Stránka 1 z 1

Špatná vývěva nebo posilovač brzd u 1.9TDI ASV?

Napsal: 05 bře 2020, 06:59
od teslama
Ahoj,

mám problém s tvrdnoucím pedálem u octavie 1.9TDI ASV.

Chová se to následovně :

- Pokud mám nastartováno a stojím na místě a dvakrát sešlápnu pedál, tak je naprosto tvrdý.
- Pokud mám vypnutý motor, několikrát sešlápnu pedál tak ztvrdne, po nastartování do 10 vteřin pedál mírně poklesne
- Podtlak je po nastartování 0,8 baru +-, po uvolnění pedálu po sešlápnutí klesne na 0,6, při třetím sešlápnutí klesne skoro k nule (0,1-0,3), pedál je poté již pochopitelně tvrdý. Podtlak vystoupá na 0,8baru až za 10-15 vteřin (bez dalšího pouití pedálu).
- Podtlakový systém je naprosto těsný, hadice od vývěvy k posilovači byla vyndaná a pečlivě zkontrolovaná, je vpořádku. Hadičky kolem EGRu a turba jsou také v pořádku. Těsnění pro připojení hadice do posilovače je také vpořádku.
- Po vypnutí motoru zůstává podtlak ve vývěve konstantní, klesá naprosto minimálně.
- Výůstek z vývěvy byl opravovaný, je zalitý epoxidem, drží jak přibitý. Pokud měřím podtlak čiště jen ve vývěvě (bez čehokoliv dalšího), tak do půl vteřiny tak je přesně 0,95 Baru. Vývěvu jsem měl rozdělanou a uvnitř jsem nenašel nic zničeného nebo vydřeného.

Problém je, že nevím jestli je španá vývěva nebo posilovač, vyměňovat to jen tak se mi nechce.

U vývěvy mám podezření, že nedokáže vytvořit dostatečný průtok vzduchu, tudíž dlouho trvá než vytvoří požadovaný podtlak. Je taky divné, že když připojím hadičku z barometru přímo na vývěvu, tak naměřím téměř ihned 0,95 baru, ovšem takovéhoto podtlaku s připojeným posilovačem nikdy nedosáhne (jen 0,8 +-).

U posilovače mám podezření, že po uvolnění pedálu ještě chvíli přisává vzduch, díky čemuž nelze dosáhnout podtlaku.

První polovina chodu brzdového pedálu má dost slabý brzdný účinek, zabírá až v druhé půlce. Jsou nové všechny brzdové hadičky, třmeny, brzdovka, kotouče i desky. Odvzdušnováno normálně i přes VAG 4x!

To že při tvrdém pedálu auto skoro ani nebrzdí snad nemusím vysvětlovat...

Netušíte jak zjistit co je špatně?

Napsal: 05 bře 2020, 21:14
od valekf
a co podtlakovy hadicky? ty zkontroluj

Napsal: 05 bře 2020, 21:29
od ROMEK
neni vakl na výstupe z vývevy?

Napsal: 05 bře 2020, 21:40
od teslama
valekf píše:a co podtlakovy hadicky? ty zkontroluj
Hadičky jsou komplet vyměněné a těsné. Jak jsem psal, po vypnutí motoru se podtlak neztrácí.

Napsal: 05 bře 2020, 21:42
od teslama
ROMEK píše:neni vakl na výstupe z vývevy?
Vůle tam není, jak jsem psal. Pro jistotu jsem to ještě přelepil epoxidem.

Napsal: 09 bře 2020, 11:45
od Pavel Brno
Ja to kdysi na O1 resil. Vyveva poustela olej do posilovace a ten rozezral memranu. Tak sem vymenil vyvevu i posilovac.

Napsal: 09 bře 2020, 11:57
od slovacek.milos
[quote="teslama"]

a posilovač není slyšet jak syčí :? mám taky měřáky navíc podtlakový kopresorek z centrálu, napojím a jsem hned chytrý ;)

Napsal: 21 dub 2020, 19:49
od teslama
slovacek.milos píše:
teslama píše:
a posilovač není slyšet jak syčí :? mám taky měřáky navíc podtlakový kopresorek z centrálu, napojím a jsem hned chytrý ;)
Nic neslyším syčet, jak to kontroluješ s podtlakovým kompresorem? Mohl bych si ho sehnat a ozkoušet, ale nevím jak...

Brzdí to čím dál hůře, někdy pedál ztvrdne již při prvním brždění! Hrůza a nemužu přijít na to, čím to je...

Napsal: 21 dub 2020, 20:14
od slovacek.milos
[quote="teslama"][quote="slovacek.milos"]

učit tě různé fígle je nad mé síly, ale pokud ti to pálí sdělej hadici u vakuovky a zacpi prstem jestli ti ho vcucne pokud ucítíš dostatek podtlaku zkus jestli je to samé když vytrhneš hadici z posilovače