1.9tdi pd - první start po GO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
zak1n
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 26 led 2021, 19:17
Bydliště: Brno

1.9tdi pd - první start po GO

Příspěvek od zak1n »

Zdravím pánové.
Můžete mi prosím poradit, jak nejšetrněji nastartovat motor 1.9tdi pd po go? TZN. olej pouze ve vaně(něco jsem nalil do olejových kanálků a do turba) a nafta je před tandemem.

z minulosti vím, že ten motor po výměně tandemu chytne po cca 30 sekundách točení( než se natlačí nafta ke vstřiku) a to pro turbo asi nebude moc příjemné.

Je tedy lepší hned první ostrý start nebo prvně točit bez žhaviček a až po natlačení oleje do hlavy a k turbu přejít na ostrý start ? Nebo je jiná správná možnost?

Děkuji
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Než se ti dostane nafta ke vstřikům,olej už bude natlakovaný. Chce to ale natočit přes kabely druhým autem,které bude vytočeno alespoň na 2500ot/min kvůly dobíjecímu proudu,který je v tu dobu přes 14,3V a startující motor má otáčky na načerpání nafty.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych to profoukl právě přes ty vyndaný žhavky, má to větší kule bez odporu , vylítají kňouři a pro olej. čerpadlo je to pořádný mazec, protože je to složené a oleji trochu trvá než se protlačí a vše namaže..Vždy jsem trnul/většinou u jiných motorů/ když motor běžel a kontrolka ještě nezhasla. A u dnešních výtvorů, kdy kontrolky jdou přes ŘJ nevěřím ničemu.. :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Re: 1.9tdi pd - první start po GO

Příspěvek od Rayx »

zak1n píše:ten motor po výměně tandemu chytne po cca 30 sekundách točení( než se natlačí nafta ke vstřiku) a to pro turbo asi nebude moc příjemné.
Z mýho pohledu je to prasárna ... To je problém naplnit podtlakem, odpojím hadice u filtru, na zpátečku podtlak přes nádobku, aby se nafta nedostala do vývěvy/kompresoru atd., přívod krmím naftou a za chvilku je naplníno.

No a jako bonus bych pak motor protočil startérem chvilku naprádno bez žhavek ale s připojenýma vstřikama, aby to bylo 100%.

Turbo se do začátku produkce spalin moc točit nebude 8)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Taky bych s nim točil bez žhavičů chvíli.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“