96kw asz - líný odspodu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Až přijdu z práce tak udělám log a dám ho sem, sk.13, 23 za jízdy nebo na volnoběh ?
Jinak kat už mě taky napadl jestli není ucpanej protože tam je ještě původní,Ale nevypadá nijak hrozně, aspoň z venku teda, každopádně měsíc zpátky to udělalo emise i s Nefunkčním EGR
Jinak v poslední době jsem řešil ještě jednu věc která by stála za zmíňku a začínám si myslet že je to všechno způsobený nepravidelným chodem motoru.
Na autě byla jednohmota s odpruženou lamelou, při 2k Otáčkách to pěkně rezonovalo, ale servis říkal že je to normální. delší dobu byl horší synchron na 3 kvaltu , potom se přidal i 2 kvalt a nakonec i 1 kterej nešel v podstatě zařadit, říkal jsem si že odchází převodovka, chvilku se na to jezdilo pak rezonance z ničeho nic přestaly a asi 2 dny na to po prudčím rozjezdu do křižovatky( žádný hrabačky) začalo auto při rozjezdech cukat a na 4. a 5. Kvalt rezonovat jak kdyby motor seděl přímo na kastli bez silentblokú, takže výměna silentbloku na převodovce protože byl lehce trhlý ale furt to seděli na gumě a pořád stejný, takže nová dvouhmota, “nová” převodovka, rovnou se přetěsňovali vstřiky protože v tu dobu byla už nafta v oleji. Potom byl chvilku klid a auto jezdilo jakžtakž dobře, žádný rezonance , žádný vibrace, šel pěkně za plynem, nedávno pokles výkonu odspodu , no a teď semtam lehký cukání v tahu a vibrace na neutrál při přidání plynu (jen zahřátý motor na 90) stejný jak po tom rozjezdu se starou převodovkou a jednohmotou, za jízdy se ale auto jinak chová klidně , až na to že táhne až od 2k otaček a do kopců musím šlapat víc na plyn, a to jsem zkoušel dělat znovu základní nastavení na regulaci turba
Jinak kat už mě taky napadl jestli není ucpanej protože tam je ještě původní,Ale nevypadá nijak hrozně, aspoň z venku teda, každopádně měsíc zpátky to udělalo emise i s Nefunkčním EGR
Jinak v poslední době jsem řešil ještě jednu věc která by stála za zmíňku a začínám si myslet že je to všechno způsobený nepravidelným chodem motoru.
Na autě byla jednohmota s odpruženou lamelou, při 2k Otáčkách to pěkně rezonovalo, ale servis říkal že je to normální. delší dobu byl horší synchron na 3 kvaltu , potom se přidal i 2 kvalt a nakonec i 1 kterej nešel v podstatě zařadit, říkal jsem si že odchází převodovka, chvilku se na to jezdilo pak rezonance z ničeho nic přestaly a asi 2 dny na to po prudčím rozjezdu do křižovatky( žádný hrabačky) začalo auto při rozjezdech cukat a na 4. a 5. Kvalt rezonovat jak kdyby motor seděl přímo na kastli bez silentblokú, takže výměna silentbloku na převodovce protože byl lehce trhlý ale furt to seděli na gumě a pořád stejný, takže nová dvouhmota, “nová” převodovka, rovnou se přetěsňovali vstřiky protože v tu dobu byla už nafta v oleji. Potom byl chvilku klid a auto jezdilo jakžtakž dobře, žádný rezonance , žádný vibrace, šel pěkně za plynem, nedávno pokles výkonu odspodu , no a teď semtam lehký cukání v tahu a vibrace na neutrál při přidání plynu (jen zahřátý motor na 90) stejný jak po tom rozjezdu se starou převodovkou a jednohmotou, za jízdy se ale auto jinak chová klidně , až na to že táhne až od 2k otaček a do kopců musím šlapat víc na plyn, a to jsem zkoušel dělat znovu základní nastavení na regulaci turba
Od určitých otáček přestává být být korekce volnoběhu aktivníRayx píše:[tak to před rozborkou naposledy naloguj, sk. 13 a 23, na volnoběh aspoň minutu, ať máš pak porovnání, pokud bys prohazoval nebo dával jiný
Koukám, že se toho s tím provádělo dost ... Když byly vstřiky nedávno venku, ručíš za to, jak vypadaj gumky nyní, jak byly nastaveny vůle a co se provádělo se vstřiky samotnými? Jak na tom byly korekce před tím nevíš?
To jsem nevěděl ,mě ty vstřiky ukazuji pořad stejny čísla jak na volnoběh tak za jízdy, možná jen o krapet jiný.
