Stránka 1 z 2

Nestartuje 1,9 tdi po odstávce

Napsal: 07 lis 2019, 19:55
od Aren
Zdravím všechny,
mám problém s motorem 1,9 tdi 66 kw ALH. 186 000 km Všechno je v naprostém pořádku jen po stání déle než 2 dny musím dlouho (cca 8s) startovat tak 3x a víc po sobě aby chytil.
Šel sem po padající naftě a zjistil, že zpětný ventil v plováku v nádrži netěsnil a propouštěl zpět. Vyčištěno a zdálo se, že bude klid, ale nic. Problém přetrval. Vyměnil sem proto filtr paliva a zpětný ventil filtru, který bohužel také propouštěl. Vyměnil sem pro jistotu i přívodní hadici od čerpadla k filtru. Problém zdálo se zažehnán bohužel cca na 2 týdny. Teď to začalo znovu. Nafta neklesá od čerpadla k nádrži, takže tam je to OK. Čerpadlo nevypadá, že by někde prosakovalo a ani při běhu motoru. Všude čisto a sucho. Při každodenní jízdě chytne na drc i v mrazech ale jak stojí přes víkend, tak v pondělí už nenatočím. Nebo jen tak tak po vyždímání baterky.
Prosím o radu pokud má někdo zkušenost. Dohledal jsem, že by mohl propouštět přetlakový ventil na vstupu nebo výstupu čerpadla, který udržuje nějaký přetlak v čerpadle.
Díky, díky díky za rady.

Napsal: 07 lis 2019, 20:20
od standa123
Zkus to přes víkend nechat stát cumakem dolů....

Napsal: 07 lis 2019, 21:02
od Aren
Dík za tip. Vyzkouším, je pravda že parkuju před domem v kopci a to čumákem nahoru. No a když to zabere, co mi to řekne?

Napsal: 07 lis 2019, 21:47
od hansdob
Padá nafta.

Napsal: 08 lis 2019, 12:05
od Aren
No právě že nepadá, když odpojim a naplnim hadici od čerpadla do výšky 1m tak za hodinu neklesne ani o milimetr.

Napsal: 08 lis 2019, 12:20
od slovacek.milos
kup nové přepadové hadičky 3.2 mm a pumpičku Objednací kód GV VSE055

Napsal: 08 lis 2019, 14:27
od jericho-3
slovacek.milos píše:kup nové přepadové hadičky 3.2 mm a pumpičku Objednací kód GV VSE055
Asi tak a tu gumovou koncovku také..

Napsal: 08 lis 2019, 14:32
od tlakac3
Predvstrik

Napsal: 08 lis 2019, 14:36
od slovacek.milos
tlakac3 píše:Predvstrik
jenže když dostaneš počátek vstřiku mimo toleranci tak ti bliká spirálka

Napsal: 08 lis 2019, 17:06
od jericho-3
Možná by stálo zato se zeptat, zda se předtím něco nedělalo na motoru/např. Rozvody, což by potvrdilo co píše tlakác3.

Napsal: 08 lis 2019, 18:38
od Aren
Rozvody sem nedělal. Jak sem to koupil tak sem vyměnil palivový, vzduchový, kabinový i olejový filtr včetně oleje a pak to začalo. Když už sem vyčistil zpětný ventil v nádrži a ventil na palivovém filtru a nezabralo tak sem tam vrátil starý filtr a vyměnil hadici k čerpadlu. 2 týdny klid a teď nanovo. Dnes dokonce dlouhý start už po 12ti hodinách v práci. Ale nafta od čerpadla do nádrže nepada a čerpadlo netece. Nechápu. Někde to utíkat musí.

Napsal: 08 lis 2019, 19:11
od jericho-3
Zkus ať ti někdo začne startovat a ty se dívej , co jde z výfuku, mělo by ihned začít pokuřovat, pokud nějakou dobu nic a až pak začne bílý kouř, tak je to známka zavzdušnění a čerpadlo se musí nejdříve zahltit a až pak natlakuje vstřiky tak, aby motor mohl chytit..Možná by stálo zkusit dát hadice přívod a přepadu do do kýblu , motor nechat proběhnout a zkusit po 2 dnech nastartovat.. Je to hledání, možná ti už čerpadlo trochu sákne,/ pokud jsou přepady v pořádku/ , což normálně nevadí, ale po 2 dnech už je problém..

Napsal: 08 lis 2019, 21:03
od Aren
To je dobrý tip, když odstavím přívod i odvod tak zjistím jestli se nafta fakt ztrácí z čerpadla. Pak tam někde musí být mikro únik který to způsobuje.

Napsal: 08 lis 2019, 23:57
od slovacek.milos
Aren píše: Pak tam někde musí být mikro únik který to způsobuje.
ono mikroúnik nikde třeba nezsjistíš nafta se nikde neztrácí neteče, ale při delším stání si potáhne hadičkou trochu vzduchu a si namydlený

ten test hadice do čerpadla že ti nepadá je blbě, musíš mít hadice oboje i z vratky nalité na kopec, ;)

Napsal: 09 lis 2019, 07:25
od Aren
JJ to sem měl na mysli, jen sem napsal že dám hadice na přívod a odvod místo na vrat 😁. Dodnes to testnu. Jeste zkusím zaslepit vývody a z boku čerpadla u motoru je šroub kde udělám redukci na vzduch a postupně to natlakuju a třeba uvidím či uslyším Kama to uniká.