Stránka 1 z 1

VW Sharan 1.9 AUY - netěsný přívod oleje do turba

Napsal: 06 zář 2020, 14:08
od pex
Zdravím,

prosím o radu.
Na Sharanu 1.9 - 85kw PD,kód motoru AUY,r.v.2003 mi teče olej z přívodní trubky mazání turba.
Trubku jsem demontoval,konec pod převlečenou maticí očistil.Žádné mechanické poškození jsem na ní nenašel.Namontoval zpět a dotáhl.
Nastartoval a po chvíli kapal olej dál.
Následovala demontáž trubky i šroubovaného mezikusu s měďěnou podložkou z turba.Vyčištění,zalapováno jemným smirkem.Po montáži opět kape olej.
V další fázi jsem sundal i spodní hadici,zkontroloval průchodnost hadice i díry v bloku+turba.Znovu namontováno a opět teče.
Turbo již bylo měněno.
Zdá se mi,že kónus na trubce a na šroubovité redukci má úplně jiný úhel,navíc těsní cca.3 mm od vrchu redukce.
Je možné,že je více druhů trubek(s jiným kónusem),a zde to někdo zaměnil?
Popř.trubka je správně,ale při výměně turba,dali špatnou šroubovitou redukci?

Díky za každou radu.


Pex

Napsal: 06 zář 2020, 14:17
od pavlin2
Je jen jeden "druh" konusu. Je to prostě vymačkané... Pokud nechceš kupovat origo novou trubku, tak vymontuj stávající a zaběhni někam kde dělají panceřové hadice...

Napsal: 06 zář 2020, 14:43
od pex
Stačí jen nová trubka nebo musí být nová i šroubovitá redukce?
Nemůžu najít v nabídce autodílů ani jedno:-(
Jaká je přibližná cena za novou trubku?

Díky

Napsal: 06 zář 2020, 16:20
od Rayx
No píší tam ještě kroužek režný N0208292 mezi převlečnou matici a hrdlo se závitem ;) že by bordel v ETKA?

Trubka 038145771AA
Hrdlo se závitem na AUY s Garrettem 028145786 (M10x1/M14x1,5)

Napsal: 07 zář 2020, 09:54
od pex
Díky za čísla dílů.
O tom těsnícím kroužku jsem vůbec nevěděl.Resp.když jsem to rozdělal,tak tam nic nebylo.
Objednal jsem ho a zkusím to.

Napsal: 07 zář 2020, 16:37
od Tom.s
jestli myslíš ten kroužek režný N0208292, tak ten ti bude k prdu, to není žádné těsnění, to je řezný kroužek který se používá při výrobě trubky

Napsal: 08 zář 2020, 07:46
od Rayx
N0208292 je ten omačkaný konus, co je na trubce máčklý při prvním dotažení a nyní už v protikusu netěsní díky přetažení ;)
Jde o to, jak ta konkrétní trubka nyní vypadá a jestli půjde novým kroužkem opravit i za cenu drobných úprav.

Cutting ring fitting
https://www.youtube.com/watch?v=fHQS51h1Vew

Napsal: 08 zář 2020, 09:49
od roman1648
Já skoro vždycky tu trubku ukroutím, na OI TDi pravidelně, takže dávám novou i s tím protikusem do turba, vyjde to na 1000,- trubka origo Škoda X a jsem i klidnější protože na 20 let starým autě což dneska ti auta vesměs mají může být ta trubka přicpaná dost

Napsal: 11 zář 2020, 02:27
od pex
Trubku jsem vymontoval,uříznul starý kónus,nasadil nové futro za 140kč a už to těsní.
Dík všem za rady a info.

Pex