Jistý si být nemůžu, protože jsem to nedělal já, já o tom tolik nevím abych se do toho pouštěl, ale co jsem tak četl tak na tom toho moc není, zatím jsem jen nastavoval ventily na starým zetoru po výměně hlav na měrku.
Doufal jsem ze servis ví co a jak. Hladina oleje drží už 2k km, myslel jsem že když netěsní tak to háže naftu do oleje.
Začalo to tím že to začalo chcipat za jízdy, nejčastěji s kopce při podřazování, pak se muselo třeba 20 min čekat než to znovu chytlo, tak se to dalo jednomu mechanikovi který pretesnil vstřiky a chvilku to jezdilo pěkně, potom začala padat nafta když stalo auto čumákem do kopce nebo delší čas na rovině.
Dalo se to do tohohle servisu a nafta už nepadá.
Diagnostiku jsem si bohužel pořídil až po výměně tesnění.
Jistý si být nemůžu, protože jsem to nedělal já, já o tom tolik nevím abych se do toho pouštěl, ale co jsem tak četl tak na tom toho moc není, zatím jsem jen nastavoval ventily na starým zetoru po výměně hlav na měrku.
Doufal jsem ze servis ví co a jak. Hladina oleje drží už 2k km, myslel jsem že když netěsní tak to háže naftu do oleje.
Začalo to tím že to začalo chcipat za jízdy, nejčastěji s kopce při podřazování, pak se muselo třeba 20 min čekat než to znovu chytlo, tak se to dalo jednomu mechanikovi který pretesnil vstřiky a chvilku to jezdilo pěkně, potom začala padat nafta když stalo auto čumákem do kopce nebo delší čas na rovině.
Dalo se to do tohohle servisu a nafta už nepadá.
Diagnostiku jsem si bohužel pořídil až po výměně tesnění.
Tak jsem zkusil udělat log vstřikovačů, pokaždý je to jiný , včera to třeba házelo úplně jiný hodnoty,třeba co se toho druhýho válce týče.
tady log za studena : https://1url.cz/jKEM1
motor bez jediné vibrace ,jde pěkně za plynem
spotřeba 0,8l/h
tady začínají vibrace : https://1url.cz/XKEMJ
motor začiná být línější a při přidáni plynu na neutrál vibrace až rezonance,za jízdy klid
teplota paliva na zpátečce z tandemu 40°
spotřeba 0,9l/h
provozní teplota: https://1url.cz/KKEMw
do 2k otáček liný pak jede pěkně
teplota paliva na zpáteččce 78°
spotřeba 0,9-1l/hod
při přidání plynu na neutrál silný vibrace , za jizdy je klid
ještě přidám pořádný log na 4 do mírného kopce - https://1url.cz/5KEMN
Když se podívám na synchronizaci vačky tak za studena to skáče z 0 -1,7
za tepla 0 - 1,1 , ale když to chci nalogovat tak za tepla ukazuje jen 0
tady log za studena : https://1url.cz/jKEM1
motor bez jediné vibrace ,jde pěkně za plynem
spotřeba 0,8l/h
tady začínají vibrace : https://1url.cz/XKEMJ
motor začiná být línější a při přidáni plynu na neutrál vibrace až rezonance,za jízdy klid
teplota paliva na zpátečce z tandemu 40°
spotřeba 0,9l/h
provozní teplota: https://1url.cz/KKEMw
do 2k otáček liný pak jede pěkně
teplota paliva na zpáteččce 78°
spotřeba 0,9-1l/hod
při přidání plynu na neutrál silný vibrace , za jizdy je klid
ještě přidám pořádný log na 4 do mírného kopce - https://1url.cz/5KEMN
Když se podívám na synchronizaci vačky tak za studena to skáče z 0 -1,7
za tepla 0 - 1,1 , ale když to chci nalogovat tak za tepla ukazuje jen 0
Je vidět, že po zahřátí se ten třetí zhoršuje v korekci, proč, to je otázka, na BIP to nevidím.
Před tím, než by měl jít ven, bych prověřil, jak je na tom dodávka nafty. Psals o tom, že do paliváku nebřibývá olej ...
Když se do něj tedy mělo koukat, hadice jsou připojeny správně, jaký palivák tam máš a jak dlouho? Máš možnost to připojit u filtru k tandemu přes průhledný hadice, obě větve, přívod i zpátečku, kvuli ověření přítomnosti bublin?
Co se týká turba a tvého nastavování, řekl bych, žes mu moc nepomohl a je to celkově tupější. Jaks to nastavoval? Podle střídy na baňce to vypadá, že táhlo je zbytečně moc prodloužené, pak to nemá spodek.
