Předvstřik motoru 1.9D WJZ (DW8)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Předvstřik motoru 1.9D WJZ (DW8)

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj všem,
jmám dotaz. Potřeboval bych vědět, jestli jste někdo měřili stroboskopem předvstřik u motoru 1.9D WJZ, případně WJY. U starších XUD ještě Peugeot udával hodnoty předvstřiku ve stupních při volnoběhu, ale u novějších DW8 už to udává jen v mm, měřeno hodinkama uprostřed hlavy čerpadla. Peugeot píše, že u WJZ má být 0,58+-0,04 mm a že se to neseřizuje, jen kontroluje. Na tomto motoru WJZ je ale ještě starší naklápěcí typ čerpadla z XUD, takže se ničeho nedoměřím, můžu to změřit jen stroboskopem. Ví někdo, kolik stupňů předvstřiku má tento motor mít? U předchozího motoru 1.9D DJY (XUD) mělo být 17+-1 stupeň na volnoběh, tak jestli to mám naladit stejně, nebo je to jinak.
Nebo případně má někdo motor WJZ/WJY a byl by mi to ochotný změřit stroboskopem?

Jo a tuší někdo o kolik se musí zvětšit předvstřik, když jsou na tryskách zvětšené otevírací tlaky ze 135 na 205 barů? Jestli je to v řádu stupňů, nebo jen třeba desetin stupně?

Díky moc a hezký den přeju :)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Předvstřik motoru 1.9D WJZ (DW8)

Příspěvek od roman1648 »

Pokud si to dobře pamatuju tak to na DW8 bylo 13+/-1 kolega na to má takový jakýsi přístroj co si kdysi půjčil z práce a pak už zůstal doma,je to klasika kdy se dává piezo snímač na trubku prvního vstřiku a pak na řemenici míříš stroboskopem,jako za mlada (noteeth) , jestli je to ještě funkční ale netuším,neviděl jsem ho s tím dělat dobře 10 let :D
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1099
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Re: Předvstřik motoru 1.9D WJZ (DW8)

Příspěvek od pepe276 »

Super, tohle jsem chtěl slyšet! Díky moc, Romane :-)

Mám starý stroboskop na karburátorové benzíny, vyráběl ho kdysi nějaký Státní statek v Karviné a po 89 to po nich převzal nějaký soukromník. Nechal jsem ho u něj kdysi zrepasovat a zmodernizovat a koupil jsem k tomu právě i ten piezosnímač, jak popisuješ, abych s tím mohl měřit i diesely. Na raily už je to už asi na nic, ale staré rotačky se s tím měří super :-)

I když by mě zajímalo, jestli bych něco naměřil třeba na 2.0 HDi. Tam je nafta v trubkách ke vstřikům pod stálým tlakem, ale když otevře cívka na vstřiku, tak by tam musí vzniknout tím poklesem tlaku nějaký ráz v trubce. Ale je otázkou, jak silný ten ráz bude a jestli to ten piezosnímač vůbec zaznamená, nebo naopak nebude zblblý z více vstřiků během otáčky za sebou, jak dává jednotka signál cívce vstřiku.

Nevěděl bys, jaký vliv má na předvstřik zvednutí otevíracího tlaku vstřiků?
Tenhle motor jezdí na rostlinu, proto ty větší tlaky, aby to lépe prášilo a nehulilo. A rostlina chce i o něco větší předvstřik, než nafta. Takže by to chtělo o něco větší předvstřik, jak kvůli rostlině, tak kvůli tomu většímu tlaku vstřiků, aby to stříkalo v ideálním okamžiku. Jestli ho mám od té základní hodnoty 13+-1 stupeň zvednout třeba jen o půl, nebo 1 stupeň, nebo třeba o 5 stupňů. S tím asi ale budeme muset laborovat sami, kde to nejlíp pojede, to asi tady nebude vědět nikdo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Předvstřik motoru 1.9D WJZ (DW8)

Příspěvek od roman1648 »

Tak to nevím čoveče :?
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“