Regulace turbodmychadla 1.9 tdi 85 kw pd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2020, 15:34

Regulace turbodmychadla 1.9 tdi 85 kw pd

Příspěvek od JTCZ »

Zdravím už 3 týdny řeším na mém autě problém s turbem. Všechno to začalo tak že jsem měnil turbo za jiné z důvodu osekaných lopatek. Koupil jsem na bazoši použité turbo bez vůle a prohodil je nastartoval jsem auto a ozvalo se takové štěknutí jel jsem to projet a auto vůbec nejelo tak jsem si říkal že bude zatuhlá regulace. Sundal jsem baňku vyměnil ze starého turba táhlo chodilo krásně říkám tak ted´ to musí jet a ono prd. Šel jsem po podtlakách jak mě bylo řečeno že musím dojít k problému. Tak jsem udělal a zjistil jsem že do ventilu n75 jde podtlak ale zněho už ne (k turbu) sundal jsem hadičku od airboxu a podtlak byl v té hadičce tak jsem se říkal jasně ventil nezavírá a pouští to do airboxu šel jsem na vrakáč vzal první ventil vyměnil žádná změna tak jsem změřil jestli jde do něj proud tak jsem si řekl že je vadný další cesta na vrakáč přinesl jsem další a úplně stejnej problém. Prosím tedy o radu nejde mi do hlavy aby přece dva ventily byly vadné. Předem moc díky za odpovědi :) (už jsem zoufalej a uvažuji že zajedu do servisu)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20285
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pokud k ventilu podtlak jde a z něj už ne je buď vadnej ventil nebo kabeláž k ventilu, po nastartování se baňka na turbu musí zatáhnout,pokud ne nepojede ti to...
Zkoušels to načítat ? Tu chybu ventilu to většinou napíše,nejlépe zkusit ventil z auta který normálně jede abys vyloučil jeho chybu
A před výměnou turba ti to tahalo ? Nepřeházels nějak ty hadičky ??
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

A máš správně ty hadičky? Jakože to co má jít na turbo, jde na turbo, to co je na filtru a jde do ventilu a pak to co jde od pumpy?

Řekl bych skoro že tu co máš do Airboxu, máš mít na turbu..
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Když kupuješ díly z druhé ruky a nebo na vrakáčích bez toho aby jsi měl jistotu že jim nic není, a neměl ani vyčtený chyby z paměti ŘJ, takže ani nevíš zda a kde je problém, je potom těžké radit.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2020, 15:34

Příspěvek od JTCZ »

roman1648 píše:Pokud k ventilu podtlak jde a z něj už ne je buď vadnej ventil nebo kabeláž k ventilu, po nastartování se baňka na turbu musí zatáhnout,pokud ne nepojede ti to...
Zkoušels to načítat ? Tu chybu ventilu to většinou napíše,nejlépe zkusit ventil z auta který normálně jede abys vyloučil jeho chybu
A před výměnou turba ti to tahalo ? Nepřeházels nějak ty hadičky ??
Kabeláž k ventilu jsem měřil a jde tam kolem 12voltů myslím auto před tím tahalo do 120 a pak spadlo do nouzáku na turbu byly osekané lopatky tak jsem myslel že je to tím dneska to budu moct napíchnout na diagnostiku tak kdyžtak hodím co to píše hadičky přeházené nemám mám to zapojené podle schématu co je na internetu i podle toho sem to kontroloval tak snad už dneska budu chytřejší díky moc za odpověď
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20285
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně uvidíš no dej vědět pak
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2020, 15:34

Příspěvek od JTCZ »

Woko_O píše:A máš správně ty hadičky? Jakože to co má jít na turbo, jde na turbo, to co je na filtru a jde do ventilu a pak to co jde od pumpy?

Řekl bych skoro že tu co máš do Airboxu, máš mít na turbu..
Obrázek
mám to zapojené tak jak to bylo na ty hadičky jsem nechytal
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

V tom případě nemůžeš mít podtlak u airboxu..

Zkus ventil od EGRu, jestli ho máš, jenom na zkoušku. Ten ventil je řízenej PWMkou. Chce to vyzkoušet přes akční členy. Ale jestli máš vedení podtlaku OK, že u ventilu podtlak je, tak je ventil na hovno, nebo jeho řízení..
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2020, 15:34

Příspěvek od JTCZ »

Woko_O píše:V tom případě nemůžeš mít podtlak u airboxu..

Zkus ventil od EGRu, jestli ho máš, jenom na zkoušku. Ten ventil je řízenej PWMkou. Chce to vyzkoušet přes akční členy. Ale jestli máš vedení podtlaku OK, že u ventilu podtlak je, tak je ventil na hovno, nebo jeho řízení..
Egr mám odpojenej vyměnit sem ho zkoušel ale hlavička byla přidělaná stahovací sponkou po rozdělání byla děravá ta membrána přeskládal jsem mem bránu z toho co jsem koupil a z5 zašrouboval a žadná změna stále utíkal do airboxu
roman1648 píše:Jasně uvidíš no dej vědět pak
Tak jsem dneska napíchl diagnostiku a bez chyb paměť čistá :? :? jsem z toho jelen
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

A zkoušel si ho přes akční členy?

