Stránka 1 z 4

Šály na vačku TDI PD

Napsal: 11 lis 2020, 09:06
od roman1648
Kluci už poněkolikáté se mi stalo že jsem dal nové šály na vačku a s vačkou se nedalo otočit,nebo jako dalo ale strašnou silou... tak jsem to dvacetkrát dával tam a zpět a radekem opatrně zaškrabával až se vačka jakž takž točila, je to normální ?
Vačky INA,ET i origo, šály vždy Kolbenschmidt
Auta nebyly uvařené tzn. netlakovaly tak bych prohnutí hlavy vyloučil
Stalo se mi to na různých motorech PD čtyřvál,pětivál...
Zkušenosti ?
Je mi proti srsti nechávat tam šály který jsou projetý až na měď...ale poslední Touran BXE co jsem dělal tam jsem to zaškrabával celý dopoledne,zasranej od barvičky,no peklo...

Napsal: 11 lis 2020, 09:13
od Pája 19
I s novou vačkou se ti to stalo?

Napsal: 11 lis 2020, 09:16
od roman1648
No vždycky s novou právě,pravda,starou jsem tam dát nezkoušel jestli se bude v nových šálách točit - a kdyby se točila tak co že,brousit vačku na průměrech uložení je asi blbost když nevíš o kolik a nějaký šmirglpráce to mi sem vůbec nesedí...
dřív jsme to na motorech škrabali běžně,to ano ale měl jsem za to že šály právě toto eliminují,no není tomu tak (rofl)

Napsal: 11 lis 2020, 10:11
od favo
Vačka Kolbenschmidt a šály taktéž a vše nové a taky jsem vačkou nedokázal otočit.
Myslel jsem že to bylo tím, že mi s hlavou prodali špatný klemy a tak jsem si s tím hrál při dotahování tak dlouho, až se s vačkou dalo alespoň otočit, ale nic jsem nezaškrabával.
To byl i důvod, proč jsem poslal původní hlavu taky na opravu.

Napsal: 11 lis 2020, 10:18
od roman1648
Podkovy jsem měl vždy původní, oťukám si je i když mají čísla abych to nepřeházel
Jako když jsem nahodil řemen tak s tím celkem točit šlo ale za vačkovej šroub se s tím fakt skoro nedalo hnout,měl jsem strach že se začnou z řemene trhat zuby... (crazy)

Napsal: 11 lis 2020, 12:28
od jericho-3
Ano, to je pokaždé, nová vačka a nové šály a nejde s tím zatočit. To je výsledek nejen nepřesných dílů, ale křivého uložení, protože se ohnutá hlava dole zbrousí, ale ten velký kus hliníku zůstane pořád ohnutý..Proto taky továrna nepovoluje a ani tam není nálitek na to kolik ji zbrousit. Vačka si proto musí udělat "cestu"..Vždy jsem trnul, když jsem to nahodil, zda motor nezacuká a vačka se nezadře.. :(

Napsal: 11 lis 2020, 13:18
od favo
Naprosto stejná situace, přes rozvoďák se s tím točit dalo a taky jsem se bál o řemen, ale mám už najeto přes 25000 km tak snad dobrý.
Faktem ale je, že díky destrukci vodní pumpy mám rozvoďák nový, ale starý měl zuby všechny.
:D
Ale je super opravit si motor, vědět že jsem udělal vše dobře a nejlíp jak umím a přesto se bát nastartovat. :D

Napsal: 11 lis 2020, 16:58
od jericho-3
První start je vždy "stres", dokud to neblafne , je možné vše. Hlavně u komplet dělaných motorů,/ kdy ještě nebyly pasty, kterými namažeš kliku-šály a vše co potřebuje olej a motor nějakou dobu může běžet bez mazání/ kdy člověk se modlí, aby kontrolka mazání už zhasla. U některých motorů se motor namazal už jen tím, když se vyndali svíce nebo žhavky, a motor se protočil starterem, ale u těch, kde musel motor běžet, aby to mazalo, to bylo sevřené hrdlo.. :)

Napsal: 11 lis 2020, 17:29
od Richi
Myslel jsem, že když někdo srovná hlavu dole, srovná i vršek, jinak to logicky zůstane prohnutý.

Napsal: 11 lis 2020, 18:38
od jericho-3
To by se musely svrtávat díry pro vačku, což by nešlo, vznikaly by tam, šišky..Ono stačí dělat motor, kde je třeba hlava nižší, ale vačka jde uprostřed masy hliníku..A problém je na světě. Ono se to upraví, zaškrábne, ale ta hlava je poté zdrojem "rachotu"..

Napsal: 11 lis 2020, 19:12
od Richi
No jo, jasně. Ten následný problém s přiděláním vačky mě nenapadl. Já viděl jen uložení vačky.

Napsal: 11 lis 2020, 19:24
od roman1648
Kdysi když se delavaly hodne motory Peugeot 1.8 a 1.9d,VW 1.6d a TD se to celý vzalo, vačka se poslala na nástřik, obrousila na celý rozměr, pa se to doskrabalo do uložení a podkov a jak to slapalo ;) ale to jsem byl jinoch byly devadesáty léta a uměli jsme motory opravovat ne jen měnit vrch nebo spodek kus za kus :(

Napsal: 12 lis 2020, 09:09
od jericho-3
Tam byla výhoda, že vačka byla uložena jen třikrát a já osobně jsem naskočil... , protože se sem tehdy vozilo hodně potkaných motorů a klemy přes vačku byly placené zlatem. Tak se odlévaly hliníkové kopie, perfektní ale bohužel jich bylo pořád málo. A já blbec uvěřil tomu, když mi majitel přinesl kopie z LITINY , nejdřív jsem protestoval, ale po ujištění že je to vyzkoušené je i namontoval, vačku protočil a motor nastartoval. Krásně běžel, ale zakuckal a do mě udeřil hrom..Vačka se zadřela a byly z ní tři kusy, klasický potkan..Dodnes si nadávám do idiotů.... :(
P.S. ale to co píšeš je bezva , tohle se tady nedělalo, zaškrabávaly se ty kopie klem , které měly pevný rozměr..Proto jsi taky takový šikula.. :)

Napsal: 12 lis 2020, 09:57
od Jarda S.
a proto výrobci nepovolují opravy hlav moc dobře tohle vědí (noteeth)

Napsal: 12 lis 2020, 12:01
od roman1648
Jo ale co jsem se setkal tak to nebyly motory se sundanýma hlavama, prostě byla sežraná vačka,prošoupaný hydra,najetý statisíce kiláků no,v zápalu pečlivosti dáš nový šály a s vačkou se nedá otočit,toť vše
Je mi jasné že podle výrobce bys měl koupit celou hlavu osazenou vačkou a tu jen namontovat,ale to by se v mnoha případech rovnalo ceně dotyčného auta že do toho nikdo nepůjde
třeba ten poslední Touran BXE jezdí,to auto vídám denně,borci tam vedle v dědině dělají parkoviště u haly a jezdí s tím snad z Jihlavy taže každej den 80tam,80 zpátky
jen si stěžují na to že to studený blbě startuje,ale nevím no,já jen přegumičkoval a nastavil vstřiky,rozvody na přípravky samozřejmě tak si myslím že ty vstřiky asi taky nebudou bůh ví jaký, jinak to auto jde jak šlak,prý to tak nikdy nejezdilo