Audi A6 C4 2.5TDI motor AEL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jsem objevil, co jsem hledal. Blok má zpětný ventil oleje pro mazací kanál hlavy.
Dnes jsem vyndal čidlo mazání a ten adaptér 17, ale ten pístek toho ventilu se nedá vyndat. Po hodině neúspěšných pokusů jsem to prostě prostříkl WDčkem a zpět složil. Nevím jestli se něco změnilo, ale třeba je to zas jen pocit, že cvakání na hlavě je o něco lepší.
otázka: Má někdo z vás s tímto ventilem zkušenost? Jako ho vyndat, případně vyměnit, nahradit novější - šroubovací variantou? Prosím ty co znají pětiválce v T4, Crafter, Volvo D5252T atd. Všude by to mělo být stejné, jen od nějakého roku se montovala ta šroubovací varianta.
Dnes jsem vyndal čidlo mazání a ten adaptér 17, ale ten pístek toho ventilu se nedá vyndat. Po hodině neúspěšných pokusů jsem to prostě prostříkl WDčkem a zpět složil. Nevím jestli se něco změnilo, ale třeba je to zas jen pocit, že cvakání na hlavě je o něco lepší.
otázka: Má někdo z vás s tímto ventilem zkušenost? Jako ho vyndat, případně vyměnit, nahradit novější - šroubovací variantou? Prosím ty co znají pětiválce v T4, Crafter, Volvo D5252T atd. Všude by to mělo být stejné, jen od nějakého roku se montovala ta šroubovací varianta.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
asi tak,si myslim,že to nedostatek tlaku nezpusobí,jen to po startu trvá dýl,než to natlačí do hlavy.Ten popř. vadnej ventil. Volv sem par potkal a tenhle problem resp s mazánim zatim ne. Budu se opakovat,ale změřit ten tlak.čínska sada za pětikilo misto snímače tlaku a uvidíš.pod dva na volno je malo,tak 4,5,6,ale to někdo poradí líp určitě. A neřikej,že se na to z kanalu nebo zvedaku nedostaneš? Ja to teda nevim,ale myslim,že by to mělo jít. Ještě,jak je ta trubka se sacim košem,tak je přidělana k oil čerpadlu 2ma šroubama a je tam o kroužek nebo jiné těsnění,aby to tam třeba nepřisavalo..
burton.b: Asi máte pravdu, že starší verze na AAT má šroubovací ventil. Mám tu AAT z r. 94 na díly a byl jsem se na to podívat a opravdu tam byl také. Žil jsem v domnění, že šroubovací varianta je novější. Díky za upřesnění.
volvo pan: S nutností změření tlaku souhlasím. Na místě, kde je spínač tlaku oleje (na obrázku výš je v adaptétu 17), které navrhuješ by to bylo bezproblémů přístupné. Ostatně jsem to včera měl kvůli tomu ventilu rozebrané. Jenže... Ten ventil tam podle všeho je ze dvou důvodů.
1) Zabraňuje stečení oleje z hlavy po vypnutí motoru (jak správně píšeš)
2) Funguje i jako tlakový ventil, který má za úkol stabilizovat tlak pro hlavu kvůli hydro-zdvihátkům.
Z toho vyplývá, že i když na místě čidla naměřím ukázkový tlak, tak mi to neřekne nic o tlaku jaký je v hlavě, který je přímo závislý na onom ventilu.
Funkce zadržení oleje v hlavě je mi celkem jasná, ale ve chvíli, kdy z nějakého důvodu stoupne tlak ( i přes to, že je vyrovnáván "ventilem" přímo u ol. čerpadla), přepouští tenhle ventil pro hlavu(18 obrázek) přebytečný tlak oleje zpět do mazacího kanálu, nebo dolů do klik. skříně - to mi zatím není jasné. Ten mazací kanál, kde je umístěný, má jakoby dvě stěny. Po vyndání čidla a adaptéru 17 vidím do prostoru hlavního mazacího kanálu, který jde jakoby v horizontální rovině přes celý motor. Pod ním je onen ventil pro hlavu, který by měl přepouštět olej do vertikálně vedeného kanálu vedoucího do hlavy, z onoho hlavního kanálu. Podle mě ten ventil je tam jako spojení mezi hlavním mazacím kanálem a mazacím kanálem pro hlavu. Je to podle mě i proto, že zdvihátka jsou přímo závislá na přesném tlaku oleje oproti zbytku motoru. Proto tedy je tam i tento ventil.
Na následujícím odkazu o tom něco málo je:
https://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96ldruckhalteventil
Podle všeho tam mám verzi s tou pružinkou.
Potřeboval bych nějakou praktickou zkušenost, jak ten zpětný ventil vyndat, aby ho mohl prověřit a vyčistit. Díky
volvo pan: S nutností změření tlaku souhlasím. Na místě, kde je spínač tlaku oleje (na obrázku výš je v adaptétu 17), které navrhuješ by to bylo bezproblémů přístupné. Ostatně jsem to včera měl kvůli tomu ventilu rozebrané. Jenže... Ten ventil tam podle všeho je ze dvou důvodů.
1) Zabraňuje stečení oleje z hlavy po vypnutí motoru (jak správně píšeš)
2) Funguje i jako tlakový ventil, který má za úkol stabilizovat tlak pro hlavu kvůli hydro-zdvihátkům.
Z toho vyplývá, že i když na místě čidla naměřím ukázkový tlak, tak mi to neřekne nic o tlaku jaký je v hlavě, který je přímo závislý na onom ventilu.
Funkce zadržení oleje v hlavě je mi celkem jasná, ale ve chvíli, kdy z nějakého důvodu stoupne tlak ( i přes to, že je vyrovnáván "ventilem" přímo u ol. čerpadla), přepouští tenhle ventil pro hlavu(18 obrázek) přebytečný tlak oleje zpět do mazacího kanálu, nebo dolů do klik. skříně - to mi zatím není jasné. Ten mazací kanál, kde je umístěný, má jakoby dvě stěny. Po vyndání čidla a adaptéru 17 vidím do prostoru hlavního mazacího kanálu, který jde jakoby v horizontální rovině přes celý motor. Pod ním je onen ventil pro hlavu, který by měl přepouštět olej do vertikálně vedeného kanálu vedoucího do hlavy, z onoho hlavního kanálu. Podle mě ten ventil je tam jako spojení mezi hlavním mazacím kanálem a mazacím kanálem pro hlavu. Je to podle mě i proto, že zdvihátka jsou přímo závislá na přesném tlaku oleje oproti zbytku motoru. Proto tedy je tam i tento ventil.
Na následujícím odkazu o tom něco málo je:
https://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96ldruckhalteventil
Podle všeho tam mám verzi s tou pružinkou.
Potřeboval bych nějakou praktickou zkušenost, jak ten zpětný ventil vyndat, aby ho mohl prověřit a vyčistit. Díky
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
ten tlak je takový rozcestí. malej,čerpadlo dát nový,pokud dobrej,pak až bych řešil ten ventil popř.dalši věci. tipnul bych spíš,že to bude malo celkově. Už si to moh dávno mít na volvech bejva pod vikem ventilu takovej natvarovanej plech přes vačku navolno,když se šprajcne nebo je tam blbě,tak moh by pěkně rachtat.A viko je taky z vice kusu.Sic ma audi trochu jinej tvar,ale nejspíš to bude stejně řešený.To by se taky mohlo uvolnit za ty leta třeba. Pak ještě před většim kuchanim proplach,hustější oil a novej filtr,jestli nebude změna. takovej nenasilnej pokus.
Dám jsem odkaz na obrázek, aby bylo jasné o co mi jde.
Tohle je přesně na mém AEL, kromě čidla tlaku, které má trochu jiný tvar, ale to na funkci nic nemění. Mě se podařilo vyndat čidlo tlaku, adapter a tu pružinu. Jak je vidět na obrázku, tak ten ventilek má na sobě "Ó" kroužek a ten bude připečený do bloku. Jelikož byla zapečená i ta pružina na tom ventilku, tak předpokládám, že uvnitř ventilku bude přímo peklo. Problém je, že ten ventilek není za co a čím chytit aby šel vytáhnout byť násilím. Ono na tom T4wiki je to krásně nafoceno jak to vyndavají za tu pružinu, ale po půl mega km co ten motor má, je to nereálný.
volvo pan: S tím motorem jsem dělal za celou dobu psí kusy. Víko ventilů mám prověřené (kompletně rozebráno, vyčištěno i se systému membrány pro odvětrání), olejový čerpadlo jsem měl venku, taky jsem ho měl rozebraný, vyčištěný a překontrolovaný - jeho opětná kontrola by obnášela opět sundat vanu a vypustit zánovní olej a shodit komplet předek auta. A proplach motoru s BG109 jsem taky před tím zkoušel. Ale jo, něco si na to změření tlaku mazání půjčím a výhledově to zkusím. Co se týče oleje, tak ten poslední dobou měním tak po 3-4tis, protože to vždy kvůli sundání vany musím vypustit. Dávám tam Mobil 3000 5W-40. Původně jsem dával Mobil 10W-40, ale s tím 5W-40 to neklepe po startu tolik. To by opět mohlo nasvědčovat faktu, že pro mazání hlavy je někde zúžené místo (podle mě ten zanesený ventilek), které nepropustí hustší olej.
