Stránka 1 z 1
1.9 TDI-PD ASZ zvýšení mazného tlaku
Napsal: 19 bře 2021, 10:52
od aaantonkaaa
Čaute
zkoušel nekdo na ASZ olejové čerpadlo dat ozubené kolo z BXE?
pokud se nepletu tak BXE má o dost menší kolo na čerpadle -> v kombinaci s ASZ čeřpadlem by tomelo zvýšit mazný tlak.
Jasne bude dat přeba kračí retez a asi aj nen "napínák".
Nějaké zkušenosti?
Dík roman
Napsal: 19 bře 2021, 12:24
od standa123
proč chces zvýšit mazací tlak? máš nejakej problém?
Napsal: 19 bře 2021, 13:50
od Ladas
Myslím že ASZ má delší zuby takže čerpadlo bude mít rozhodně vyšší litrový výkon
Napsal: 19 bře 2021, 17:30
od aaantonkaaa
cau
potíže s tím nemám ale motor dostane další vytamíny a tak mu chcu doprát "více" oleje.
Roman
Napsal: 19 bře 2021, 18:51
od standa123
Vitaminy dávej ale čerpadlo nech být. Maximálně pokud půjdeš do extrému tak přídavný chladič na olej....
Napsal: 19 bře 2021, 20:04
od aaantonkaaa
cau
chladič je v plánu
upravou te pumpy jsem chtěl zrychlit oběh oleje a to by melo prinést rychlejší odvod tepla.
Roman
Napsal: 20 bře 2021, 07:43
od copins
Pokud je olejové čerpadlo v pořádku tlak stejně omezuje pojistný ventil a pokud bude tlak moc velký tak ti hydroštely vysadí ventily.
Napsal: 21 bře 2021, 09:00
od Ladas
Pokud budeš honit výkon použij ASZ nebo ARL spodek
Napsal: 25 dub 2021, 20:11
od skoda
ANO montoval jsem taky kolo z bxe.
Musis dát i bxe šponovák a řetízek .
Nebo řetízek zkrátit nýtovačkou na jízdní kola o 4 články.
Napsal: 28 dub 2021, 06:06
od mecKo
Ahoj, aký to malo prínos ?
Napsal: 28 dub 2021, 06:27
od STIB
No řekl bych že žádný.
Napsal: 28 dub 2021, 10:55
od Pepíček
Olej ti poletí pojišťovákem ven ještě víc než předtím a výsledek bude ten, že se ti bude olej víc hřát protože ho budeš zbytečně tlakovat a hnát přes čerpadlo

Napsal: 29 dub 2021, 10:44
od mecKo
Nezamyslal sa niekto nad tuningom olejoveho cerpadla na novsej rotacke v zmysle takom upravit prepustaci ventil aby cerpadlo tlacilo olej pod vacsim tlakom v ot nad 5 tis. Mam dojem ze starsie rotacky (afn..) mali toto viac premyslene. Na kazdych 1000 ot prinalezi 1 B tlaku oleja. Tzn v 6 tis ot 6 B tlaku oleja, co moze byt pre serioznu upravu velkym prinosom.
Napsal: 09 kvě 2021, 10:27
od TDI tech
S tlakom a prietokom oleja nic netreba robit. Je to dobre tak ako to je. Ked zvysite tlak nastanu problemi. Hydrostely to nezvladnu. U motorov generacie A4 su su ventily dva. Jeden dole na cerpadle ( havarijny pojistak ) a druhy v telese pre vlozku olejoveho filtra. Ten ma za ulohu redukovat tlak oleja do hlavy prave koly hydrostelom. Starsie motori generacie A3 ( 1Z/AHU,AFH a pod. ) ho este nemali a obcas sa stavalo ( hlavne pri studenom starte v zime ked bol husty olej ), ze nalialo hydrostely a vyvesilo ventily.
Modifikovanie mazacej sustavy by malo vyznam vtedy, ked mam postaveny motor za nechutne vela penazi a potrebujem zarucit aby bol dokonale mazany za akychkolvek podmienok. Vtedy sa mazacia sustava preraba na tzv. suchu klukovu skrinu ( nema olejovu vanu ) kedy je olejova napln mimo motor ( v externej nadobe so specialnou kapilarou ) a olejove cerpado nieje dnu v motore, ale je to vacsinou 3 stupnove cerpadlo uchytene vonku na bloku motora a pohanane remienkom od remenice. Vtedy je zarucene ze motor bude nepretrzite mazany nech je auto v naklonene v akejkolvek polohe.
Napsal: 09 kvě 2021, 13:51
od mecKo
TDI tech ďakujeme za vysvetlenie 🤝