Stránka 1 z 1
P308 2.0HDi 100kW 16V-po vymene tesnenia hlavy nestartuje
Napsal: 20 lis 2019, 08:54
od shark734
Ahojte,
mám problém s predmetným autom z roku 2009. Menili sme na motore tesnenie pod hlavou. Motor sme poskladali a motor točí, no nafta z VT čerpadla nejde. Podávacie čerpadlo to nemá, len balónik.
V diagnostike žiadna chyba. Pri testovaní DRV a vstrekovačov cez diagnostiku všetko funguje. Pri točení motora štartérom, je požadovaný tlak paliva 300bar, meraný 0, občas skočí na 1. Rampa od čerpadla až po trysky bola pred štartovaním zaliata naftou.
Synchronizácia vačky OK.
Prosím Vás o radu, na čo sa ešte pozrieť.
Ďakujem
Napsal: 20 lis 2019, 08:59
od jericho-3
A naskočila už komprese?
Napsal: 20 lis 2019, 09:23
od Marek001
Podľa mňa to len nemá naftu, poriadne to treba odvzdušniť s balónom, prípadne externe s elektrickým čerpadlom. Railu ste mali dole a snímač tlaku je OK? Keď povolíš niektorú trubku k vstreku isto odtiaľ nič nejde?
Napsal: 20 lis 2019, 09:29
od shark734
jericho-3: ako to myslíš? keď sme točili cez kľuku, tak to malo odpor
Marek001: odvzdušnené by to malo byť v rámci možnosti. Pred výmenou tesnenia motor šlapal, týždeň auto stálo, kým zbrúsili hlavu. Snímač by mal byť tiež OK. Pri štartovaní nafta k vstreku nejde, len čo som tam naftu napustil.
Napsal: 20 lis 2019, 09:34
od Marek001
A so vstrekmi ste nič nerobili, nejde náhodou všetka nafta do prepadu?
Napsal: 20 lis 2019, 09:54
od shark734
Marek001: vstreky zostali v rovnakom poradí, akurát sa menili tesnenia. Nafta ide do prepadu všetká, do railu to vôbec netlačí. To bude nejaká elektronická chyba, len aj počas štartovanie vyzerajú live dáta v poriadku. Mám rovnaký motor ešte v jednom aute a porovnál som to.
Napsal: 20 lis 2019, 11:08
od hansdob
Trochu nerozumím. Jak muže jít nafta z přepadu když nejde do railu???
Napsal: 20 lis 2019, 15:50
od Marek001
Asi som to aj ja zle pochopil a domotal: problém je teda taký že čerpadlo aj keď má na 100% naftu na vstupe tak nič nevytláča do vysokotlaku a všetko ide z neho von prepadom?
Napsal: 20 lis 2019, 16:37
od shark734
Marek001: áno, presne takto
Napsal: 20 lis 2019, 21:06
od Fenix9555
Skontroluj cez.diag ci rj motoru ma povolenie na start motoru. V nameraných hodnotách opravneni start ano/nie pocas toho ako tocis motorom
Napsal: 25 lis 2019, 07:42
od roman1648
Přesně to jsme řešili na P407, po týdnu co auto stálo a hlava byla na opravě tak tak zalehly vstřiky že to nešlo nastartovat, dodnes nechápu
Zkus ještě lanostart, tyto mrchy kolikrát potřebují hydra trochu oživit šokem
Napsal: 25 lis 2019, 09:38
od jericho-3
Ano, tohle často pomůže, starter často prostě není schopen motor pořádně protočit aby se hydra probrala, a samozřejmě pro soustavu zbyde veškerý proud který je třeba k funkci řízení motoru..A zalehlé ,/ zalepené/ vstřiky jsou také možná realita..Zastávám názor, že delší dobu rozebraný motor ztrácí "pracovní návyky" a je nutno jej přemluvit pořádným probuzením...

Napsal: 25 lis 2019, 10:00
od shark734
Už to šlape, skontrolovali sa všetky konektory. Po nich žiadna zmena. Zložil som VT čerpadlo, vložil späť, dobil baterku a motor chytil po 20s na 2 valce. Zvuk bol katastrofálny, smrad ani nehovorím. Podľa diagnostiky boli zablokované 2 vstrekovače, 1 z nich prechodne. V dia sa nastavila ich výmena po oprave, motor naskočil, 2-3 minúty na voľnobehu mal nepravidelný chod, no ustálilo sa to. Prepláchol sa chladiaci okruh, vymenil olej a vyzerá to, že šlape jak nový s 280tkm na tacho

, osobne by som povedal 400tkm.
Ďakujem za rady páni