Ventily na přivodu paliva?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Woko_O »

Nevíte někdo co za účel plní tyhle dvá válečky/ventily na palivový hadici? Jedna část je přivod z filtru a do čerpadla a druhá je vratka do nádrže. K tomu ventilu jde od podávačky tlak, ale u vysoko tlak. čerpadla už je tlak trochu menší. Na cestě jen tohle.

Nevím ale k čemu to tam je a co se stane, když to propojím bez toho.

2.2 HDI motor, Euro 5
Přílohy
Gallery_1703026272687.jpeg
Gallery_1703026272687.jpeg (179.22 KiB) Zobrazeno 1107 x
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od passion »

Reduktor tlaku a spätný ventil. Čo podávačka natlačí navyše, prepustí do vratky.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Woko_O »

Aha. To by smysl dávalo. Protože na tý vratce pod tím je poměrně velkej tlak. Dá se nějak zjistit jestli to funguje správně a nereguluje to ten tlak až moc?

Respektive co by se mohlo stát kdyby to do čerpadla poslalo plnou dávku?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od geo »

Zjistíš to že před čerpadlo dáš budík a změříš podávací tlak nekoukal jsem do autodat ale od boku je asi 4 bar na zpátečce bejva do 0.5 bar.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Woko_O »

Auto spíš nestarttuje, než že startuje. Přes noc prostě spadne nafta a rail je úplně suchej. Pak to samozřejmě nejde nastartovat. Vyndal jsem vstřiky a nechám je zkontrolovat. Když řeknou, že jsou v pohodě, mám v plánu, že tam prostě natáhnu nový hadice a dám je napřímo, bez těch rychlospojek - prý se stává, hlavně na čerpadle, že se vymačkaj a pak to přisává vzduch. Pravděpodobně zkusím i variantu že se vyhnu tomuto ventilu a povedu to z filtru rovnou do čerpadla. Když ani to nepomůže, tak zkusím dát nějakej "univerzální" filtr místo toho plastovýho, do kterýho jdou taky rychlospojky. V poslední fázi natáhnu novou hadici přímo u podávačky a nakonec dám zpětnej ventil.

Pak to zapálim.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Tomas.cz »

Na ty zpětný ventily pozor, teď jsem řešil 2.2TDCi či 2.2HDi že měnili vratné potrubí od vstřikovačů do vratky k pal. filtru, použila se nějaká náhrada kde není tlakový regulační ventil, ale jen taková spojka a auto ve výkonu prakticky chcípne.
Tomu by člověk nevěřil, ale je potřeba mít na vratce od vstřikovačů cca 6bar, jinak to nefunguje.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Woko_O »

A bavíme se jen jako přimo o zpětným vedení na vstřikách a dál? To já mam originál, jen jsem tam dal nový o kroužky a nechám to bejt. Jen právě nevim jak fungujou zmíněný ventily na fotce, protože tim že je to spojený, tak se bojim aby mi to nepropouštělo do vratky a tim padala nafta. Zpětny ventil chci zatím dát před filtr (k nádrži) aby to zůstalo vždycky naplněný. Vratku bych řešil separátně kdyžtak. Nevim co z toho jen ten regulátor jak píše geo. A taky by mě zajímalo co se stane kdyby to šlo přimo z podávačky do vysokotlaku
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Ventily na přivodu paliva?

Příspěvek od Woko_O »

Už vím jak to funguje...

A jestli chcete vědět jak jsem na to příšel, tak tím, že jsem se z toho snažil sundat tu nasazenou a hadici a celý jsem to z toho víčka ulomil. Krásná práce a vyděláno.
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“