Audi A6 C4 2.5TDI motor AEL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Audi A6 C4 2.5TDI motor AEL
Zdravím zde na fóru. Rád bych poprosil o konzultaci, či vaši zkušenost.
Řeším už asi dva roky, od doby co jsem to koupil, problém s motorem (rok 96 AEL 2.5TDI 103kW pětiválec). Stále nepravidelný chod a chrastivé zvuky z nespecifikovatelného místa připomínající zvuk zdvihátek.
Začalo tím, že po koupi auto po cca 5 minutách jízdy začalo v tahu cukat a blikalo žhavení. Když jsem se s tím dokodrcal cca 60km domů, diagnostika ukázala vadný vstřik se snímačem zdvihu jehly. Cívka na něm nebyla přerušená, jen se choval divně, ale i tak jsem sehnal jiný a osadil všechny novými tryskami. Auto ale před tím takhle jezdilo asi dlouho. Diagnostika po té ok, ale velké rozdíly v kanále 13 mezi účinností válců. Následovalo: rozvody, zdvihátka, nová řemenice, repas čerpadla přímo v Boschi. Po tom všem se to hodně zlepšilo, ale stále v tahu takové divné vibrace, jako když nepálí jeden válec. Je to nejvíc znát když je auto studené.
Následovalo měření tlaků válců - bylo to za studena po cca týdnu stání bez předchozího startu.
Tlaky:
1.-29bar
2.-27,5bar
3.-30bar
4.-31bar
5.-26,5bar
Myslím, že to měření bylo ovlivněno tím, že motor minimálně týden neběžel. Zkusil jsem pak do každého válce vstříknout kapku oleje a všechny rázem vyskočily na 31-32bar. Následoval výplach motoru BG109. Opět nový olej Mobil 5W40. Po tom výplachu se chování motoru zlepšilo minimálně o 50%. Tlaky jsem pak už neměl možnost změřit.
Stále trvá stav, že po spuštění studeného motoru se ozývají chrastivé zvuky připomínající chrastění ložiskových kuliček v plechovce ( jako hydroštosy ale ty jsou nový INA z Elitu nikoli pochybný od poláků) a lehké "dupání" - vibrace v zátahu, jakoby nešel pravidelně. Chrastění se po ohřátí cca 2km jízdy skoro ztratí a vibrace jsou taky daleko menší, skoro žádný. Ohřátý auto jede velmi dobře, jen to na můj vkus trochu víc zakouří v tahu v přechodu mezi 1800 až 2500ot. - vyletí černý obláček.Studený po startu nijak zvlášť nekouří a už vůbec ne bíle. Chytá na škrt. Ve vyšších otáčkách už nekouří (turbo jsem měl rozebraný, byla zanesena trubička přepouštěcího ventilu což jsem vyčistil, ale mechanicky je jak nové, EGR i jeho ventil jsem prověřil a vše pracuje jak má).
Původně to vypadalo na zapečený kroužky, ale po výplachu se to hodně zlepšilo a hlavně to nežere vůbec žádný olej. Teď mi to zase připadá, že nejde dost oleje do hlavy, proto ty zvuky, ale to si nedokážu představit, že by se mazací kanál v hlavě ucpal.
Rád bych znal názor nějakého motoráře. Děkuji za názory.
Řeším už asi dva roky, od doby co jsem to koupil, problém s motorem (rok 96 AEL 2.5TDI 103kW pětiválec). Stále nepravidelný chod a chrastivé zvuky z nespecifikovatelného místa připomínající zvuk zdvihátek.
Začalo tím, že po koupi auto po cca 5 minutách jízdy začalo v tahu cukat a blikalo žhavení. Když jsem se s tím dokodrcal cca 60km domů, diagnostika ukázala vadný vstřik se snímačem zdvihu jehly. Cívka na něm nebyla přerušená, jen se choval divně, ale i tak jsem sehnal jiný a osadil všechny novými tryskami. Auto ale před tím takhle jezdilo asi dlouho. Diagnostika po té ok, ale velké rozdíly v kanále 13 mezi účinností válců. Následovalo: rozvody, zdvihátka, nová řemenice, repas čerpadla přímo v Boschi. Po tom všem se to hodně zlepšilo, ale stále v tahu takové divné vibrace, jako když nepálí jeden válec. Je to nejvíc znát když je auto studené.
Následovalo měření tlaků válců - bylo to za studena po cca týdnu stání bez předchozího startu.
Tlaky:
1.-29bar
2.-27,5bar
3.-30bar
4.-31bar
5.-26,5bar
Myslím, že to měření bylo ovlivněno tím, že motor minimálně týden neběžel. Zkusil jsem pak do každého válce vstříknout kapku oleje a všechny rázem vyskočily na 31-32bar. Následoval výplach motoru BG109. Opět nový olej Mobil 5W40. Po tom výplachu se chování motoru zlepšilo minimálně o 50%. Tlaky jsem pak už neměl možnost změřit.