Syncho bych neřešil, je OK.
Před tím, než by měl jít ven, bych prověřil, jak je na tom dodávka nafty. Psals o tom, že do paliváku nebřibývá olej ...
Když se do něj tedy mělo koukat, hadice jsou připojeny správně, jaký palivák tam máš a jak dlouho? Máš možnost to připojit u filtru k tandemu přes průhledný hadice, obě větve, přívod i zpátečku, kvuli ověření přítomnosti bublin?
Co se týká turba a tvého nastavování, řekl bych, žes mu moc nepomohl a je to celkově tupější. Jaks to nastavoval? Podle střídy na baňce to vypadá, že táhlo je zbytečně moc prodloužené, pak to nemá spodek.
Syncho bych neřešil, je OK.
Palivák tam je nový, objednával jsem podle VINka , myslím že značka filtron.
Rovnou jsem dával nový gumičky na ventil zpatečky.
Zkusím napojit průhledný hadičky a dám vědět.
Na turbu jsem právě táhlo ještě zkracoval, bylo to napružený tak o 7mm, takže jsem to povolil, nechal táhlo volný dojel matkou k regulaci a přibližně o jeden závit napružil. Zkusil jsem to projet na 3 do prudkýho kopce a kolem 2k otáček byl přefuk cca 0,1 baru kterej se hned srovnal , tím jsem usoudil že spodek tímhle zpusobem už zlepšit nemůžu, nebo se mýlim ?
Rovnou jsem dával nový gumičky na ventil zpatečky.
Zkusím napojit průhledný hadičky a dám vědět.
Na turbu jsem právě táhlo ještě zkracoval, bylo to napružený tak o 7mm, takže jsem to povolil, nechal táhlo volný dojel matkou k regulaci a přibližně o jeden závit napružil. Zkusil jsem to projet na 3 do prudkýho kopce a kolem 2k otáček byl přefuk cca 0,1 baru kterej se hned srovnal , tím jsem usoudil že spodek tímhle zpusobem už zlepšit nemůžu, nebo se mýlim ?
K tomu turbu, no to nemohlo vůbec tlačit, pokud tam bylo předpětí cca 7mm ...
Jestlis nastavil napružení 1 závit ve výchozím stavu, tak by to mělo být OK, ale nejsem si jist, že chápu přesně jak to popisuješ
Krom toho musí samotná regulace chodit volně, měls táhlo baňky zcela od páčky odpojený nebo ne? Zkusils, jak chodí samotná regulace=páčka od dorazu k dorazu? Sice nevidím v logu že by se sekalo, ale jen pro info.
Když si zkusíš přes diag v základním nastavení skupinu 11, jaký hodnoty a tedy rozdíl to ukazuje v poli 3, mezi regulací plně ON a OFF zobrazenou podle pole 2?
Jestlis nastavil napružení 1 závit ve výchozím stavu, tak by to mělo být OK, ale nejsem si jist, že chápu přesně jak to popisuješ
Krom toho musí samotná regulace chodit volně, měls táhlo baňky zcela od páčky odpojený nebo ne? Zkusils, jak chodí samotná regulace=páčka od dorazu k dorazu? Sice nevidím v logu že by se sekalo, ale jen pro info.
Když si zkusíš přes diag v základním nastavení skupinu 11, jaký hodnoty a tedy rozdíl to ukazuje v poli 3, mezi regulací plně ON a OFF zobrazenou podle pole 2?
Zkusil jsem vyměnit ty hadice za průhledný a nikde žádná bublina, zkoušel jsem to i projet
Zkusil jsem to základní nastavení na turbo,otáčky vyjedou na 1400 a ukazuje to : Vypnuto - 940 , zapnuto - 1040
Co mi přišlo divný že u toho začalo blikat žhaveni a psalo to motor do dílny
Regulace samotná bez baňky chodila tak lehce až jsem se až divil, když jsem to dal na horní doraz tak sama spadla na spodní
Jo chápeš dobře, přesně tak jsem to udělal
Půjdu zatim jednodušší cestou a zkusím ještě povolit výfuk před katem jestli to nebude mít lepší spodek , pak se podívám na ten vstřik, dneska ukazoval dokonce 2,8 po sjetí z dálnice
Zkusil jsem to základní nastavení na turbo,otáčky vyjedou na 1400 a ukazuje to : Vypnuto - 940 , zapnuto - 1040
Co mi přišlo divný že u toho začalo blikat žhaveni a psalo to motor do dílny
Regulace samotná bez baňky chodila tak lehce až jsem se až divil, když jsem to dal na horní doraz tak sama spadla na spodní
Jo chápeš dobře, přesně tak jsem to udělal
Půjdu zatim jednodušší cestou a zkusím ještě povolit výfuk před katem jestli to nebude mít lepší spodek , pak se podívám na ten vstřik, dneska ukazoval dokonce 2,8 po sjetí z dálnice
OK, netěsnost tam nemáš.
