Gufero kliky

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Dělám motor na vivaro kód M9R. Je to 2.0 CDTI který se montuje do kdečeho. A na klice u setrváku bylo ptfe Gufero. Při skladanni6jsem dal teda nové, objednal jsem spodní sadu od Reinz, tam gufero bylo. Při montáži jsem ho moc neprohlížel, mělo v sobě naváděcí kroužek, tak šup tam s ním. Auto jsem složil, včera první start, projížďka, výsledek valí olej od spojky. Dneska jsem sundal převodovku, spojku, gufero... A milé gufero není ptfe, ale gumové. Měkké jak ho.no. Navíc má břit opačné jak to staré. Vůbec netuším co tím výrobce zamýšlí, ale toto snad fungovat ani nemůže.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Marek77 »

Jestli má opačnou šroubovici břitu, je jasné, že je něco špatně. Ale to mě vlastně moc nepřekvapuje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Tam není asi šroubovice, ale jen drážkování, břit je dovnitř do bloku, to staré mělo břit ven k setrváku mne zarazilo že to nekdo pustil do oběhu. Hledal jsem nějakou jinou příčinu úniku oleje, nebo že by to teklo jinde, ale asi ne. Olej byl přímo na tom guferu. A teklo to jako fakt dost. Toto gufero bylo součástí sady těsnění. Fór je v tom že podle čísla ho vydávají jako náhradu za to ptfe, které by mělo být asi vyběhlé z výroby. To jako jestli všichni co budou měnit gufero to budou dělat dvakrát. To pěkně děkuju. Jako pořád mi hlavou šrotuje co jsem mohl udělat špatně, přece někdo nevyrobí gufera co nefungují, ale nejsu si ničeho vědomý.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Gufero kliky

Příspěvek od hansdob »

Nevím zda jsi mohl nebo něco udělal špatně ale náhrady gufer který nefunguji nejsou nic divného. Dost se mi to stávalo u sad FEBI na oply s novými stavitelnymi koly na vačky.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5475
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Gufero kliky

Příspěvek od ROMEK »

Tome ked by si objednal original bude tam tiez ta modifikacia? Akoze toto nasere davat dole prevodovku koli paskvilu od vyrobcu
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Kdyby to bylo aspoň na nějaké oktávce, ale tady je to den práce. Rozbombit celý předek, náprava dolů, geoška, dvojku za druhé gufero... A kdo ti co dá. Nikdo.
Teď ještě skládám motor na astru, předloni jsem na ni dělal motor. Výbrus válců, broušená klika, nové písty šály, všecko. Kilo jen to hvízdlo. Majitel zaplatil, poděkoval, odjel, udělal jsem mu mezitím 3 výměny oleje s filtrem, prvně po 2000km, pak po 5000 a následně ještě po dalších asi 8000km. Dohromady asi 15000km, a dojel že to klepe. Ano. Na ojnicích se vyloupala kompozice a zase se to raflo. Opakuju, ten motor měl najeto 15000km. Olej total, žádné šméčko, věřím tomu že ty šály byly šit, prostě nekvalitní. A co s tím... Zas přebrousit a dohadovat kdo to zaplatí.
Já normálně zvažuju že se na spravování vykašlu a budu dělat někde ve fabrice. Odbouchat směnu a s čistou hlavou domů
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Re: Gufero kliky

Příspěvek od JozefC »

Jj. Na to príde človek časom sám . Nemusíš sa na to vykašlať úplne, stačí sa nevenovať týmto opravám. Max tak výmena motora od zákazníka a bez záruky. Čo si priniesol , to má ;)
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Bottled »

Jaká byla firma těch šál co se vydrolily?
ex: Fabia AXR, fmic, VB
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Gufero kliky

Příspěvek od roman1648 »

