Kouř + vynechávání při vytočení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Kouř + vynechávání při vytočení

Příspěvek od Kenapuc »

Čau inženýři, mám zvláštní problém.
1.9 TDI 1Z v Golf 3.

Když za studena šlápnu prudce na plyn, z auta vyletí hrozně obrovskej černej oblak, začne vynechávat (jede tak na 2-3 válce, někdy i úplně chcípne), začne kouřit šedě a po chvíli se zase srovná a jede normálně dokud tomu zase pořádně nešlápnu.

Někdy (většinou za studena) to při sešlápnutí chcípne úplně. Potom když startuju, tak to točí úplně bez odporu, jak kdyby to nemělo vůbec žádnou kompresi. Po chvíli se chytne jeden válec, pak druhej, pak už to zas běží normálně...

Když je to ohřátý a šlápnu tomu ve vyšší rychlosti, vždycky nejdřív vyletí neskutečně velkej černej oblak, začne to vynechávat a hulit šedě. Celkově auto při akceleraci kouří do šeda.

- Olej se neztrácí
- Vstřiky vyměněny, seřízeny - beze změny
- Čerpadlo vyměněno - beze změny
- Předvstřik v TDI grafu přesně na prostředku
- Žere to jak tank i když se snažím jezdit "na klid"

Auto lítalo 210 km/h a nedostal jsem se se spotřebou moc přes 6l. Teď z toho nevytáhnu možná ani 160 a jezdí to tak za 9l.

Dělá to vlastně od doby co jsem vyměnil motor s komplet výfukem. Předtím holá roura a jen koncový tlumič. Motor K.O., protože ve 210 praskla hadice od turba, od té doby pískalo až jednoho dne chytlo samozápal, bílá clona, zrychlovalo i s vyplým klíčkem a musel jsem to chcípnout zabrždením přes kvalt.

Dal jsem jiný komplet motor, jiné turbo (origo, žádný hybrid), tentokrát komplet výfuk jak má být (katalyzátor, středový tlumič, koncový tlumič - vše nové druhovýroba) a od té doby to dělá.
Nejdřív jsem nechal vyčistit a seřídit původní vstřiky a dal je tam. Nepomohlo. Tak jsem tam dal i čerpadlo z původního motoru. Nepomohlo. Jinou řídící jednotku. Nepomohlo.

Vstřiky jsou Sprint 764, původní jednotka měla nějaký chip, teď tam mám jednotku bez chipu.

Už nevím po čem jít.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14429
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Změřit tlak oleje při tomhle stavu, pravděpodobně je vysoký a vytlačí přes zdvihátka ventily, tím pádem není komprese.
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

Rekl bych ze to bude vymackany klinek pro remenici na klice.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Tiež by som začal tlakom oleja, ak by bola voľná remenica na kľuke tak by lietal predvstrek.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ze by nefungoval pretlakovy ventil na olejovom cerpadle? co je tam? nejaka gulicka s pruzinou?

raz som mal problem na Favorite 136L a ked som volal do Skody tak mi povedali ze na bloku motora je hned vedla znaku "slepice" zalisovany nejaky stupel, ten by mal vyletiet...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

nebude, tohle mě a v okolí dělali 3 motory a u všech bych dal ruku do ohně za kliku, navíc mi to dělali pouze za studena (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, přesně tak, stává se to , když někdo dlouho nemění olej, jsou tam sračky nebo jen zvýší hustotu oleje, který tam nalil. Většinou stačí olej vypustit, dát tam nějakou řidoučkou sračku, motor nechat proběhnout a pak tam dát olej, co tam patří..Na vině není olej. čerpadlo , ale špatná údržba..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5005
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A hlavně,studenej motor točí h....o !!!!
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33508
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ja by som ani nezačal

já bych skončil na vrakovišti :roll: ;)
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Re: Kouř + vynechávání při vytočení

Příspěvek od misocko »

Kenapuc píše:Když za studena šlápnu prudce na plyn, z auta vyletí hrozně obrovskej černej oblak, začne vynechávat (jede tak na 2-3 válce, někdy i úplně chcípne), začne kouřit šedě a po chvíli se zase srovná a jede normálně dokud tomu zase pořádně nešlápnu.

Někdy (většinou za studena) to při sešlápnutí chcípne úplně. Potom když startuju, tak to točí úplně bez odporu, jak kdyby to nemělo vůbec žádnou kompresi. Po chvíli se chytne jeden válec, pak druhej, pak už to zas běží normálně...

Auto lítalo 210 km/h a nedostal jsem se se spotřebou moc přes 6l. Teď z toho nevytáhnu možná ani 160 a jezdí to tak za 9l.
Kenapuc píše:Dělá to vlastně od doby co jsem vyměnil motor
sice dam uplne OT ale , dufam ze s tym nerobis , len sa s tym hras, lebo je jasne ze tomu nerozumies alebo si len z nejakeho dovodu pisal uplne blbosti okolo.
mal si zacat tym ze si vymenil motor, zvysok su len nepodstane kecy
sorry
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“