Stránka 1 z 1
Autorizáky veřejně podporující "neautoriz." Fazit/
Napsal: 06 říj 2021, 06:54
od FandaTDI
.../GeKo (dokonč.názvu tématu)
Zdravím ve spolek,
to, že koncernová politika vytváří funkční elektroodpad, už ví krom výrobců čipů snad i Gréta

, ale o trošku víc mě překvapuje, že odmítaj (aspoň bez známostí/někomu "z ulice") udělat component protection i u fungl novýho dílu s fakturou (pokud si zákazník nekoupí vše u nich, aktuálně mluvím konkr.o Škodovce). Zdá se mi to, nebo si tím vlastně kálej do vlastního hnízda? A de facto tím podporujou "nezávislé opravce" či jiný všelijaký více či méně pokoutný způsoby a spekulace o cenách takových úkonů?
Díky za názory/postřehy.
Napsal: 06 říj 2021, 07:02
od Source
Nikdy som s tým nemal problém, ale je pravda, že poznám ľudí v okolí ktorí tu robia v autorizákoch. Čiže napríklad CP nikde nie je problém, ak by to aj bol problém tak ti to spraví barsjaký číňan a tam ti kľudne spraví aj diel ktorý nepochádza z úplne legálneho zdroja

Napsal: 06 říj 2021, 07:12
od FandaTDI
Taky mám známý/kámoše, který to udělaj, ale řeším právě nějakou dlouhodobější spolupráci a přiměřenost cen, tak mě zajímalo, co by si za konkr.úkony (třeba nejen CP, SVM, ale i FeC...) řekli v autorizáku někomu z ulice a zkoušel jsem teda (zatím) jen jeden autorizák, ale jak píšu, nebyli ochotný to udělat ani s novým dílem s fakturou(přitom mám z let minulých zkušenost, že občas musel být člověk trošku neodbytnej, ale s čistým původem v jiným autorizáku udělali compo i na starším dílu a i za celkem rozumnou cenu...)
Jen mě prostě zaráží, co je vede k takovýmu tajnůstkaření, když si tím imho fakt se*ou do vlastního hnízda a v podstatě tím podporujou i ty, který ten původ neřešej...
Napsal: 07 říj 2021, 07:12
od uiqjirka
Take ti neudelam dil, ktery si prineses z venčí, neoodbytny muzes byt jak chces a prskat taky, to je ale asi tak vsechno. Pokud se ma rucit za prac ia veskery proces, jen dil objednany mnou/námi, jinak smolik.
Napsal: 09 říj 2021, 09:07
od FandaTDI
uiqjirka: To je samozřejmě v pořádku vč.napomáhání vytvoření konkurenceschopnějšího prostředí (tím spíš pokud nejsi autorizák...). U neautorizáku je asi omluvitelnější i tajnůstkaření s cenou, případně "nechci slevu zadarmo" (myšleno např. CP ti k tomu udělám "zdarma", pokud nemáš díly z pofidérního zdroje, aby se nedalo mluvit o dumpingových cenách...). S klientelismem(/v.i.p.-rcaností

) už je to na hraně u všech, ale to už je na jiný téma a holt asi bohužel i součástí ("národní") nátury...
Ale představ si např. situaci, kdy zákazník je ochotnej vše koupit i nový v autorizáku, ten ovšem retrofit nepodporuje a tím pádem "neumíme, nejde" a podobný řečičky (jako např. "řekněte nám VIN, ale dle VIN tam ten díl nepatří"

) a na dotaz na cenu novýho dílu se místo ceny dozvíš "A kdo vám to nakóduje?"

. Krom toho v tomhle konkr. případu (kterej mě přiměl napsat tohle téma) byl 1 ze 2 potřebných dílů kupovanej novej v tom autorizáku, kde mi odmítli to nejen udělat, ale i říct cenu takovýho úkonu... (záměrně jsem jim to neřekl, protože už jsem CP i přenos/obnovu FeC kódů měl hotový, jen mě zajímalo, kolik je běžná oficiální cena...).
Takže jinak - dotaz na širokou veřejnost (ať už z řad zákazníků nebo od autorizáků po "garážníky") - kolik je přiměřená cena za kompo a "FeC downgrade/obnovu" - kvůli ACC v případě GW swapu(high místo low) u trojkový ovce?