A6 C6 torsen diferak olej

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

A6 C6 torsen diferak olej

Příspěvek od adrian_B »

Ahojte. Má niekto skúsenosť s odstránením stŕpania v plnom rajde a pohýnaní sa z miesta, respektíve v malej rýchlosti? Viem že tieto quatrá to robia ale...
Menil som olej v torsene pretože to robilo aj pred tým a aj za studena. No po výmene oleja za studena je to úplne OK ale po dlhšej trase ešte výraznejšie ako so starým olejom. Pripisujem to zahriatiu oleja a znizeniu viskozity. Olej som dal ravenol awd-tor. Každopádne viem že som mal kúpiť origo olej... má niekto skúsenosť že by to origo olej vyriešil? 1L flaška za 130€ je trochu úlet (noteeth)
Alebo nejaký iný trik?
dik
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

nemáš problém i jinde? Hodně rozdílnou výšku vzorku, silentbloky diferenciálu, vyschlé a zatuhlé klouby kardanu a volnější uložení, vyschlé a zatuhlé klouby zadních poloos? Taky mě to u Allroada natrápilo ale než jsem to dořešil, tak mi ho nabourali a prodalo se k opravě.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Ahoj, pneu sú nové a nafúkané ok
Riešim ten torsen kôli tomu že tam vznikol rozdiel práve po výmene oleja.
Ostatné veci som ešte nejak extra neskúmal. Všetko je inak v poriadku. Len to pohýnanie v rajde
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

též mám tyto problémy,nesmíš se točit v tahu.Toho se asi nezbavíš těch vibrací.AWD-TOR od ravenolu je naprosto stejný jak ten origo olej za nesmysl.Schválně,dej originál olej a pak napiš jaký je rozdíl.Problém vibrací v rejdu je v torsenu,velká svornost...
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Nebudem kupovať liter oleja za 130€ už len z princípu. Ten ravenol je podľa mňa ok...
Ja tomu nedávam bomby z miesta v rajde. Proste klasický rozbeh z parkoviska a podobne.
Zaujíma ma to, je to otravné a nepríjemné... Ak niekto ďalší prispeje hociakou skúsenosťou budem rád 🙂
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Nemusíš tomu dávat bomby,stačí normálně s citem na plyn v rejdu a už to vibruje jak pustím plyn tak to přestane a když uděláš plnej rejd setrvačností auta tak je taky klid ,je to prostě vlastnost pernamentní torsen rozvodovky u quattra a nic s tím nenaděláš.Jak říkáš je to otravné hlavně rozjezd do kopce v rejdu.. :roll:
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Dobre, ale prečo to za studena vôbec nerobí a dajme tomu po 20km je to neznesiteľne zas kým auto nepostoji a neschladne
//mozno somarina ale uz ma napadlo tam fuknut 75w140 ci sa to polepsi alebo druhy torsen na skusku...je to fakt hrozne pri zohriatom aute.
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

adrian_B píše:Dobre, ale prečo to za studena vôbec nerobí a dajme tomu po 20km je to neznesiteľne zas kým auto nepostoji a neschladne
//mozno somarina ale uz ma napadlo tam fuknut 75w140 ci sa to polepsi alebo druhy torsen na skusku...je to fakt hrozne pri zohriatom aute.
no to je divné, hlavně to že ti to tak začalo dělat po výměně toho oleje.. Já ten olej ještě neměnil a chystám se tam dát ten ravenol ,jsem na to zvědavý co to udělá.Teť mám vibrace studené i teplé stejně a na rozjezd v rejdu do kopce je to utrpení..Podle mě je to načatý ten torsen...Už jsem seděl i v jiné A6 a tam to sice bylo taky znát ale né tak moc...
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

tak som tam prskol na skusku ten 75W140. Mierne zlepsenie je, ale stale to dost citit. Ked budem mat cas este vyhodim kardan a skusim premazat klby. ci to teda nerobi aj to :roll:
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

adrian_B píše:tak som tam prskol na skusku ten 75W140. Mierne zlepsenie je, ale stale to dost citit. Ked budem mat cas este vyhodim kardan a skusim premazat klby. ci to teda nerobi aj to :roll:
Kardan to nebude,ten by vibroval v tahu i na rovině.Bude problém s torsenem,chce to někoho kdo už s tím zápasil jinak to máš o nervy...
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

No myslím si to tiež... Pozeral som aj kĺby na zadných poloosiach a v pohode, suché nie sú, vole tiež nemajú. Akurát unasace na diferaku majú vôľu. Aj dnu-von a aj hore dole. Odhadom tak 2-3mm. Typujem že to asi není ok. Btw auto má 260 000km
Nevyznám sa do diferakov a prevodoviek... Možno keby niekto napísal či je to u tých áut normálne alebo treba v tom dife vymeniť ložiská. Dik
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

ty vůle jsem tam měl i já a prý že to je normální říkal tehdy sixta. Auto mělo skutečných 288tis když jsem ho kupoval. A dokud jsem nedal všechny pneu se stejným vzorkem tak to při akceleraci vibrovalo i v rovným směru. Pak už jen v rejdu pod plynem, na volnoběh nic a za studena taky nic.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Len ja nemám vibracie len odporné strpanie. Skúsim ten diff asi dať spraviť a uvidím. Nie je to moc roboty a každá skúsenosť dobrá :)
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

já tomu říkám vibrace. Prostě takovej pořádnej virgl. A koukal si jestli ti sedí kod převodovky a kod diferenciálu? Jestli už nekdo nedal jiný díl a tím nerozhodil celý podvozek.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Áno to všetko som obzrel ako prvé. Všetko vyzerá byť Origo aj podľa dátumov výroby. Je to dovoz švajc
A okrem toho strpania v rajde pri rozbehu nie sú žiadne problémy. Či idem 20, 50 , 150, 250 tak necítim a nepočujem nič.
A keďže to robí len po nejakom zahriatí, ešte skúsim auto nechať klepat na mieste nejakú hodinku nech sa ohreje aj prevodovka a od nej torsen.. a skúsim sa pohnúť či to bude robiť. Ak nie tak ten zadný diff je fakt v hre. Na voľnobeh sa od výfuku toľko neohreje aj keď je to benzínová hračka 3.0tfsi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“