AUDI A3 2,0TDi svítí tlačítko ,,econ."

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

AUDI A3 2,0TDi svítí tlačítko ,,econ."

Příspěvek od kaad »

Na Audi A3 2,0TDi 125kW mi nejde vypnou tlačítko ,,econ" a tím pádem nelze zapnout klimu. Měnil jsem dnes vysokotlaký spínač, ale diagnostika mi ho stále vypisuje. Vypisuje to ikdyž je třeba malý tlak chladiva a spínač je OK? Tlak v sytému klimy mi diagnostika píše 1bar.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Tak to je malo. Aby se klima zapnula tak mi. 8baru. Pokud je malo chladiva, tak to cidlo pise
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud je snímač tlaku chladiva v pořádku a není tlak v systému, tak to píše něco o spodní hranici tlaku apod., asi bych prověřil kabeláž k němu, případně panel klimatronicu / jestli je jednotka klimatizace zde jako třeba u O2 /.

Když nebyl tlak, tak chybu přímo snímače tlaku psaly systémy třeba v Sharanu do roku 2010, tam byl snímač 2+2 a jednotka ani nevěděla aktuální tlak, jen jestli může sepnout pokud tlak je nad minimální hranici ( první dvojice ) a případně jestli má vypnout klimu pokud je tlak moc vysoký ( druhá dvojice ).
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Blok namerenych hodnot a podivat se na hodnoty. Kdyz zmacknes ventilek na trubce, tak tlak tam je? Nebo ti to jen napsalo snimac, ten jsi vymenil a stejny??
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Když stlačím ventilek na trubce, tak tam něco je, ale asi to nějak odpovídá tomu co mě napsala ta diagnostika. 8bar tam teda rozhodně není. Měnil jsem tlakový spínač (nový), protože přes ten starý utíkalo chladivo. Pravděpodobně prasklá menbrána. Klima byla vypuštěná k vůli opravě kompresoru. Při plnění se zjistilo, že utíká tím tlakovým ventilem. Plnění se dokončilo s tím, že ten ventil se vymontoval ven a tudíž nebyl stlačený ventilek pod ním a přestalo to syšet. samozřejmě nějakou dobu trvalo než jsem ventil vyšrouboval, takře něco uteklo. Při montáži nového to jen na vteřinku zasyčelo čili nic moc nemohlo uniknout. Diagnostika mi píše ,,Tlakový ventil přerušení nebo zkrat na kostru." Takže nevím zdy když je tam málo tlaku píše tuto chybu nebo přímo hlášku o tlaku.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Hele ja bych to znovu vypustil a napustil. Tim mas jistotu ze tam je dost chladiva. A pokud ti to bude porad psat ten spinac tlakovy a je novy, tak bych promeril kabely.
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4321
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Já co diagnostikoval vadný tlakový snímač/spínač - tak vždy bylo uniklé chladivo....Octavie 2 a podobné...takže myslím, že by ta chyba mohla být, že máš prázdnou klimu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Neměl jsem teď chvíli čas se tím zabývat, ale znovu se pouštím do opravy klimy, protože to chci prodat. Upřímně řečeno zatím každé VW mě zklamalo. U Passata V6 2,8 syncro mi odešlo z ničeho nic olejové čepadlo. U Superba se mi ve 150tis. km doslova rozletěla spojka. Tady u té Audiny je také pořád něco. Přestaly se naklápět xenony, studený motor začal dlouho startovat te´d prozměnu nefachčí ta klima. Mám ještě FIAT Ulysse r.v.2003 najeto 375000km. Orginal čerpadlo, ori. spojka pouze repas vstřiků. Auto vpodstatě jezdí bez větších problůmů jen provozní záležitosti jako brzdy, tlumiče, rozvody... no, ale zpět k té klimě. Znovu jsem ji doplnil, takže tlak 6barů, nový spínač na kompresoru, nový tlakový snímač. Klima stále nefunguje. Diagnostika stále píše ,,tlakový spínač přerušení nebo zkrat na kostru. Vedení ke spínači jsem proměřil a je OK. Nemám žádné el. schéma podle kterého bych se orientoval, takže bych prosil jestli tady někdo něco nemá. Nevím, která pojistka je ke klimě, relátko popř další. Bez toho schématu je to pouze hádání. Pomůže někdo? Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jestli bude stále chyba snímače, klima určitě nepůjde.

Konektor na snímači tlaku je 3pinový, pin 1 je kostra, pin 3 je napětí po zapnutí klíčku, pin 2 je signál tlaku na jednotku Climatronicu, bohužel na Audi nemám chéma, ale u Octavie 2 je to fialovo-žlutý kabel vedoucí do svorkonice Climatronicu / ovládací panel / na pozici číslo 2.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

OK, díky. Proměřím to a ozvu se co jsem zjistil. Schéma na dvojkovou Octu mám taky, tak snad to k něčemu bude.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

tak po proměření jsem zjistil, že po zapnutí klíčku nejde do konektoru na tlakovém spínači šťáva. Pojistky jsem všechny zkontroloval - jsou OK. Mrknu ještě do toho schéma na tu Octávkull přes co všechno ten proud od té spínačky na ten tlk. spínač jde. Ale nevím, protože třeby barvy nesouhlasí. Audi má na pinu1 hnědý, pin2 hnědomodrý a pin3 fialovočerný.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pin 1 hnědý je kostra, to mají obě auta stejné.
Budeš muset zkusit přivést napětí externě na pin č. 3
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak na tlakový spínač byla přerušena kostra. Podle schématu na Octull je to ukostřeno přímo, takže jsem natráhnul nový káblík. Napětí do konektoru už jde nicméně klima dále nefachčí a diagnostika stále píše ,,tlakový spínač přerušení nebo zkrat na kostru." Mám podezření, že ten nový spínač stojí za vyliž pr..l. V pondělí zkusím objednat druhý. Jinou značku.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Vyhodil jsem ten sínač ven a proměřil jsem všechny tři piny mezi sebou. Všechno je 0 Ohmů. To je přece blbost, ne?! Spínač je nový, ale diagnostika ho stále píše. V servisním manuálu na Octaviill nejsou hodnoty uvedeny.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak ten nový tlakový spínač byl fakt vadný. Dnes mi dovezli druhý original a okamžitě šla vymazat chyba, zapnout ,,auto" bez toho, aby svítil ,,econ." Nicméně klima stále nejede. Při napojení diagnostiky vidím, že kompresor má seplou spojku, odběr proudu 0,7 až 0,9A, cyklus 74 až 76%. Ventilátory na chladiči se ovšem netočí, jak by měly. Při zapnuté klimě by měly fičet, že je to slyšet kus od auta, ale ony se točí jen tak, že se točí. Když ovšem udělám diagnostikou test modulu ventilátorů rozběhnou se tak, jak mají. Tlak v systému mi ukazuje 7,0 až 8,0 bar.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“