční proud a budou mít poloviční výkon (dohromady).
Pokud zapojíš za sebe tři, tak hodnoty budou třetinové.
Já ale pořád přemýšlím nat tím, ohřívat olej spirálou z odporovýho drátu, jak už jsem tady psal.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... t&start=45
to jo ale jde o dlouhodobý provoz jestli to těm žhavičkám neuškodí. Jinak já bych nepotřeboval vyhřívat celou nádrž ale jen ten výstup z nádrže do potrubí. No a to co bude v potrubí to se vidí až v praxi jak si s tím čerpadlo poradí. Dal bych hadici s větším průměrem. Potom taky vnitřek auta se ohřeje od topení a pokud bych to vedl středovým panelem, tak tam dokonce jsou vývody od topení a fouká tam teplej vzduch, tak pokud by byl extrém tak by to mohlo celkem rychle povolit. Nejezdím ale pravidelně dlouhý trasy, ale do budoucna o tom uvažuji cca 100 km tak si to chci zatím připravit.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw