Tourn - vibrace vozu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Tourn - vibrace vozu

Příspěvek od honzapower »

Ahoj, mám VW Touran 2011 2,0TDI a při jízdě 130km/h se celé auto rozvibruje. Po přečtení několika fór jsem vyměnil komplet obě poloosy a všechny kotouče. Vibrace však přetrvávají. Může být vadné např. ložisko kola, nebo dvouhmota? Někdo nějaké zkušenosti?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Kola vyvážený? Boule na gumě není? Ložisko spíš hučí, než aby kvůli tomu vibrovalo celý auto. Čepy a silentbloky na přední nápravě OK? Někdy jebe celym autem i utrženej šusplech nebo špatně přišroubovenej nárazník. Zkontroluj to komplet všechno.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Pneumatiky jsou nové a 2x převažované. Podvozek jsem "na oko" kontroloval a vše bez vůlí. Nárazník a plast pod motorem je taky ok.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Disky jsou také zkoušené za jiné, letní x zimní?
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Zkoušel jsem i jiná kola, to samé
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Houpnout autem a pozorovat co na to tlumiče.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Myslíš, že na místě bude znát, zda jsou špatné tlumiče? To by je spíš chtělo nechat otestovat ne? A myslíš, že by špatné tlumiče mohli rozvibrovat auto?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

No já to dělám tak, že se u každeho tlumiče šikovně opřu o kastli(abych neudělal důlek) a silně stlačím. Musí to jít poměrně ztuha a kastle se musí po stlačení vrátit nahoru a pak jen mírně dolu nebo vůbec. Jak se kastle houpe dál, je to špatný. Nejdřív ale párkrát pohoupat aby byl tlumič fukční. Některý se musej jakoby rozhejbat. Po chvíli stání steče olej a tlumič se zase aktivuje pohybem.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Tak toto jsem také zkoušel, auto se nehoupe, vrátí se na tlumičích nahoru. Už jsem fakt bezradný, nechce se mi za desetitisíce vše postupně měnit až narazím na to co je v háji. Co ta dvouhmota? Ta by to dělat nemohla? Jinak ale nijak nerachotí a spojka funguje normálně?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A ty vibrace jsou při jízdě pod kvaltem nebo i na neutrál?
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Pod kvaltem hodně, bez kvaltu také, ale ne tolik
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Těžko říct, jestli dvouhmota ale to by ti vibrovalo i při stojícím autě na neutrál kolem těch 2000 otáček, nebo kolik to má při těch 130km/h. Nebo to hodit na hever, zařadit kvalt a sledovat.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
honzapower
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07 kvě 2017, 18:15

Příspěvek od honzapower »

Zkusím to hodit na zvedák, ale díky za ochotu
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jasně neni zač, ale opatrně. Kdyby se projevily ty vibrace, tak ať ti to auto nespadne z heveru na budku.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Zajeď si na vyvážení kol Hunter. Já měl nová letní kola koupené z internetu a potom zimní koupené v pneuservisu a když jsem je prohazoval,abych vyloučil vliv kol ,tak to stále vibrovalo. Vrazil jsem do výměny součástí podvozku dost peněz a až na Hunteru se podařilo pneu podle návrhu vyvažovačky pootočit a odstranit vibrace. Podotýkám ,že pneu byly nové. Každá pneumatika má hustější a těžší vrstvy, které jsou přeloženy před vulkanizací a nejsou po obvodu vidět ani na roztočené obyčejné vyvažovačce.
Tady nejde jen o nevyváženost,ale i o různou tuhost pneumatiky po obvodu.Tužší místo na pneu ,kde jsou přeloženy konce,než se pneu zavulkanizuje dělá bordel.Čím tvrdší pneu,tím větší rázy.Já měl Dunlop a ty jsou tvrdé.Michelin je lepší. viz:
https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“