Dej ten ventil novej a hotovo..
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

A konektory na N75 (turbo) a N18 (EGR) si nepřehodil?
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20285
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No další možnost (noteeth)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak si to zhrneme, měnil jsi turbo jen proto že mělo osekané lopatky.
Koupil jsi použité turbo z druhé ruky aniž by sis ověřil že je v pořádku.
Když turbo nefungovalo jak mělo, a výměna baňky nepomohla, tak jsi jel na vrakáč kde jsi koupil první ventil co jsi našel aniž by sis opět ověřil že je OK.
Když se ukázalo že problém stále přetrvává, tak jsi ventily rozebral a ze dvou složil jeden a stále se divíš že auto nejede.
Hele skoro mám pocit že ty to auto opravit nechceš, ale baví tě se v něm hrabat.
Z funkčního auta jsi udělal nefunkční jen kvůli osekaným lopatkám, které má kde kdo, kdo nemění včas vzduchový filtr.
Na opravě se snažíš za každou cenu ušetřit, tohle není nejlepší postup.
Pokud mělo turbo osekané lopatky, tak nejspíš proto, že nasálo něco co nasát nemělo a to znamená že stejný bordel co ti zničil turbo, může být kdekoliv v podtlakovém vedení a mohlo ničit vše co mu přišlo do cesty, viz děravá membrána podtlakového ventilu.
Co se turba týká, tak vždy jedině nový a když chceš ušetřit a koupit repas, nech to na servisu, ať se s tím potom trápí oni.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2020, 15:34

Příspěvek od JTCZ »

Woko_O píše:A zkoušel si ho přes akční členy?

Dej ten ventil novej a hotovo..
zkoušel a prý by měl nějak cvakat ale mě se ani neozval

Objednal jsem snad to bude ono
Pepíček píše:A konektory na N75 (turbo) a N18 (EGR) si nepřehodil?
Nene nepřehodil tím sem si jistej
favo píše:Tak si to zhrneme, měnil jsi turbo jen proto že mělo osekané lopatky.
Koupil jsi použité turbo z druhé ruky aniž by sis ověřil že je v pořádku.
Když turbo nefungovalo jak mělo, a výměna baňky nepomohla, tak jsi jel na vrakáč kde jsi koupil první ventil co jsi našel aniž by sis opět ověřil že je OK.
Když se ukázalo že problém stále přetrvává, tak jsi ventily rozebral a ze dvou složil jeden a stále se divíš že auto nejede.
Hele skoro mám pocit že ty to auto opravit nechceš, ale baví tě se v něm hrabat.
Z funkčního auta jsi udělal nefunkční jen kvůli osekaným lopatkám, které má kde kdo, kdo nemění včas vzduchový filtr.
Na opravě se snažíš za každou cenu ušetřit, tohle není nejlepší postup.
Pokud mělo turbo osekané lopatky, tak nejspíš proto, že nasálo něco co nasát nemělo a to znamená že stejný bordel co ti zničil turbo, může být kdekoliv v podtlakovém vedení a mohlo ničit vše co mu přišlo do cesty, viz děravá membrána podtlakového ventilu.
Co se turba týká, tak vždy jedině nový a když chceš ušetřit a koupit repas, nech to na servisu, ať se s tím potom trápí oni.
Ano koupil jsem turbo z druhé ruky když bylo bez vůle a tou packou šlo volně bez odporu hýbat nevím proč by ne baňka byla orezlá turbo ale tu sem vyměnil. Turbo co bylo v autě padalo do nouzáku chybu to psala už nevím jak to bylo přesně že mez regulace nedosažena tak jasný bylo že turbo to bude mít brzo za sebou proto ta výměna jinak bych jezdil dál když jsem ho vyndal mělo do středu už docela velkou vůli. K tomu ventilu psal jsem že děravou menbránu měl egr ne n75 do egru sem přeskládal jeden nefunkční n75 i když si myslím že když je vypojený nemá to vliv. Ještě k tomu turbu celý sací trakt i s interkůlerem sem vyčistil propláchl a vrátil z5. K tomu že všechno se snažím vyřešit nejlevněji vím že to není nejlepší způsob ale když jsi student není lehké chodit do školy a mít peněz na nové turba a repasy přes léto sem stihl vydělat akorát na auto. Bohužel na servis mě toho moc nezbývá. Díky že přispíváš do diskuze tímto na tebe nechci nějak útočit jsem rád že mi aspoň někdo odpovídá a snaží se poradit jak jen se dá. Za autaře se moc nepovažuju jsem jenom nedoučenej ajťák tak jsem se šel zeptat chytřejších než sem já snad budeš mít nademnou slitování
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

N75 se dá koupit za 8-9 stovek novej, mělo smysl jet na vrakáč ? (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“