Stránka 1 z 1
Velká kouřivost po výměně pístů+EGRa SHARAN 1,9 85KW
Napsal: 17 srp 2020, 08:41
od rihard
Zdravím vespolek, prosím o radu:
po výměně pístů všech(praskl jeden) a výměně EGR v SHARAN 2001 AUY 1,9 TDI motor začal dost kouřit pod plynem.
V servise proběhla kontrola správnosti zapojení hadic(tvrdili to

Zajímavostí výměny pístu byl nárust výkonu hrubým odhadem 20%
Je něco na co se zaměřit? Děkuji velmi za radu
Napsal: 17 srp 2020, 10:23
od Pepíček
Barva kouře?
Neotočili v servisu písty o 180°? Dali správný písty? Nedali tam náhodou písty z dvoulitru? To už jsem všechno totiž někde viděl

Napsal: 17 srp 2020, 11:23
od rihard
barva černá a když protůruji na místě, tak lítají čerti - saze.
jestli je otočili o 180° to nevím, ale matně si pamatuji, že mi snad někdo z toho servisu říkal, že 1. a 2. je jiný než 3. a 4. tak snad to dali ok.
Na faktuře od dodavatele dílů jsou opravdu dva druhy pístů(jiné čísla dílů) s označením 1.9
ale mohli je strčit naopak 180°...
Napsal: 17 srp 2020, 11:41
od Pepíček
Jo to jo, 1-2 a 3-4 se prodávaj pod jinym číslem. Sice nevim proč ale je to tak. Nikdy jsem to nezkoumal.
Edit: Tak už vim. Díval jsem se teď na starou hlavu a jsou u 1-2 a 3-4 prohozený venily. Takže od rozvodů je 1 výfuk-sání, 2 výfuk-sání 3 sání- výfuk a sání-výfuk a musej bejt prohozený i vybrání pro ventily v pístech proto jsou písty na 1-2 a 3-4 jiný. Jestli by to mělo vliv na kouřivost nevim ale na potkání pístu s ventilem určitě. Chyba bude asi jinde, když ti to jede.
Napsal: 17 srp 2020, 18:50
od tiguan2
Jestli to kouří černě tak bych to nehledal v pístech. Dává to moc nafty.....něco špatně nebo vůbec zapojené.
Napsal: 18 srp 2020, 12:07
od Huml
nejdřív bych zkusil odpojit nebo zaslepit egr, když to hulí černě
Napsal: 27 srp 2020, 18:17
od chosepm
Pepíček píše:Barva kouře?
Neotočili v servisu písty o 180°? Dali správný písty? Nedali tam náhodou písty z dvoulitru? To už jsem všechno totiž někde viděl


a to jak dokázali písty z 2.0 do 1.9 bloku? Kliku jsem přehodil, ale písty?
rihard píše:barva černá a když protůruji na místě, tak lítají čerti - saze.
jestli je otočili o 180° to nevím, ale matně si pamatuji, že mi snad někdo z toho servisu říkal, že 1. a 2. je jiný než 3. a 4. tak snad to dali ok.
Na faktuře od dodavatele dílů jsou opravdu dva druhy pístů(jiné čísla dílů) s označením 1.9
ale mohli je strčit naopak 180°...
Když je otočíš, klepe to... Moc nafty, nebo málo vzduchu

Ta druhá varianta mi přijde jako pravděpodobnější...
Napsal: 29 srp 2020, 12:51
od rihard
Huml píše:nejdřív bych zkusil odpojit nebo zaslepit egr, když to hulí černě
hulí to i na volnoběh... Podle servisu je to stejné s egrem anebo bez něho. Kdyby byly poškozeny vstřiky, tak to hulí bílím kouřem? Protože hlava šla taky dolů. Děkuji za odpověď
Napsal: 29 srp 2020, 12:56
od JozefC
Máš problém so saním, alebo vyššiu dávku paliva.
Napsal: 04 zář 2020, 10:22
od rihard
JozefC píše:Máš problém so saním, alebo vyššiu dávku paliva.
ano, děkuji, také si to myslím.
v servise mi řekli, že je vše dobře zapojené(jestli mluví pravdu)
že tedy jenom vrátit původní program, dát pryč ten chipnutý.
Osobně si myslím, že když když se vymění písty, tak není možné aby se kouřivost zvedla 3x(podle měření emisí), když to bylo předtím OK, že musí být problém jinde.
Navíc auto opravdu dostalo nálož tak 25% navíc energie+ kouř, tak by to odpovídalo vyšší dávka paliva. U membránového čerpadla by se šteloval předstřik, ale mám PD.
Je něco konkrétně se zaměřit?
Děkuji moc