Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já jsem tu před časem řešil jedno bxe v touranu. Taky po výměně vačky a rozvodů najednou vysoká spotřeba. Dělal to nějaký servis,ke mně se to dostalo s tím že oni tvrdí že je to v pořádku. Jako první jsem to hodil na přípravky,vše ok,tak jsem.laboroval s nastavením,až se to hodilo hodně do plusu šla spotřeba asi o litr dolů,nicméně to jezdilo furt za 7,což bylo pořád o litr víc jak předtím. Po nějakých tahanicích majitele s tím servisem,prohlášením od nich že dali kvalitní vačku a hydra se sundalo víko a vačka na dvou válcích bez nějakého zjevného důvodu po 3000 km ojetá.I s hydrama.
Po dlouhém handrkování, vyhrožováním soudním znalcem apod z nich dostal nějaké prachy a staré díly jim vrátil. Sehnala se origo jako nová a hydra ina. Tu ojetou než se jim vrátila, jsme na těch zdravých palcích měřili jak zdvih tak i úhel jak vrcholu otevření tak náběhu,tj počátek otevírání,oproti drážky na klínek. A byl tam dost rozdíl. Zdvih byl o cca 1mm menší a úhel byl taky jiný. Nevím co to bylo za šméčko, nicméně po výměně,seřízení na přípravky vše naprosto ok. Spotřeba okolo 6l
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Moja seriova kokta 2003 bez problemu da tachometrickych 230 bez uprav a bez dymenia

Pravdou je, ze ine ako shell v power nepozna

Dlhodoba spotreba realna 5.2
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nemá někdo k dispozici jaký tlaky by ve válcích měli být za studena a za tepla?
Měřil jsem to zatím za studena a co jsem tu našel tak je to spodní hranice co udává výrobce, ale možná to tak není, tak bych rád byl v obraze.
Za studena mám na všech válcích 19 Barů.
Za tepla jsem to ještě neměřil.
Jinak s VA turbem a softem od Funa jsem z toho dostal tachometrových 240 jen si nepamatuji zda to bylo před výměnou vačky nebo až po ní, ale myslím že až po ní, protože to auto dost ožilo a tak jsem to zkusil co to dá.
Na třetí vačku jsem nyní zběžně koukal a vypadá zatím dobře. Měl jsem obavy kvůli té jízdě bez olejového čerpadla, ale zdá se to dobrý.
Čtvrtou originál vačku beru až jako poslední možnost, přeci jen není zadarmo.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

19bar je málo. Máš dobrý manometer a meral si to dobre? Ak áno tak je to vyhonene...
Keď som si robil g.o na jednom pd tak od vtedy 31 bar na 4 otočky za studena
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Manometr je nový, kupoval jsem celou sadu na měření komprese.
Motor jsem nechal protočit cca 6-8 krát.
Ještě zkusím druhý měřák co na to mám a uvídím, ale pokud by měřil dobře tak by se vysvětlovala i ta velká spotřeba.
Ovšem je divný že motor co má na tachecu 330 000 km a dle mého je minimálně o 200 000 km stočený, by měl na desetinu přesně všechny válce stejný tlak.

Jinak s rozvodama si ještě budu muset pohrát, jsem kolem 5.5 mimo nulu a auto je celkem líný, proti vačce na nule a spotřeba plus minus stejná, jen je na volnoběh nižší.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak jsem za pitomce, ta sinchronizace vačky 5,5 byla blbost, koukal jsem do jiného kanálu.
Dnes jsem si s tím hrál a nastavil to na kanále 4 blok 4 na hodnotu 0 - +0,6.
Na těch 0,6 to skončí jen po chvíli a na okamžik, většinu času drží nulu.
Jinak na přípravky to musel být jinak než na nule, protože proti původní poloze na přípravky je to kousek hnutý.
Spotřeba na volnoběh dle palubního PC je 0,7 a dle VAGu 0,6.
Při předešlém nastavení ukazoval palubák 0,6 a VAG 0,4.
Při nastavení na přípravky ta spotřeba byla 0,8 - 1,0 .
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jenom dotaz, jaké máš ty aretační přípravky?

