Stránka 1 z 1

Transporter T5 po výměně ložisek problém z ABS.

Napsal: 31 bře 2020, 07:42
od tosiko
Zdravím pánové.
Potřeboval bych radu, T5tka KO zadní ložiska a brzdy. Vyměnil jsem zadní náboje, komplet brzdy a objevila se chyba na ABS, na VAGU píše mechaniská chyba a nečte otáčky obou zadních kol v měřených hodnotách. Náboje jsou od FAGu lisované origo přípravkem a i jsem kontroloval jejich magnetický kroužek kartou a jsou OK. Kotouče a desky od BOSCHe. Prolezl jsem svazky od zadních čidel ke spojům za zadníma světlama, proměřeno a vpořádku. Kontroloval jsem svorkovnici pod sedačkou řidiče , ta je bez oxidace viditelně je vpořádku,akorát už včera nezbyl čas to proměřit, a ještě včera jsem tam na zkoušku nalisoval staré ložisko a nic. V měřených hodnotách žádné otáčky, tak teď bych potřeboval poradit anebo jestli někdo nemá schéma zapojení svorkovnice ABS moje autodata to nemají. Předem dík za rady.

Napsal: 31 bře 2020, 10:01
od Marek001
A ložisko si zalisoval až nadoraz? Kontroloval si to? Stačí trochu hrdze v tehlici tá sa tam pri lisovaní nahrne a už je problém. Aby tam náhodou nebola vzduchová medzera.

Napsal: 31 bře 2020, 10:36
od tosiko
Jo ložisko nadoraz, několikrát kontrolováno. tětlice dokonale vyčištěná a namazaná před lisováním.

Napsal: 31 bře 2020, 10:38
od tosiko
Mezera mezi kroužkem a snímačem je cca 2mm.

Napsal: 31 bře 2020, 17:15
od slovacek.milos
tosiko píše:Mezera mezi kroužkem a snímačem je cca 2mm.
pak napiš až pořešíš, mi se to stalo jednou u fábky PP kolo, fag, kontrolovaný kartou, vyměnili jsme i čidlo, našli jsme konektor do kostky abs proměřili, pokud bychom náboj dali špatně nezacvakneš jistící kroužek, v abs rychost kola 0, prostě přišel den blbec :roll:

Napsal: 01 dub 2020, 11:21
od tosiko
Zdravím, vyřešeno. Proměřena el. instalace od čidel až ke kostce ABS ta byla v pořádku. Zapojil jsem do obvodu čidla multimetr a měřil rozdíl napětí při změně pólů na ložisku při pomalém otáčení kolem. Má tam být cca 0.3V rozdíl, levé čidlo mrtvé a pravé cca 0.15V ale jenom jak bylo čidlo úplně na kroužku. Takže výměna obou čidel za BOSCHe a už to šlape.

Napsal: 01 dub 2020, 11:58
od Marek001
To je zaujímavé a predtým to išlo normálne? Pôvodné čidlá sa nepoškodili pri lisovaní ložiska? (predpokladám že von len tak nešli tak si ložisko robil s nimi)

Napsal: 01 dub 2020, 15:10
od tosiko
Ano před opravou nebyl s ABS problém. Ten přípravek umožňuje lisovat se snímačem ale je to hodně natěsno tak jsem se rozhodl že je vytáhnu. Samozřejmě nešly jednoduše ven jako u všech koncernů ale po troše snahy a různých sprejů šly vytáhnout bez viditelného poškození. No ale i přesto jsem je musel poškodit, skušenost do budoucna- zbytečně do nich nedrbat.

Napsal: 01 dub 2020, 17:03
od Marek001
No preto som sa pýtal, tak teraz to je viac-menej jasné. Ja radšej nikdy nevyberám tie snímače keď nemusím, aj tak to skoro nikdy nejde a aj keď sa ho podarí nejako vybrať "bez poškodenia" nemusí to tak byť vždy.

Napsal: 03 dub 2020, 07:40
od roman1648
Já většinou s ložiskem objednávám i čidlo, když nezařve, tak je vrátím ale jak píšeš, většinou to vyndat bez poškození není možné, je to v té litině jak zavařený...

Napsal: 03 říj 2021, 12:10
od Milík
Měl bych dotaz,na kolik Nm dotáhnout matku na zadním ložisku na T5/2,5Tdi/128kw

Napsal: 03 říj 2021, 12:26
od passion
ELSA píše dotiahnuť 200Nm, povoliť pol otáčky a znova 200Nm.

Napsal: 03 říj 2021, 12:29
od Milík
Ok,díky!