Přesně tak kluci, nejhorší je tento pocit zmaru když vše uděláš tak jak máš a ono se to stejně posere, majitel chytrý jak delfín,ideální kombinace
Já už hrdinství v těchto věcech taky opustil,dřív bych všechno spravoval,kliky vačky přebrušoval navařoval,dělal nástřiky ojinc,lapoval a leštil válce, milion ježdění,telefonování,shánění,pak trnout jestli to bude dobrý nebo ne,milion nervů a hovno, je třeba dopředu racionálně vyhodnotit do čeho se pustit a do čeho ne, vidím to u kolegy,nemumí říct ne a pak tam auta stojí půl roku...a to že Pepa támhle vedle z dědiny říkal že to není problém,co se toho nadělal? Tak dobře,odvez to tam,když to není problém,ať to udělá, já rád půjdu dělat něco jiného. A to nejsou jen opravy motorů, stejně to dělám už i s STK, obejdu auto, řeknu že s tímto já nechci nic mít a nashle, tuhle borec dovezl C4 Picasso který nemělo prahy už před dvěma lety,tak je vyspravil perlinou a stavebním lepidlem,říkám,to sis mohl klidně ušetřit práci protože tenhle krám já tam rozhodně nepovezu,tak ukecal kolegu,no jak taky jinak,já mu říkám mata Tereza,tak tam jel,auto samozřejmě vyletělo že pod to se nikdo nepodepíše,zhnilý jak bačkora,nic nefungovalo vč. brzd,prasklý sklo,vespod díry...je to marný,je to marný,je to marný... :D
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Nejhorší je že do takové situace se dostanu vždycky když dělám něco někomu známému. Toto s tím guferem, motorem, to je kamarád z mládí a pošli ho do háje. Ta astra ta byla strejdy. Ten si naštěstí to broušení a šály řešil sám. Takže to jde tak trochu mimo mne. Ale nasere to. Jenže já nechci skončit jako cvičená opice co jen mění oleje a brzdy. Mne ta motorařina baví. Nedávno jsem dělal jednu 1.4 16v do fabie, nádherná práce, motor šlape jak hodinky, dělaly se výbrusy, nové písty, změřená klika, nové šály, hlava, ten motor jde jak nový. A teď pi.a past vedle pasti....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Gufero kliky

Příspěvek od roman1648 »

To jo, já to dělám taky rád protože jsem na tom vyrostl,s dědou jsme dělávali GO Fiatů 1.3D,1.7D,1.9D/TD/TDS apod, Golfy I/II 1.5,1.6D/TD ale to byla jiná doba,něchtěl to každý všechno hned,měl jsi na všechno čas a klid,zaplacený královsky,občas dělám GO 2.2HDI,ty benzínový Fabie,Oktávky,Golfy ale je toho čím dál méně,když to chceš udělat pořádně vč.honování bloku a nových pístů,taky to něco stojí a za cigára a kastl piv to fakt dělat nebudu (noteeth)
Souhlasím s tím že kámoše do háje nepošleš ale i on musí počítat s tím že nejsi kouzelník a samaritán
K těm PTFE guferům - třeba v práci máme v každé dílenské příručce,že po montáži gufera na kliku je bezpodmínečně nutné ho nechat 3 hodiny si sednout,žádné protáčení motoru apod. ale jestli jsi měl klasické s pružinkou,je to divné,není v klice vyjetá drážka? Nějaký rýpanec nebo tak ?
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Není to s pružinkou, ale guma a vypadá jak ptfe. A je jak srajda měkké. Prostě šit. Teď tam je ptfe a čekám jak píšeš 3 hodiny. Houpnu to a uvidím.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Gufero kliky

Příspěvek od roman1648 »

To je fakt v prdeli no, Reinz a Elring jsem měl za pomalu nejlepší druhošku...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3467
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Gufero kliky

Příspěvek od Tomas6 »

Tak zdá se že neteče. Pojedu s tím dneska domů a uvidím. Jo. Taky jsem měl za to že reinz je ok. Dneska už se nedá věřit ničemu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Re: Gufero kliky

Příspěvek od JozefC »

Osobne dávam Elring tesnenia, ideálne Nemcov. Čo sa týka dielov a ich kvality, tak je to tu popísané hodne. Ale mimo to si myslím, že veľkú rolu hrá výrobný závad. Stačí sa pozrieť na blbý filter ak príde z Nemecka a z Rumunska. Už balenie je často mimo, nie to ešte spracovanie.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“