U tvého motoru je nastavení přes kontrolu VAGem přesné, impulzní kolo na klice je pevné, nikoliv lisované s guferem jako na pozdějších PD jako v OII apod., kde je naopak potřeba nastavit rozvody na přípravky, ale pokud možno nějaké kvalitní, já jsem takhle i hřebínky vyhodil a kupoval jiné, protože mám pocit, že to stejně každý dělá jak chce.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To máš pravdu, i u jiných aut to chce profi origo, jinak je problém..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Přípravky mám kupované z netu, ale už si nepamatuji kde a za kolik, ale nic super drahého to nebylo. Mám je už hrozně dlouho a použil jsem je zatím jen třikrát.
Dnes jsem vyzkoušel nové nastavení cestou do práce a auto celkem slušně ožilo i reakce na plyn je mnohem lepší, ale ta spotřeba nic moc, jenže co se divit když jsem to hnal jak nadmutou kozu.
Každopádně spotřeba na volnoběh dle počítače 0,7.
Dnes na to mrknu znovu, zda se to někam nehnulo po jízdě.
Až budu v garáži tak ten hřebínek nafotím, třeba z toho něco vykoumáte zda je OK a nebo na prd.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

A to že to žere , bereš dle hodnot průměru z palubáku ? Mě třeba kecá o plus 1.3 litru. A volnoběžnou okamžitou spotřebu též hlásí 0.7 na displeji a 0,6 pro jednotku.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

To že palubák kecá vím už hodně dlouho, protože když jsem s Golfem jel poprvé do Itálie tak mi hlásil průměr 4,2 ale dle ujetých kilometrů a dotankovaného paliva to bylo těsně pod 4 litry.
Já ale vycházím z toho, že dřív mi palubní počítač hlásil rezervu když jsem najel kolem 700-720 kilometrů od natankování, ale nyní na mě píská už po 600-620 kilometrech.
No a po přepočítání palivo vs kilometry ta spotřeba je prostě vyšší.
Navíc před opravou jsem jezdil dle palubáku dlouhodobý průměr kolem 6.5 až 6.7 nyní jsem 8.0 a výš.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Sice už je to pasé po tak dlouhé době, ale ve čtvrtek mi za jízdy chcípla váha vzduchu (celkem super když zrovna předjíždíte) a tak jsem musel koupit novou a jen se díky tomu chci vrátit k tomu, že jste mi tu psali že váha je OK i když jsem upozorňoval na hodnoty v grafu, které moc neseděli.
Každopádně proč to píši, po výměně váhy auto ožilo jako by ho polili živou vodou. Reakce na plyn je skoro okamžitá, při prudkém rozjezdu ubylo kouře tak na polovinu a celkově auto nyní v určitých situacích kouří mnohem méně, pokud vůbec. Nemusím tolik šlapat na plyn, aby se auto dalo do pohybu.
Takže když porovnám jako auto jelo v době kdy jsem tohle téma řešil a jak jede nyní po výměně váhy, je jasný, že ta váha byla špatná už tehdy.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak ať máš srovnání, zkus si nalogovat projev s tou novou a porovnat s tím, cos naměřil před rokem s váhou, co nyní klekla.
Asi jsme se nikdo nezeptal, jakou váhu jsi tam vlastně měl, no jestli nyní pozoruješ změnu, byla ta původní s vnitřním tubusem, Bosch, nebo tam už někdo celý korpus nebo jen samotné čidlo měnil? A ta nová cos nyní vzal, cos vybral za číslo a značku?

Nevím, ale k tomuto podle mě nemohl nikdo říct že ta váha je špatná, a pokud ano, tak ať to zargumentuje 8) Proto by mě zajímalo, jak to vypadá s novou.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Ray, omlouvám se, ale udělal jsem ze sebe pitomce. Neodešla váha vzduchu, ale čidlo tlaku a teploty nasávaného vzduchu.
Uvědomil jsem si to ve chvíli, kdy mi došlo, že váha vzduchu je ve víku vzduchového filtru a né na trubce sání.
Ani nevím proč, když jsem to psal, jsem myslel na váhu i když jsem objednával čidlo tlaku a né množství. Už začínám blbnout.
Přitom vím že to váha nebyla, protože první co jsem udělal bylo že jsem přepnul D-dot na tlak turba, abych zjistil co se stalo, zda se mi rozpojila nějaká hadice a nebo odešlo nějaké čidlo, a když D-dot ukazoval na volnoběh tlak 2971mBar a pod plynem taky, bylo to jasný. Odpojil jsem na zkoušku čidlo a tlak hned spadnul na nějakých cca 950 mBar.
Jinak koupil jsem Bosh.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Stane se, asis měl svůj den (crazy)

Jen mě ale přesto překvapuje, že pozoruješ nyní takovou změnu ve srovnání s dobou těch obou logů. Kdyby už tehdy bylo čidlo tlaku KO, tak bys nemohl nalogovat MAP takový co ty logy ukazují, skutečnost by zdaleka nemohla stíhat požadavek ...
Řekl bych že to čidlo se začalo horšit postupně až někdy později po tom logování, až to vzdalo minulý týden uplně.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“