Stále trvá stav, že po spuštění studeného motoru se ozývají chrastivé zvuky připomínající chrastění ložiskových kuliček v plechovce ( jako hydroštosy ale ty jsou nový INA z Elitu nikoli pochybný od poláků) a lehké "dupání" - vibrace v zátahu, jakoby nešel pravidelně. Chrastění se po ohřátí cca 2km jízdy skoro ztratí a vibrace jsou taky daleko menší, skoro žádný. Ohřátý auto jede velmi dobře, jen to na můj vkus trochu víc zakouří v tahu v přechodu mezi 1800 až 2500ot. - vyletí černý obláček.Studený po startu nijak zvlášť nekouří a už vůbec ne bíle. Chytá na škrt. Ve vyšších otáčkách už nekouří (turbo jsem měl rozebraný, byla zanesena trubička přepouštěcího ventilu což jsem vyčistil, ale mechanicky je jak nové, EGR i jeho ventil jsem prověřil a vše pracuje jak má).
Původně to vypadalo na zapečený kroužky, ale po výplachu se to hodně zlepšilo a hlavně to nežere vůbec žádný olej. Teď mi to zase připadá, že nejde dost oleje do hlavy, proto ty zvuky, ale to si nedokážu představit, že by se mazací kanál v hlavě ucpal.
Rád bych znal názor nějakého motoráře. Děkuji za názory.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
U takový babičky bych sundal vanu a vyčistil koš,ono to asi nějak maže ale nemusí to být úplně cajk, změřit mazací tlak za studena, když bude dole vana zrovna bych mrknul na ojniční ložiska popř. je vyměnil,sada od Glyco stojí snad 500
Jinak ty motory jsou držáky a s tím autem je pořád pěkný svezení,jedna k nám jezdí,má to žena rakušáka a nechtějí se toho vzdát
Jinak ty motory jsou držáky a s tím autem je pořád pěkný svezení,jedna k nám jezdí,má to žena rakušáka a nechtějí se toho vzdát
Děkuji za reakci. Vanu jsem měl sundanou hned v začátcích, když jsem dělal rozvody a zároveň proběhlo přetěsnění vany, prsou a výměníku oleje. To jsem zapomněl uvést. zkontroloval jsem tehdy utažení šroubů hlavních lágrů. Rádi se povolujou a pak se utrhne šroub. To se mí stalo na mém minulé A6 AEL. V tomhle případě povolený nebyly. Ojniční lágry jen tak rukou vůle neměli. Vana byla celkem čistá, ale sací koš měl na sobě zbytky silikonu. Mám obavy, jestli ten silikon nemohl projít až do mazacího kanálu hlavy? Proto to chrastění. Ale to by snad chytil filtr? Ten silikon tam byl od toho, jak někdo lepil víko ventilů, místo aby vyměnil těsnění.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
No, to se mě nezdá,že by to něco tak zásadně ucpalo,to by se dávno asi chytla vačka nebo jinou paseku by to udělalo, jo to tmelení je zlo,každej druhej motor i třeba PD má víko zapalaný tmelem,v lepším případě oranžovým
Ony ty pazvuke ve starých motorech těžko hledat a člověk se může jen dohadovat jakou údržbu to mělo / nemělo dříve, může být volnější některý horní futro v ojnici atd
Ony ty pazvuke ve starých motorech těžko hledat a člověk se může jen dohadovat jakou údržbu to mělo / nemělo dříve, může být volnější některý horní futro v ojnici atd
Ty vibrace se začínají docela zhoršovat. Nejvíc to dělá, když je to studený a v lehkým tahu kolem (+,-) 2200 ot. Je to v násobcích těch otáče. Na místě při zvýšení otáček na 1100 je to znatelný, pak těch 2200. 4400 jsem nezkoušel - omezovač. Dnes jsem ale zjistil, že i při brždění motorem z kopce, kdy to má 2200 bez plynu, tak to vibruje. Je to takové tupé dupání, které je cítit hlavně do volantu a pedálů. Další poznatek, že když lehce namáčknu spojku aby se opřelo ložisko, tak je do pedálu docela dost cítit přesně ta frekvence vibrací. Otázka za milion. Může tohle dělat dvouhmota? Pokud jo, je to v háji. Je nejspíš tak jedna někde ve skladech po světě a vyjde na nepředstavitelný peníze (kolem 60tis). Nějaký typ jak jí prověřit?
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Tak mám za sebou výměnu setrvačníku za jednohmotu z AAT + nová spojka atd. Nic se tím nevyřešilo, ale chování motoru rozhodně není horší, spíš naopak. Původní dvouhmota byla načatá.
