Zdravím Vás,
na 2.0 TDi PD BLB 103 kW mě trápí, že starty motoru jsou nekultivované, jakoby naskakoval postupně. Když je auto odstavené déle jak 24 hodin, tak musím třeba 2-3 vteřiny točit. Nová baterka, startér, žhaviče, ... nikdo mi neporadil co s tím.
Ale co teď řeším - mám docela vysokou spotřebu nafty, kolem 8,0 l/100. Jezdím teda hodně město, ale i při úplně rovné cestě bez zastavování jsem na nějakých 6,5 l/100 km, řekl bych o cca 1,5-2l více, jako dřív.
Napojil jsem auto na jednoduchou bluetooth diagnostiku přes telefon. Nějaké závady jsem nevyčetl, ale zkoušel jsem, co diagnostika umí a u senzoru škrtící klapky je stále hodnota 100%. Ať jedu jak jedu, ať jakkoliv mačkám plyn. Pak byla v diagnostice možnost udělat nějaké emisní testy, kde několik položek svítilo zeleně ale jen EGR červeně, že se to nepodařilo provést.
Chci se zeptat - jdu nějak jednoduše u tohoto motoru zjistit, zda je EGR funkční, zda klapka není zaseknutá? Nebo se jedná o těžko dostupnou věc?
Díky.
Vysoká spotřeba, špatné starty - klapka a EGR:
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice