Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U AGR prasklá hadice hned za turbem a auto mělo spotřebu nad 7l/100km, místo kdysi obligátních 5.5-6l/100km, cca 15let zpátky.
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Také jsem dával kompletní chladičovku i s vedením z ARL. Ve spojích byla také sem tam nějaká ta netěsnost, takže jsem to vyřešil podle rady z nějakého tématu odsud.
Pod ty těsnící kroužky jsem natočil pár vrstev teflonové pásky, aby šly bajonety zasunout na fest né jen zlehka a drží. Předpokládám, že zobáčky na bajonetech máš ok..
Třeba to pomůže..
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Taky mam teflonku pod krouzky a drzi. Bez teflonky pucela mastnota
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Zámky mám OK, ale uvažoval jsem, že zkusím koupit trochu větší O kroužky aby to lépe těsnílo, místo těch zelenejch originál kroužků, ale vyzkouším tu teflonku jak píšete.
Koupil jsem si i sadu na testování těsnosti vzduchového vedení, tak otestuji i ty hadice samotný.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 215
Registrován: 26 zář 2014, 22:24

Příspěvek od pavska »

Já používám kuželové těsnění na sifony natáhnu ho na doraz trubky a tu namáčknu a zajistím sponou a drží to fest a těsní to
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jak vstup, tak výstup chladiče vzduchu byly poslintaný od oleje jinak zbytek vedení byl suchý.
Použil jsem tedy teflonku a jedno těsnění dál i nový. Při cestě domů auto sice kouřilo, ale zdálo se mi že už né tolik.
Uvidím příští týden zda se to nějak projeví na spotřebě a pak už asi nezbyde nic jiného než nechat opravit vstřikovače.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

favo píše:Tak se k tomuto tématu opět vrátím a to další novinkou.
Auto začalo v určitých chvílích hulit jako lokomotiva.
Dřív auto zakouřilo jen při prudkým přidání plynu a pak kouř ustal, ale posledních pár dní když pošlu plyn k podlaze, tak za sebou táhnu kouř jak dieselová lokomita.
Netuším zda je to tím, že jsem zkusil tankovat naftu u ONO, když jsem donedávna kupoval jen a pouze Benzinu, ale napadlo mě zkusit jinýho prodejce, když se tu nedávno řešil problém s jedním motorem a nakonec byl problém v naftě Verva od Benziny.
Každopádně mám od natankování plné nádrže najeto 270 km a mám vyjetou skoro půlku nádrže, což je docela síla.
Takže asi už to nemohu déle odkládat a chci se tu poradit jaký nový trysky by jste mi doporučili.
Na DP jsem našel Frateli Bosio BSLA150 P1043 Sprint nebo Fratelli Bosio POWERPLUS 1043 nebo FIRAD ASLA 150 P 1043 HF +25%.
Co mě zajímá je zda u Fretilo Bosio je ten cenový rozdíl skoro 1600,- mezi Sprint a Powerplus nějak obhajitelný a za ty peníze navíc dostanu i o skoro 100% víc muziky.
Nebo zda raději zvolit ty Firady.
Dukes mi doporučoval ty Powerplus s DLC povlakem, ale přeci jen bych rád znal vyhody o tolik dražších trysek, zda to za ty prachy navíc stojí.
Budu vděčný za každej postřeh či zkušenost.
Jen připomínám, že mám turbo VB takže stejně z motoru víc jak +-200 koní nedostanu, ale rád bych aby motor nekouřil nejlépe vůbec.
ONO tankuju léta už do druhýho auta a žádný problém sem nikdy neměl, tankuji jen diesel + aditíva, teď mám octávii s motorem ASZ vstřiky po repasu v Dymokurech trysky POWERRPLUS 1043 bez čipu a dlouhodobá spotřeba 5,7l na dlouhých trasách jede i pod 5l :)
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A jaká je průměrná rychlost na tu dálku? Nedostáváš pokuty za vytváření kolon a brzdění provozu? Já když koukám, kdo se to tam zase vepředu se.e, tak je to většinou koncern. Dokonce někteří jedou stabilně 60-70 km/h a já získal alergii na toto logo.... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jericho, když jsem jel prvně do Itálie s Golfem, tak jsem měl spotřebu 4,2 litrů a jelo se po dálnici stabilně 110-130 km/h kromě tunelů v Rakousku tam je 80 km/h.
Druhý rok jsem jel za 4,5 opět stejná rychlost další rok se vezly kola, takže spotřeba vylezla na 6 a poslední rok už bylo nový turbo a hlava opět kola na střeše, ale tentokráte jsem měl na kolech ochranu proti hmyzu a spotřeba šla až k 8mi litrům.
Po sundání té ochrany šla spotřeba skoro o litr dolů, ale i tak to bylo moc, proto jsem to začal řešit. Ale v Itálii i přes tu spotřebu to auto nekouřilo jako nyní.
Pravda je, že první tři cesty byly na kolech 205/55 R16 a poslední už byla na 225/45 R17 a z toho ty 16ky byly s nižším valivým odporem.
Ještě zvažují že koupím lepší ultrazvukovou pračku s frekvencí 28 kHz a zkusím ty výstřiky ještě před opravou pořádně vyčistit a když to nepomůže, tak se pošlou na opravu.
Ta ultrazvuková pračka se bude hodit vždy.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

jericho-3 píše:A jaká je průměrná rychlost na tu dálku? Nedostáváš pokuty za vytváření kolon a brzdění provozu? Já když koukám, kdo se to tam zase vepředu se.e, tak je to většinou koncern. Dokonce někteří jedou stabilně 60-70 km/h a já získal alergii na toto logo.... :)
To se můžeš spolehnou, že se za mnou žádné kolony netvoří :)
Spíš to bude styl jízdy hlavou přeci jen mám věk Husákovic dětí, takže "závody" na silnici neprovádím a do rádiovky na hlavě taky ještě daleko :D
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty se už dnes nenosí, ani klobouci, ale holá hlava nebo obarvené vlasy s ultra bílými zuby. Asi mám smůlu, ale je to pravidlo, dlouhý kopec nahoru od půlky s plnou čárou, za kopcem serpentiny.Předjíždím a hle, v dálce vidím loudala , tak se zařadím a jako vždy je to koncern. No tak tou šedesátkou vyjedeme kopec, a celé serpentiny mám před sebou blba, kvůli kterému vznikne zácpa za mnou.. A pak nemají být odsudky tohoto typu..Já mám svůj motor rád a proto jej pořádně krmím, aby se stihl vyčistit, po blafání po městě.. (offtopic)
P.S. samozřejmě se omlouvám neloudalům, asi mě koncern nesnáší a dává mi do cesty mstitele.. (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

No vidíš a kdyby jsi měl koncern jako já, tak jen sešlápneš plyn a onoho loudala předjedeš i do kopce. :D
Vrátím se k tématu, dnes jsem se konečně dostal k tomu posunout rozvody jinak než na přípravky a nyní mám při teplém motoru spotřebu na volnoběh 0,6 litrů.
Zítra vytáhnu noťas a mrknu kolik jsem mimo nulu na sinchronizaci vačky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Hele Fávo já se se synchronizací vačka-klika pral hned po koupi auta , na kterém Němec ještě stihl vyměnit rozvody v autorizáku. Ovšem synchronizaci nikdo nedoladil , dali to klasicky na přípravky a jeď a vstřikovače nebyly na 180* nýbrž na 225*- to jsme také předělali. Auto žralo dle BC nesmysl(kolem 7-8 litrů) a dle tankování polonesmysl ( cca 6,5 litru lehká noha celou nádrž ) inu začal jsem laborovat s přenastavením. A skončilo to vymontováním vstřiků, novýma gumičkama a o-kroužkama, nové nastavení vstřiků , jinou ale TOPOVOU vačkou, hydrama INA a samozřejmě vyladěnou synchronizací aby palubák ukazoval těch 0,6 - 0,7 l na hodinu. Povedlo se. Začal jsem jezdit s PD ASZ od 5,0 do 6,4 dle tankování non stop celé 4 roky ;) ovšem palubní počítač ( leč ty 4 roky ukazuje 0,7 l na hodinu bez spotřebičů ) ukazuje o přesný 1 litr větší průměrnou spotřebu než je reálná dle tankování a km. Nevadí , lepší jak opačně. No a asi před 2 měsíci jsem opět měnil rozvody a samozřejmě jsem opět musel na několikátý pokus doladit synchronizaci. A zjistil jsem , že při synchronizaci do mínusu auto jede lépe ale žere jak 3.0 V6 (noteeth) volnoběžná spotřebna dle BC se s vačkou kolem - 1 pohybuje okolo 1,1 litru na hodinu. Ladil jsem dál a dostal se s vačkou do plusu na konečnou hodnotu + 2-3 to lítá. U hodně zahřátého motoru se to ustálí na +3 rovné. Dle palubního BC je hodinovka na 0,6 - 0,7 litru ( dle ŘJ 0,59 litru na hodinu) a volnoběžná vstřikovaná dávka je : 4.9 MG. A tak teď jezdím a jsem schopnej dojet do práce piánko 110 km/h tepmomat celou cestu po dálnici za 4.5 litru. A s těmito údaji teď lže palubní počítač ještě víc , dokonce o 1.3 litru víc než je reálná spotřeba. Tudíž si zase zvykám přepočítavat. (rofl)

Obrázek
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Asi začnu taky laborovat. Koukám to máš D dot ?
Já ho namontoval, kamarád mi na něm před tím nastavil nějaký hodnoty co zobrazuje, ale že se tam dá nastavit i to co tam máš ty, jsem netušil.
Posledních několik let jsem nějakej divnej, utrácím desetitisíce za blbosti a ani si nenajdu čas zjistit co to vlastně umí.
Co se týká nastavení rozvodů, tak mám v počítači odkaz na německý stránky, kde radí jak nastavit rozvody na ASZ aby auto jelo jako když bylo nastavený z fabriky.
Prý s tímto nastavení jede PD ASZ lépe v otáčkách, než když se nastaví klasicky na přípravky a sinchronizace k nule.
Já do rozvodů nikdy nelezl, kromě výměny, ale nyní jsem si pořídil ten správný klíč na rozvodové kola a tak je nyní nastavení či přenastavení hračka.
Včera jsem se též dostal konečně k tomu změřit na motoru kompresi a zdá se mi to nějaký divný, protože na všech čtyřech válcích mám za studena přesně 19 Barů. Není tam ani minimální rozdíl.
Zrovna jsem udělal i nové seřízení vstřikovačů na 180° a vyměnil olej.


Obrázek
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

favo píše:Koukám to máš D dot ?
Já ho namontoval, kamarád mi na něm před tím nastavil nějaký hodnoty co zobrazuje, ale že se tam dá nastavit i to co tam máš ty, jsem netušil.
Myslím , že se to už D-dot nejmenuje , teď tomu, kluk co to dělá , říká diagnostické rozhraní Maxi-K (noteeth) umí to hodně věcí , ale já používám defakto jen to promítání základních hodnot na Maxi-Dotu a občas si prohlížím kanály v ŘJ , nejraději sleduju kanál 23 a koukám jak "stárnou" vstřikovače (rofl) a jelikož se mě nepodařilo rozchodit čínský kabel na mém notebooku , zvolil jsem jako kompromis Maxi-K. Výborná věc pro špekulanta jako jsem já! (crazy)


A co se nastavení rozvodů týká , vím o tom hovno a sám si rozvody montovat netroufnu a platím za to. Ale mám načtené a defakto již vyzkoušené, že na mém ASZ pokud dám vačku do plusu tak to auto méně žere ale jak říkáš sám , nahoře moc dobře nejede. Poznáš to hlavně na dálnici při maximální rychlosti. Dřív ( asi 2 roky a 60 000km zpátky ) auto mělo ještě tajně zabudovaný POWER BOX co prodlužoval délku vstřiku plus synchronizaci do mínusu a v chladném počasí ( kdy se nepřehříval malý IC v podběhu ) jsem dokázal na budíkách udělat 230 km/h ( reálná rychlost dle GPS 221 km/h) ale nahoře při vysokých dálničních rychlostech a podlaze to hulilo a to mě vadí. Tak se vyndal Power Box , upravil software a světe div se jezdím bez kouře. No a nedávno jsem jel v Neděli brzo ráno do práce a dostal jsem závodivou náladu a udělal jsem "pouze" tachometrových 220 km/h což bylo dle GPS 212 km/h , tudíž ano vačka v plusu asi opravdu "dává" méně nafty ve větších otáčkách ( amatérsky řečeno ) Takže nastavení rozvodů plus synchronizace má zřejmě obrovský vliv na výkon PD.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“