Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Těžko říci, ale víš jak to je s tím když se něco postupně kazí a zhoršuje, ale proto že to jde postupně tak ti to nepříjde divný a až pak vše zase funguje jak má teprve poznáš ten rozdíl.
Každopádně za tím že auto nyní jede líp si stojím, a jak jsem psal i při rozjezdech je méně kouře, tedy při prudkých rozjezdech.
Ještě minulý týden před tím než čidlo kleklo, mi auto kouřilo po prudkém přidání plynu i v otáčkách, kdy už turbo bylo roztočený a to jsem tušil že bude zle a začal zhánět nový vstřiky. Nakonec se ukázalo jako problémový to čidlo, ale ty vstřiky stejně koupím, ony se budou hodit.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasan, však tak jsem to i napsal, postupné zhoršování až do KO. Kdyby sis zkouknul, jak ECU vidí dosažený tlak před pár týdny, kdy jsi viděl kouř (který dříve nebyl), tak bylo jasno. MAF to neomezoval a dával co šlo, MAP nevíme co ukazoval ale podle toho cos postnul (na volnoběh 2971 mbar) zůstal asi "seklý" na max. tak to dostávalo nafty co šlo (crazy)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak hlavně, že auto jede pěkně. Ještě mě čeká originál vačka, která už leží doma a koupě vstřiků aby ty moje mohli na repas, protože své nejlepší dny už má minimálně jeden za sebou.
No a doufám, že tím pak ještě snížím ten kouř při rozjezdech a nebo se krapet zlepší spotřeba.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Favo, obdivuji Tvou odolnost a kolik jsi už do toho nacpal. Musíš mít to auto moc rád.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nepopírám že mě to baví, ale spíš než že bych měl to auto rád, tak mnohem víc nerad chodím pěšky. :D
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

O víkendu proběhla výměna všech vstřikovačů za vstřiky co měli mít najeto jen 100 000 km.
Bohužel kromě toho že auto jede o něco lépe a je víc živý ve vyšších otáčkách se bohužel spotřeba ani kouř nezlepšily, takže už mi zbývá jen výměna vačky.
Ještě zkusím vrátit rozvody na přípravky, ale od toho si moc neslibuji, protože posunutý jsou jen minimálně.
Možná ještě výměna koncového dílu výfuku, ten je stále původní.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A jak jsme se kdysi bavili, není - asi ne, ale stejně se zeptám, únik tlaku z potrubí?
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Potrubí a jeho těsnost jsem kontroloval, všude se daly nové gumičky a pro jistotu se ještě podložily teflonovou páskou, a vím jen o jednom místě které je stále lehce zarosené olejem, ale nic hrozného proti původnímu stavu.
Je to spoj chladič - trubka sání. Tohle ale brzy vyřeší koupě celohlinikového chladiče, kde už je spoj řešen přes stahovací pásku.
Mám ale ještě v plánu zkusit těsnost celého vedení včetně chladiče a to sadou na tlakování systému kterou jsem kdysi koupil. Jen jsem jí zatím nepoužil, protože v té sadě je těsnící kužel z plastu a to mi příjde dost ujetý a rád bych jej nahradil nějakým gumovým kuželem.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Trochu to vždy zakouří... hlavně odspodu, než se to nafoukne
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Takže potřebuji ještě jedno menší turbo.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Další menší progres a to že po dalších pár tisících km motor kouří zase o něco méně.
Asi ty vstřiky potřebují pořádně propláchnout, přeci jen prý deset roků leželi v krabici.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Sice si tu píši sám pro sebe, ale aspoň dám vědět že výměna vstřiků asi k něčemu byla, protože ve čtvrtek mi po příjezdu do práce počítač ukázal spotřebu 5,7 l což je hodnota kterou jsem tak 5 roků neviděl, možná i déle.
Jediný co to po mě chtělo, bylo nepřekročit 120 km/h, nikoho nepředjíždět a na křižovatkách všem neukazovat jak to umí zrychlit. Prostě normálni jízda dle rychlostních limitů, která ovšem před výměnou vstřiků dělala spotřebu kolem 6,5-7 litrů.
A to jsem měl v zásobě ještě originál vačku, kdyby tohle nepomohlo.
Klesání spotřeby jsem pozoroval už asi dva poslední týdny, ale tohle mě celkem překvapilo.
Před cca osmi roky jsem se dokázal do práce dostat za 4,7-4,9 , ale to jsem měl 205/55R16 s nízkým valivým odporem a né 225/45R17 Michelin Pilot Sport jako nyní.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tak s příštíma rozvodama ještě vačku a uvidíš kam až se dostaneš (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Uvidíme, momentálně cesta do Ostravy ve třech lidech plus bagaž v kufru a spotřeba 5,8 po dálnici.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
ruzans
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 23 zář 2023, 19:00

Re: Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Příspěvek od ruzans »

Připojil bych se k diskuzi, mám taky 1.9 tdi 96kw, zvedla se mi spotřeba ze 4,2l na 6,8l po výměně hlavy a nových rozvodech. Vyměnil jsem váhu vzduchu, vstřiky přetěsnil a seřídil, prošel všechny hadice a cooler, vše těsní. Spotřeba na při synchronizaci -0,55 je 0,7l, pokud nastavím synchronizaci na nulu nebo kladných hodnot, motor se začne klepat, i když jsou vyměněné všechy držáky motoru.Už nevím, po čem jít. Poradíte?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“