Stránka 1 z 3

1 .9 dTI netáhne- VYŘEŠENO

Napsal: 24 říj 2007, 21:07
od Mišun
Ahoj kolegové,ptal už sem se na mnoha forech ale nikdo mi neporadil.
Mám R megane a přestal mi táhnout motor,má daleko menší výkon a ještě jsem ted poslední dobou vypozoroval na dálnici že když se mi dostanou otáčky na 2.800 tak ještě výkon klesne a pak zase má snahu táhnout a takhle to jede pokud nevyjedu kopec a pak se rozjede pomalu do vyšších otáček. A tak mám podezření na nějakou elektriku a nebo čerpadlo.
Mimo jiné fitry nové,katalizátor není a do nafty jsem přísady zkoušel a má to najeto 230 tis km.
Poradíte mi někdo?Moc děkuju za případný rady.

Napsal: 25 říj 2007, 17:18
od pett
A co takhle turbo,hmotnostní měřič vzduchu atd... nejlépe připojit na diagnostiku a za jízdy kontrolovat naměřené parametry,pak teprve lze říct nějaký úsudek. ;)

Napsal: 25 říj 2007, 19:33
od Mišun
No problem je v tom že mi to nechce se na diagnostiku nějak připojit,nechce to navázat spojení. A turbo jsem zkoušel měřit ale nevím jaký by mělo dávat tlak.

Napsal: 25 říj 2007, 20:41
od pett
A čím jsi zkoušel diagnostikovat? No nemusí to nutně znamenat turbo ,jen jsem chtěl říct, že tyhle motory jsou už docela složité a těch možností proč motor netáhme je až dost ,samozřejmě od těch obyčejných jako dodávka paliva a vzduchu až právě po ty ,které se bez diagnostiky špatně odhlaují.Někdy je opravdu taková zkušební jízda v různých režimech s napíchnutým motorem jedinné řešení ,aby se dalo něco odhalit.
Kolik si naměřil tlak na turbu ?? a pak také záleží při jakých otáčkách a v jaké zátěži?? :?

Napsal: 26 říj 2007, 16:13
od MISAKK
ahoj MIŠUN, tak čtu, že ti to pořád nejde. Mišun, mě stále nejde to tvoje auto dohromady - DTI a r.v. 97. DTI se dávaly až od 99, do té doby jenom SCENIC. . Fungovalo ti to někdy? Zkus to pořádně prověřit, jestli to není nějaký překopaný. Jestli se pletu, tak mě opravte

Napsal: 28 říj 2007, 19:14
od Mišun
To PETT:zkoušel sem to na nějakým ATALU a nebo tak nějak a na ABS a ostatní to chodilo ale na motor ne. Tlak já už přesně nevím ale bylo to mějak přes 1 atmosferu a zkušel sem to do kopce a plný tlak tam byl někde kolem 2000tis ot,je to delší dobu co jsem to zkoušel a tak ted presně nevím.Máš s tím nějaký zkušenosti?
To MISAKK:no taky se mi to poslední dobou nějak čím dál víc nezdá a kort když se na to nemužeme dostat tou diagnostikou.Zkusím asi ještě jeden servis tady u nás co se specializuje na francouze,nechce se mi moc do Renaulta,a uvidím jestli se jim to podaří.

Napsal: 28 říj 2007, 19:14
od Mišun
To PETT:zkoušel sem to na nějakým ATALU a nebo tak nějak a na ABS a ostatní to chodilo ale na motor ne. Tlak já už přesně nevím ale bylo to mějak přes 1 atmosferu a zkušel sem to do kopce a plný tlak tam byl někde kolem 2000tis ot,je to delší dobu co jsem to zkoušel a tak ted presně nevím.Máš s tím nějalý zkušenosti?
To MISAKK:no taky se mi to poslední dobou nějak čím dál víc nezdá a kort když se na to nemužeme dostat tou diagnostikou.Zkusím asi ještě jeden servis tady u nás co se specializuje na francouze,nechce se mi moc do Renaulta,a uvidím jestli se jim to podaří.

Napsal: 28 říj 2007, 21:03
od pett
Co napsal MYSAKK byl dobrý postřeh ,nějak mě to ani netrklo rok 97 je na DTi fakt divný v tu dobu se dávali ještě 1.9Dt ,čerpadlo Lucas a většina z nich měla i řídící jednotku na immo,řízení EGR ventilu a klima.
Možná by bylo dobré trochu víc popsat typ systemu ,napsat typ motoru atd..
Jestli je tam Dt ,je to o dost jednoduší ,tam může zlobit zrovna právě zmiňovaný EGR
Pokud máš Dt s řídící jednotkou ,měl by ses dostat přes diagnostiku i tam ,sice toho není moc co zkoumat ,ale komunikuje to :)
Mám odskoušeno na Atalu

Napsal: 29 říj 2007, 17:07
od MISAKK
AHOJ MIŠUN, vezmi velký techničak a zajeď do RENAULTU, oni ti podle VINu řeknou, co maš za auto, co tam má být za motor a tak. Nic za to nechtěj. Mišun, a fungovalo ti to někdy?

Napsal: 29 říj 2007, 18:36
od Mišun
Typ motoru mám F9QA7 což je dTi a auto je původem z Belgie 11/97.
Vstřikování tam je Bosch a podle techničáku z Belgie tam výměna motoru nebyla ani nic podobnýho. Ale máte pravdu že to je divný. Dobrá zkusím ještě asi pro jistotu ten Renault co mi poví co to je zač. Bohužel to ale musí nějakej čas vydržet,protoze nějak nezbývá čas.

Jak myslíš jestli mi to fungovalo vubec někdy?

Napsal: 29 říj 2007, 20:04
od MISAKK
no jestli to někdy jezdilo, tam jak má, jako správný dti. F9QA7 je dti

Napsal: 30 říj 2007, 21:09
od Mišun
Jo to urcitě,jezdilo....ale už bohužel ne...ted to je jak atmosférák :)

Napsal: 30 říj 2007, 21:30
od MISAKK
Ještě mě napadlo- podívej se na turbo, na ten ventil ovládanej tlakem od sání, jestli nezůstal otevřenej- do hadičky foukni pumpičkou nebo kompresorem- ale opatrně, ať to nepraskne- a koukej jestli se to hýbe.Jestli ti to zůstalo otevřený, tak turbo nikdy neudělá tlak. Stačí promazat a rozhýbat
Pamatuješ, jak jsem ti říkal, že to samý to dělalo tatovy na meganu? Jemu se to opravilo samo, asi po půl roce z ničeho nic, najednou to zase jezdilo dobře, potom se to stalo jěště asi dvakrat, ale po vypnutí a znovu nastartování to šlo a teď už asi měsíc dobrý. Auto bylo taky v servisu na diagnostice a žádnou závadu nenašli. Držím ti palce, ať to brzo vyřešíš

Napsal: 01 lis 2007, 20:34
od Mišun
Jo tu klapku už jsem zkoušel taky a ta funguje skvěle. I jsem po radě kámoše vykuchal katalyzátor.... a beze změny.

Napsal: 01 lis 2007, 21:09
od MISAKK
Ahoj, tak už jedině čerpadlo :?