Rozdíl 100 vypadá OK.
Že bliká žhavení je normální, hláška motor do dílny nevím. Zapsalo to chybu?
Pokud je regulace volná, OK. Šlo mi jen o to, aby se předpětí nastavovalo v nevrchnější pozici, co páčka vyleze.
Jestli ten vstřik nepráší jak má delší dobu, je možné, že kat je přicpaný, což poznáš po povolení. Jestli to leze až k + 2,8, je to na prověrku. Ale s ohledem na to, co korekce vstřiku vlastně říká, bych si ještě odměřil komprese před tím, než půjde vstřik ven, studený i teplý motor
Rozdíl 100 vypadá OK.
Že bliká žhavení je normální, hláška motor do dílny nevím. Zapsalo to chybu?
Pokud je regulace volná, OK. Šlo mi jen o to, aby se předpětí nastavovalo v nevrchnější pozici, co páčka vyleze.
Jestli ten vstřik nepráší jak má delší dobu, je možné, že kat je přicpaný, což poznáš po povolení. Jestli to leze až k + 2,8, je to na prověrku. Ale s ohledem na to, co korekce vstřiku vlastně říká, bych si ještě odměřil komprese před tím, než půjde vstřik ven, studený i teplý motor
Po delší době jsem sehnal kompresiometr a vyzkoušel ty tlaky.
Za studena : 19,5 19,5 20 20
Za tepla : 20,5 20,5 21 21
Až potom jsem někde četl ze se měří tlaky s plynem na podlaze, ale nedává mi smysl kde by měl být rozdíl, každopádně tlaky jsou cca stejný na válcích tak už jsem to nezkoušel
Měřil jsem to přes žhaviče a z toho 3. válce prskala nafta nejdéle(před měřením jsem odpojil jen lištu k vstřikovačům)
Jinak auto startuje na brnk jak studený tak teplý.
Ohledně toho základního nastavení na turbo , tak hlaška motoru do dílny nezapisuje žádnou chybu.
Co jsem ještě zjistil tak když na neutrál přidám plyn přesně na ty otáčky co se zadávají i na základní nastavení , to je těch 1400, tak tam ty otáčky dost kolísají, ale při základním nastavení to krásně drží těch 1400, možná důvod vypisování hlášky motor do dílny ??
S katem bez katu, auto jede furt stejně.
Takže vstřikovač je nejspíše poslední možnost?
Zajímavý je že když pročítám diskuze o vstřikovačích tak jim nedává naftu při výšších otáčkách, jenže já to mám přesně naopak
Za studena : 19,5 19,5 20 20
Za tepla : 20,5 20,5 21 21
Až potom jsem někde četl ze se měří tlaky s plynem na podlaze, ale nedává mi smysl kde by měl být rozdíl, každopádně tlaky jsou cca stejný na válcích tak už jsem to nezkoušel
Měřil jsem to přes žhaviče a z toho 3. válce prskala nafta nejdéle(před měřením jsem odpojil jen lištu k vstřikovačům)
Jinak auto startuje na brnk jak studený tak teplý.
Ohledně toho základního nastavení na turbo , tak hlaška motoru do dílny nezapisuje žádnou chybu.
Co jsem ještě zjistil tak když na neutrál přidám plyn přesně na ty otáčky co se zadávají i na základní nastavení , to je těch 1400, tak tam ty otáčky dost kolísají, ale při základním nastavení to krásně drží těch 1400, možná důvod vypisování hlášky motor do dílny ??
S katem bez katu, auto jede furt stejně.
Takže vstřikovač je nejspíše poslední možnost?
Zajímavý je že když pročítám diskuze o vstřikovačích tak jim nedává naftu při výšších otáčkách, jenže já to mám přesně naopak
Říkal jsem si jestli na to někdo zareaguje.
Já naměřil podobný tlaky, ale mám kompresiometr pověstný svou nepřesností a k výměně budíku jsem se ještě nedostal, i když koupený je dlouho, tak snad neměřil kompresi stejným šmejdem jako já.
Já naměřil podobný tlaky, ale mám kompresiometr pověstný svou nepřesností a k výměně budíku jsem se ještě nedostal, i když koupený je dlouho, tak snad neměřil kompresi stejným šmejdem jako já.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi