Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Těžko říci, ale víš jak to je s tím když se něco postupně kazí a zhoršuje, ale proto že to jde postupně tak ti to nepříjde divný a až pak vše zase funguje jak má teprve poznáš ten rozdíl.
Každopádně za tím že auto nyní jede líp si stojím, a jak jsem psal i při rozjezdech je méně kouře, tedy při prudkých rozjezdech.
Ještě minulý týden před tím než čidlo kleklo, mi auto kouřilo po prudkém přidání plynu i v otáčkách, kdy už turbo bylo roztočený a to jsem tušil že bude zle a začal zhánět nový vstřiky. Nakonec se ukázalo jako problémový to čidlo, ale ty vstřiky stejně koupím, ony se budou hodit.
Každopádně za tím že auto nyní jede líp si stojím, a jak jsem psal i při rozjezdech je méně kouře, tedy při prudkých rozjezdech.
Ještě minulý týden před tím než čidlo kleklo, mi auto kouřilo po prudkém přidání plynu i v otáčkách, kdy už turbo bylo roztočený a to jsem tušil že bude zle a začal zhánět nový vstřiky. Nakonec se ukázalo jako problémový to čidlo, ale ty vstřiky stejně koupím, ony se budou hodit.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jasan, však tak jsem to i napsal, postupné zhoršování až do KO. Kdyby sis zkouknul, jak ECU vidí dosažený tlak před pár týdny, kdy jsi viděl kouř (který dříve nebyl), tak bylo jasno. MAF to neomezoval a dával co šlo, MAP nevíme co ukazoval ale podle toho cos postnul (na volnoběh 2971 mbar) zůstal asi "seklý" na max. tak to dostávalo nafty co šlo
Tak hlavně, že auto jede pěkně. Ještě mě čeká originál vačka, která už leží doma a koupě vstřiků aby ty moje mohli na repas, protože své nejlepší dny už má minimálně jeden za sebou.
No a doufám, že tím pak ještě snížím ten kouř při rozjezdech a nebo se krapet zlepší spotřeba.
No a doufám, že tím pak ještě snížím ten kouř při rozjezdech a nebo se krapet zlepší spotřeba.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
O víkendu proběhla výměna všech vstřikovačů za vstřiky co měli mít najeto jen 100 000 km.
Bohužel kromě toho že auto jede o něco lépe a je víc živý ve vyšších otáčkách se bohužel spotřeba ani kouř nezlepšily, takže už mi zbývá jen výměna vačky.
Ještě zkusím vrátit rozvody na přípravky, ale od toho si moc neslibuji, protože posunutý jsou jen minimálně.
Možná ještě výměna koncového dílu výfuku, ten je stále původní.
Bohužel kromě toho že auto jede o něco lépe a je víc živý ve vyšších otáčkách se bohužel spotřeba ani kouř nezlepšily, takže už mi zbývá jen výměna vačky.
Ještě zkusím vrátit rozvody na přípravky, ale od toho si moc neslibuji, protože posunutý jsou jen minimálně.
Možná ještě výměna koncového dílu výfuku, ten je stále původní.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Potrubí a jeho těsnost jsem kontroloval, všude se daly nové gumičky a pro jistotu se ještě podložily teflonovou páskou, a vím jen o jednom místě které je stále lehce zarosené olejem, ale nic hrozného proti původnímu stavu.
Je to spoj chladič - trubka sání. Tohle ale brzy vyřeší koupě celohlinikového chladiče, kde už je spoj řešen přes stahovací pásku.
Mám ale ještě v plánu zkusit těsnost celého vedení včetně chladiče a to sadou na tlakování systému kterou jsem kdysi koupil. Jen jsem jí zatím nepoužil, protože v té sadě je těsnící kužel z plastu a to mi příjde dost ujetý a rád bych jej nahradil nějakým gumovým kuželem.
Je to spoj chladič - trubka sání. Tohle ale brzy vyřeší koupě celohlinikového chladiče, kde už je spoj řešen přes stahovací pásku.
Mám ale ještě v plánu zkusit těsnost celého vedení včetně chladiče a to sadou na tlakování systému kterou jsem kdysi koupil. Jen jsem jí zatím nepoužil, protože v té sadě je těsnící kužel z plastu a to mi příjde dost ujetý a rád bych jej nahradil nějakým gumovým kuželem.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Sice si tu píši sám pro sebe, ale aspoň dám vědět že výměna vstřiků asi k něčemu byla, protože ve čtvrtek mi po příjezdu do práce počítač ukázal spotřebu 5,7 l což je hodnota kterou jsem tak 5 roků neviděl, možná i déle.
Jediný co to po mě chtělo, bylo nepřekročit 120 km/h, nikoho nepředjíždět a na křižovatkách všem neukazovat jak to umí zrychlit. Prostě normálni jízda dle rychlostních limitů, která ovšem před výměnou vstřiků dělala spotřebu kolem 6,5-7 litrů.
A to jsem měl v zásobě ještě originál vačku, kdyby tohle nepomohlo.
Klesání spotřeby jsem pozoroval už asi dva poslední týdny, ale tohle mě celkem překvapilo.
Před cca osmi roky jsem se dokázal do práce dostat za 4,7-4,9 , ale to jsem měl 205/55R16 s nízkým valivým odporem a né 225/45R17 Michelin Pilot Sport jako nyní.
Jediný co to po mě chtělo, bylo nepřekročit 120 km/h, nikoho nepředjíždět a na křižovatkách všem neukazovat jak to umí zrychlit. Prostě normálni jízda dle rychlostních limitů, která ovšem před výměnou vstřiků dělala spotřebu kolem 6,5-7 litrů.
A to jsem měl v zásobě ještě originál vačku, kdyby tohle nepomohlo.
Klesání spotřeby jsem pozoroval už asi dva poslední týdny, ale tohle mě celkem překvapilo.
Před cca osmi roky jsem se dokázal do práce dostat za 4,7-4,9 , ale to jsem měl 205/55R16 s nízkým valivým odporem a né 225/45R17 Michelin Pilot Sport jako nyní.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Re: Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky
Připojil bych se k diskuzi, mám taky 1.9 tdi 96kw, zvedla se mi spotřeba ze 4,2l na 6,8l po výměně hlavy a nových rozvodech. Vyměnil jsem váhu vzduchu, vstřiky přetěsnil a seřídil, prošel všechny hadice a cooler, vše těsní. Spotřeba na při synchronizaci -0,55 je 0,7l, pokud nastavím synchronizaci na nulu nebo kladných hodnot, motor se začne klepat, i když jsou vyměněné všechy držáky motoru.Už nevím, po čem jít. Poradíte?