Daly se při té příležitosti nové šrouby hlavních ložisek kliky. Klika vypadá dobře, po přitažení s novými šrouby s ní šlo v pohodě otáčet, takže v ní bych problém neviděl.
Pročítáním různých fór mi přivedlo na myšlenku, že by mohla být ohnutá některá ojnice. To se bohužel při výměně šroubů kliky zapomnělo zkontrolovat a stejně si myslím, že by to pohledem zespodu vidět moc nebylo.
Myslíte, že je to možné? Je nějaký jednoduchý a spolehlivý způsob, jak to změřit, např. otvory po vstřikovačích?
Daly se při té příležitosti nové šrouby hlavních ložisek kliky. Klika vypadá dobře, po přitažení s novými šrouby s ní šlo v pohodě otáčet, takže v ní bych problém neviděl.
Pročítáním různých fór mi přivedlo na myšlenku, že by mohla být ohnutá některá ojnice. To se bohužel při výměně šroubů kliky zapomnělo zkontrolovat a stejně si myslím, že by to pohledem zespodu vidět moc nebylo.
Myslíte, že je to možné? Je nějaký jednoduchý a spolehlivý způsob, jak to změřit, např. otvory po vstřikovačích?
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Právě, že tam rozdíly v těch tlacích jsou.
Tlaky:
1.-29bar
2.-27,5bar
3.-30bar
4.-31bar
5.-26,5bar
Při zobrazení na VAG kanál 13 jsou všechny 4 hodnoty do mínusu. Z toho dvě hodnoty -2 a -2,5. Při tom Čerpadlo a vstřiky jsou prověřeny, repasovány.
Zrovna tady na fóru někdo psal, že u 1.9TDI 81kw která byla "čiplá" měl ohnuté ojnice a tlaky ve válcích naměřil v normě. Motor mu šel také nepravidelně. Podle mě, se to na tlacích nepozná, protože když bude ojnice kratší třeba o mm, nasaje píst stejné množství vzduchu a při stlačení to neudělá zas tak velký rozdíl. Vše nasvědčuje nějaké nevyváženosti.
Jak jsem psal v prvním přispěvku, tak po koupi jsem s tím jel asi 80 km domu s vadným vstřikem se snímačem zdvihu jehly. Ten původní problémový jsem nedávno rozebral a zjistil jsem, že se nejspíš zasekával v otevřené poloze a tudíž tam šla nekontrolovatelně nafta do válce. To by podle mě mohlo způsobit za těch 80 km jízdy ohnutí ojnice.
Mám tu celý motor AAT z A100 na díly. Ojnice a písty jsou stejné, blok a klika jiný. Kdybych měnil ojnice, předpokládám, že musím dát celou sadu. Teď ještě jestli mám dát nové lágry ojnic, nebo raději zachovat ty původní z kliky na které běhaly? Co písty? Pokud budou původní ok, mám je raději nechat i s původními kroužky, nebo dát raději písty z toho AAT s původními, nebo novými kroužky? Blok do kterého by se to dávalo má přeci jen půl milionu km a kompletní GO dělat nehodlám, tak jestli není lepší zachovat původní lágry ojnic a původní písty s kroužky, když to do teď olej nežralo. Děkuji za váš názor.
Tlaky:
1.-29bar
2.-27,5bar
3.-30bar
4.-31bar
5.-26,5bar
Při zobrazení na VAG kanál 13 jsou všechny 4 hodnoty do mínusu. Z toho dvě hodnoty -2 a -2,5. Při tom Čerpadlo a vstřiky jsou prověřeny, repasovány.
Zrovna tady na fóru někdo psal, že u 1.9TDI 81kw která byla "čiplá" měl ohnuté ojnice a tlaky ve válcích naměřil v normě. Motor mu šel také nepravidelně. Podle mě, se to na tlacích nepozná, protože když bude ojnice kratší třeba o mm, nasaje píst stejné množství vzduchu a při stlačení to neudělá zas tak velký rozdíl. Vše nasvědčuje nějaké nevyváženosti.
Jak jsem psal v prvním přispěvku, tak po koupi jsem s tím jel asi 80 km domu s vadným vstřikem se snímačem zdvihu jehly. Ten původní problémový jsem nedávno rozebral a zjistil jsem, že se nejspíš zasekával v otevřené poloze a tudíž tam šla nekontrolovatelně nafta do válce. To by podle mě mohlo způsobit za těch 80 km jízdy ohnutí ojnice.