Tohle je přesně na mém AEL, kromě čidla tlaku, které má trochu jiný tvar, ale to na funkci nic nemění. Mě se podařilo vyndat čidlo tlaku, adapter a tu pružinu. Jak je vidět na obrázku, tak ten ventilek má na sobě "Ó" kroužek a ten bude připečený do bloku. Jelikož byla zapečená i ta pružina na tom ventilku, tak předpokládám, že uvnitř ventilku bude přímo peklo. Problém je, že ten ventilek není za co a čím chytit aby šel vytáhnout byť násilím. Ono na tom T4wiki je to krásně nafoceno jak to vyndavají za tu pružinu, ale po půl mega km co ten motor má, je to nereálný.
volvo pan: S tím motorem jsem dělal za celou dobu psí kusy. Víko ventilů mám prověřené (kompletně rozebráno, vyčištěno i se systému membrány pro odvětrání), olejový čerpadlo jsem měl venku, taky jsem ho měl rozebraný, vyčištěný a překontrolovaný - jeho opětná kontrola by obnášela opět sundat vanu a vypustit zánovní olej a shodit komplet předek auta. A proplach motoru s BG109 jsem taky před tím zkoušel. Ale jo, něco si na to změření tlaku mazání půjčím a výhledově to zkusím. Co se týče oleje, tak ten poslední dobou měním tak po 3-4tis, protože to vždy kvůli sundání vany musím vypustit. Dávám tam Mobil 3000 5W-40. Původně jsem dával Mobil 10W-40, ale s tím 5W-40 to neklepe po startu tolik. To by opět mohlo nasvědčovat faktu, že pro mazání hlavy je někde zúžené místo (podle mě ten zanesený ventilek), které nepropustí hustší olej.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Tak se mi ten zpětný ventil podařilo vyndat. Vyčistil jsem ho, otočil jsem na něm ten ókroužek, protože jiný jsem neměl a ten původní byl tak sedlý, že nemohl těsnit. Při té příležitosti jsem vyndal i ventil olejového čerpadla. Tomu nic nebylo. Olejové čerpadlo podle mě pracuje naprosto v pořádku a po té proceduře se zpětným ventilem pro hlavu, je to na vršku motoru tišší. Hlavně teď vím, že to aspoň maže.
Verdikt toho všeho je, že to je vstřikovacím čerpadlem, tedy rozdělovací hlavou. Ta nepravidelnost - vibrace už nemůže být ničím jiným, přestože je po repasu z Bosche. Po výměně těch výstupních ventilových holendrů se to hodně zlepšilo - už se to chová aspoň normálně při brzdění motorem. V tahu nerovnoměrnost o něco lepší, ale je to tam pořád a vysvětluje to i korekce ve Vagu ve skupině 13.
Mám tu čerpadlo, které leželo asi 8let. Zkoušel jsem ho rozjet, ale na výstupy nedá ani kapku nafty. Nejspíš bude zalepený, jak dlouho leželo. Otázka zní, jestli ho dokážu svépomocí rozebrat, vyčistit, složit a hlavně pak nastartovat, abych mohl nastavit volnoběžnou dávku? S největší pravděpodobností totiž někdo přede mnou na něm hýbal s elektrickou hlavou - byly povolený její šrouby. To jsem zjistil až po neúspěšném přemlouvání. Do Bosche už to dávat nebudu a po všech těch zkušenostech je mi jasné, že na cizí práci se spolehnout nemůžu. Takže to nějak musím zvládnout. I přes to, že teoreticky mi je jasný co to obnáší, nikdy jsem čerpadlo nedělal.
Verdikt toho všeho je, že to je vstřikovacím čerpadlem, tedy rozdělovací hlavou. Ta nepravidelnost - vibrace už nemůže být ničím jiným, přestože je po repasu z Bosche. Po výměně těch výstupních ventilových holendrů se to hodně zlepšilo - už se to chová aspoň normálně při brzdění motorem. V tahu nerovnoměrnost o něco lepší, ale je to tam pořád a vysvětluje to i korekce ve Vagu ve skupině 13.
Mám tu čerpadlo, které leželo asi 8let. Zkoušel jsem ho rozjet, ale na výstupy nedá ani kapku nafty. Nejspíš bude zalepený, jak dlouho leželo. Otázka zní, jestli ho dokážu svépomocí rozebrat, vyčistit, složit a hlavně pak nastartovat, abych mohl nastavit volnoběžnou dávku? S největší pravděpodobností totiž někdo přede mnou na něm hýbal s elektrickou hlavou - byly povolený její šrouby. To jsem zjistil až po neúspěšném přemlouvání. Do Bosche už to dávat nebudu a po všech těch zkušenostech je mi jasné, že na cizí práci se spolehnout nemůžu. Takže to nějak musím zvládnout. I přes to, že teoreticky mi je jasný co to obnáší, nikdy jsem čerpadlo nedělal.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW