G4 1,4 16V BCA - nepravidelný chod
Moderátoři: šulda, Moderátoři
G4 1,4 16V BCA - nepravidelný chod
Zdar, mám tu Golfa s motorom 1.4 16V BCA, auto ma nepravidelný trhavý chod, diagnostika píše ( viď foto )
Išiel som teda automaticky po zapalovacich moduloch keďže sviečky som dával nové ( NGK ) ale aj keď som moduly menil medzi sebou alebo za druhé overené tak problém pretrvával. Dával som nové sviečky, filtre ( okrem palivového ten príde zajtra no benzín ide ) a čistil škrtiacu klapku ( vymazanie adaptačných hodnôt a na novo adaptácia ok ), kontrola a čistenie vstrekov ( ok ) ale nie a nie ísť normálne. Kompresné tlaky si u teplého motora od 10,5 do 14 bar čo je ešte teda v norme.
Kontroloval som vedenie ku zapaľovaním jednotkám ale aj to sa zdá byť v poriadku, lambda ukazuje hodnoty ( po jej odpojení sa to sprava rovnako ).
Palivo ide ( tankoval 95, teraz tam dáva 100okt ),
ukostrenie mínus poľa je ok ( odpor okolo 1-2ohmov voči - pólu batérie )
Dnes po štarte a pridaní plynu do otáčok sa rozblikala kontrolka motora ale po uvolnení plynového pedálu na voľnobeh prestala na mna blikať , zas po pridaní do otáčok sa rozblikala a po uvolnení zhasla
Logickou cestou “ buď nie je čo zapáliť alebo čím” som vylučoval azda všetko čo mi napadlo.. Možno som ma niečo zabudol. Napadá niečo ešte niekoho ma čo som zabudol ?
Stále to robí 1 valec. Ak za chodu odpojím konektor k modulu 1 válca tak sa nič nezmení.
Išiel som teda automaticky po zapalovacich moduloch keďže sviečky som dával nové ( NGK ) ale aj keď som moduly menil medzi sebou alebo za druhé overené tak problém pretrvával. Dával som nové sviečky, filtre ( okrem palivového ten príde zajtra no benzín ide ) a čistil škrtiacu klapku ( vymazanie adaptačných hodnôt a na novo adaptácia ok ), kontrola a čistenie vstrekov ( ok ) ale nie a nie ísť normálne. Kompresné tlaky si u teplého motora od 10,5 do 14 bar čo je ešte teda v norme.
Kontroloval som vedenie ku zapaľovaním jednotkám ale aj to sa zdá byť v poriadku, lambda ukazuje hodnoty ( po jej odpojení sa to sprava rovnako ).
Palivo ide ( tankoval 95, teraz tam dáva 100okt ),
ukostrenie mínus poľa je ok ( odpor okolo 1-2ohmov voči - pólu batérie )
Dnes po štarte a pridaní plynu do otáčok sa rozblikala kontrolka motora ale po uvolnení plynového pedálu na voľnobeh prestala na mna blikať , zas po pridaní do otáčok sa rozblikala a po uvolnení zhasla
Logickou cestou “ buď nie je čo zapáliť alebo čím” som vylučoval azda všetko čo mi napadlo.. Možno som ma niečo zabudol. Napadá niečo ešte niekoho ma čo som zabudol ?
Stále to robí 1 valec. Ak za chodu odpojím konektor k modulu 1 válca tak sa nič nezmení.
Naposledy upravil(a) 19olo88 dne 04 říj 2021, 17:33, celkem upraveno 1 x.
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Ahoj, vďaka za odpoveď. Robil som update príspevku, robí to len 1 valecMarek77 píše:Skočené rozvody nebo problém v kabeláži.
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Robil som test, dal som sviečku do modulu a pripojil ho, sviečka iskru hádže ( síce vonku kde nie je tlak ako v motori ale hádže rovnomerne a pekne ) a ďalšia vec, sviečka z 1 valca bola mokrá od benzínu keď som ju vytiahol z motora..
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Ale to by ten valec nemal tlak, a práveže ma dosť veľký ( 14bar )roman1648 píše:Muj tip je přidřenej ten válec co nejde popř. zlehka podpálenej ventil, zrovna u BCA jsem to dělal několikrát a vůbec ty 1.4 16v takto padaly..
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
10,5 má 4 valec ten ide, nejde 1 valec ktorý ma cca 14 bar čo teda vylučuje netesnosť ventilov alebo piestu, no každopádne som zistil že rozvod motora už mal byt vymenení pred 30tis km takže sa najprv zameriam na rozvod či sedí časovanie
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Re: G4 1,4 16V BCA - nepravidelný chod
takže pridávam po dlhšiej dobe menší update:
- rozvody ok ( značky sedia )
- vstrekovače ok ( cievky majú okolo 15ohm ) a boli vonku z motora zapojené a pri točení motorom pekne prášili všetky rovnako ( pre skúšku som vymenil 1 a 4 medzi sebou ) - bez zmeny
- prehadzoval som aj zapaľovacie cievky z iného ( funkčného auta ) - bez zmeny
- kontrola kabeláže ( nič problematické som nenašiel ), konektor na zapaľovaciu cievku má 4 piny, v jednom je +12V, signál od Rj a 2x GND,( GND piny voči motoru majú odpor 0.1ohm )
- pozeral som sa mini kamerou do 1 valca ale nenašiel som nič podozrivé ( prasklinu alebo nejake viditeľne poškodenie piestu, porovnaval som 1 a 4 válec ).
- zaslepil som EGR a chod motora sa malinko zlepšil na voľnobeh ale stále mám chybu vynechávania zapaľovania v 1 a 3 válci.
Všimol som si pri tom nepravidelnom chode motora že v jeden moment z výfuku vypľulo veľa vody, začínam mat podozrenie na tesnenie pod hlavu
- rozvody ok ( značky sedia )
- vstrekovače ok ( cievky majú okolo 15ohm ) a boli vonku z motora zapojené a pri točení motorom pekne prášili všetky rovnako ( pre skúšku som vymenil 1 a 4 medzi sebou ) - bez zmeny
- prehadzoval som aj zapaľovacie cievky z iného ( funkčného auta ) - bez zmeny
- kontrola kabeláže ( nič problematické som nenašiel ), konektor na zapaľovaciu cievku má 4 piny, v jednom je +12V, signál od Rj a 2x GND,( GND piny voči motoru majú odpor 0.1ohm )
- pozeral som sa mini kamerou do 1 valca ale nenašiel som nič podozrivé ( prasklinu alebo nejake viditeľne poškodenie piestu, porovnaval som 1 a 4 válec ).
- zaslepil som EGR a chod motora sa malinko zlepšil na voľnobeh ale stále mám chybu vynechávania zapaľovania v 1 a 3 válci.
Všimol som si pri tom nepravidelnom chode motora že v jeden moment z výfuku vypľulo veľa vody, začínam mat podozrenie na tesnenie pod hlavu
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.