Mám tu celý motor AAT z A100 na díly. Ojnice a písty jsou stejné, blok a klika jiný. Kdybych měnil ojnice, předpokládám, že musím dát celou sadu. Teď ještě jestli mám dát nové lágry ojnic, nebo raději zachovat ty původní z kliky na které běhaly? Co písty? Pokud budou původní ok, mám je raději nechat i s původními kroužky, nebo dát raději písty z toho AAT s původními, nebo novými kroužky? Blok do kterého by se to dávalo má přeci jen půl milionu km a kompletní GO dělat nehodlám, tak jestli není lepší zachovat původní lágry ojnic a původní písty s kroužky, když to do teď olej nežralo. Děkuji za váš názor.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Ten vstřikovač byl podle všeho otevřenej a té nafty tam šlo hodně a ke všemu v naprosto nevhodný fázi zdvihu. Vzpomínám si když jsem s tim jel, tak to škubalo tak, že by se to auto s trochou nadsázky skoro postavilo na přední. To přece mohlo něco udělat s ojnicí?jericho-3 píše:Hodně nafty ojnici neohne. Pokud myslíš, že píst níže o milimetr nevadí, tak proč jsou různě silná těsnění?
Píst níž o mm že nevadí jsem nenapsal. Napsal jsem, že bych to nepoznal při měření tlaků. To samozřejmě chápu, proč se dávají přesně těsnění dle přesahů pístů.
Ještě bych rád znal váš názor na to jestli měnit lágry ojnic a kroužky pístů, nebo spíš nechat původní?
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
No právě, různá těsnění se dávají, aby se udržel správný a stejný kompresníPetr-A6C4 píše:Ten vstřikovač byl podle všeho otevřenej a té nafty tam šlo hodně a ke všemu v naprosto nevhodný fázi zdvihu. Vzpomínám si když jsem s tim jel, tak to škubalo tak, že by se to auto s trochou nadsázky skoro postavilo na přední. To přece mohlo něco udělat s ojnicí?jericho-3 píše:Hodně nafty ojnici neohne. Pokud myslíš, že píst níže o milimetr nevadí, tak proč jsou různě silná těsnění?
Píst níž o mm že nevadí jsem nenapsal. Napsal jsem, že bych to nepoznal při měření tlaků. To samozřejmě chápu, proč se dávají přesně těsnění dle přesahů pístů.
Ještě bych rád znal váš názor na to jestli měnit lágry ojnic a kroužky pístů, nebo spíš nechat původní?
prostor. Když se těsnění vybírá, tak se měří přesah jednotlivých pístů ...a v podstatě je to vždy "kompromis", kvůli rozdílu mezi válci, protože válce mají JEDNO těsnění. Ale například u vzduchových motorů se měří kompresní prostor jednotlivě , protože každý válec má své těsnění, a proto také tento motor má přesnější "seřízení" jednotlivých válců..A kompresní prostor je bráchou komprese..Jinak na šálách není dobré šetřit, stojí pár šupů a změřit jejich tloušťku kvůli ušetření pár kaček není rozumné. Pokud se vyndá ojnice , je dobré tento nejnamáhanější díl vyměnit. Samozřejmě za stejně kvalitní.. )
nepropadat panice...
Díky za názory. Uvidím, až to rozeberu. Není jiná cesta, než ten motor otevřít a zjistit, co se tam děje. Mám rád věci v pořádku a i když to auto normálně jezdí za 6.8L/100, nekouří a i má výkon, nejde ten motor dobře.
S těmi lágry ojnic si nejsem vůbec jistý. Po 500tis km už bude mít klikovka jistě lehkou ovalitu a když tám dám nové lágry, tak mám obavu aby se to nekouslo. Když jsem měnil ojnice (tehdy i písty) na V6 TDI AKE, nechával jsem původní lágry a dokonce i původní kroužky pístů. Olej to pak nežralo a na ojnicích to taky neklepalo. Ale to je jediná zkušenost s takovou opravou. Auta mám jako koníčka, tak těch zkušeností není mnoho a co se týče tohohle problému, každý v podstatě řekne něco jiného. Pokusím se změřit ovalitu na klice a podle toho se asi rozhodnu. Co se týče kroužků, tak mám obavu, že když dám nové, začne to žrát olej. Teď to bere tak 2deci za 10tis. Za každou zkušenost díky.
S těmi lágry ojnic si nejsem vůbec jistý. Po 500tis km už bude mít klikovka jistě lehkou ovalitu a když tám dám nové lágry, tak mám obavu aby se to nekouslo. Když jsem měnil ojnice (tehdy i písty) na V6 TDI AKE, nechával jsem původní lágry a dokonce i původní kroužky pístů. Olej to pak nežralo a na ojnicích to taky neklepalo. Ale to je jediná zkušenost s takovou opravou. Auta mám jako koníčka, tak těch zkušeností není mnoho a co se týče tohohle problému, každý v podstatě řekne něco jiného. Pokusím se změřit ovalitu na klice a podle toho se asi rozhodnu. Co se týče kroužků, tak mám obavu, že když dám nové, začne to žrát olej. Teď to bere tak 2deci za 10tis. Za každou zkušenost díky.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW