Zvýšení výkonu D5252T motoru S K14 turbem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zvýšení výkonu D5252T motoru S K14 turbem
Čus,
mám dotaz. Zkouším zvedat tlak na svém Volvu S80 s TDI motorem (Audi 5 válec), motor je po stage 1 čipu od Volvočesky na 125kW, který má maximální tlak turba 1,1 baru.
Před čipem samozřejmě došlo k výměně šroubů uložení kliky, výměny olejových ostřiků, nastavení předvstřiku, instalace catch canu, atd... 100% technický stav
K otázce, na autě je tedy čip s zvýšeným tlakem na 1,1 z původních 0,9, jsou na tento tlak adaptované i další hodnoty mapy.
Co se teď stane, když manuálním pružinkovým regulátorem tlaku turba zvýším tlak a původní regulátor n75 zaslepím? Dopočte si auto dávku nafty podle váhy vzduchu? Nebo?
Respektive tlak už jsem zvýšil, mám tam teď 1,3 baru - dle VIDY, jen mě zajímá zbytek.
mám dotaz. Zkouším zvedat tlak na svém Volvu S80 s TDI motorem (Audi 5 válec), motor je po stage 1 čipu od Volvočesky na 125kW, který má maximální tlak turba 1,1 baru.
Před čipem samozřejmě došlo k výměně šroubů uložení kliky, výměny olejových ostřiků, nastavení předvstřiku, instalace catch canu, atd... 100% technický stav
K otázce, na autě je tedy čip s zvýšeným tlakem na 1,1 z původních 0,9, jsou na tento tlak adaptované i další hodnoty mapy.
Co se teď stane, když manuálním pružinkovým regulátorem tlaku turba zvýším tlak a původní regulátor n75 zaslepím? Dopočte si auto dávku nafty podle váhy vzduchu? Nebo?
Respektive tlak už jsem zvýšil, mám tam teď 1,3 baru - dle VIDY, jen mě zajímá zbytek.
Mám takovou teorii. Nafta je v mapě daná průtok vzduchu vs otáčky, dokud nejsem mimo tuhle mapu, tak to palivo přidá, podle mapy.
Pokud bych byl mimo ní, pravděpodobně by to hodilo nějakou chybu.
Je to nesmysl?
Dá se na diagnostice pomocí vyčítání nějakých parametrů moje teorie vyvrátit?
Pokud bych byl mimo ní, pravděpodobně by to hodilo nějakou chybu.
Je to nesmysl?
Dá se na diagnostice pomocí vyčítání nějakých parametrů moje teorie vyvrátit?
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 26 pro 2019, 11:03, celkem upraveno 1 x.
...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax
viac studuj ako to cele funguje...

https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Aspoň vzdáleně chápe princip smoke limiteru, narozdíl od některých lidí co chip tvoří pouhým napětím na čerpadle/dobou vstřikumecKo píše:...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo praxviac studuj ako to cele funguje...


Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu.


THOMEK ak narazas na predoslu odpoved od pouzivatela toefuk tak ver tomu ze ma dostatocne vedomosti ktore sa opieraju o poznatky podlozene praxou. Ak nahodou aj ty budes v buducnosti niekedy ladit aspon tdi motor, laborovat s roznymi velicinami tak aj ty prides na to kolko tlaku je na ktore turbo vela a podobne
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Co kdyby ses místo těch arogantních řečí podělil o nějaké smysluplné informace?...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax Hm viac studuj ako to cele funguje...
Kompresorovou mapu jsem samozřejmě studoval, základními počty a hledání na křivkách jsem zjistil, že maximum - při plných otáčkách motoru je pro turbo nějakých 1,1-1,3b, kdy je tlak a vzduch ještě v efektivní míře. Každopádně je to jen hrubý základ, nevim jak do tohohle zasahují další veličiny jako je větší a lepší chladič atd... Mohl by mi to někdo prosím vysvětlit?Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu. Smile Sm?ch
Na motor jsem objednal FMIC intercooler, další řešení je udělat nějakou smysluplnou mapu, aby vše odpovídalo. Otázka zní - Je tu někdo, kdo má mapy na D5252T, kdo je umí udělat, kdo to umí načipovat kolem Plzně?
Pokud si určoval tlak při max otáčkách motoru z kompresorového diagramu, musel si použít stavovou rovnici ve které mimo jiné figuruje i teplota, no a ejhle tahle teplota je právě to co se snaží snižovat mezichladič stlačeného vzduchu. Jednoduše řečeno, se zvyšující-se teplotou vzduchu klesá jeho hustota, jelikož to co tě ve skutečnosti zajímá je hmotnost, nikoliv objem vzduchu, dostává se pak motoru méně vzduchu.
Počítal jsem jí někdy před rokem, přesně už si to nepamatuju, díky za objasnění.
Každopádně hledám teď lepší chladič, zatím mám v plánu si origo turbo nechat, zvednout tlak, nechat udělat mapu a k tomu dát lepší IC.
Rozhoduji se mezi levnější variantou před klima chladič:
https://fmic.cz/intercoolery/149952-805 ... oleru.html
A pak "plug and play" variantou v podobě kopie Do88:
https://www.highperformanceparts.cz/int ... 906.121201
Co myslíte?
Každopádně hledám teď lepší chladič, zatím mám v plánu si origo turbo nechat, zvednout tlak, nechat udělat mapu a k tomu dát lepší IC.
Rozhoduji se mezi levnější variantou před klima chladič:
https://fmic.cz/intercoolery/149952-805 ... oleru.html
A pak "plug and play" variantou v podobě kopie Do88:
https://www.highperformanceparts.cz/int ... 906.121201
Co myslíte?
Sám si odpovím, Fmic nemá smysl.
https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html
https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html