Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Zdravím,

mám problém s trháním/cukáním převodovky při přeřazování rychlostí a při rozjezdu.
Jedná se o Passat B8 2.0 biTDI DSG 7 st. 176kw, rok výroby 2015, převodovka DQ500, najeto 120 000 km, olej v převodovce měněný v 55 000 km a ve 110 000 km, rozvody dělané ve 110 000 km, výměna dvouhmotového setrvačníku proběhla ve 115 000 km.
Při rozjezdu na 1. rychlostní stupeň s mírným plynem auto tak 2x – 3x cukne než se to chytne, přeřazení na 2. rychlostní stupeň pak taky trochu trhne s autem, jako kdyby jste u manuálu moc rychle pustili spojku. To cukání při rozjezdu se neděje pořád, ale v takových 70% určitě ano. Když je to studený, tak to zlobí méně. Následné řazení nahoru s tak polovičním plynem je poznat, přechody nejsou plynulé, dynamické. S autem to trochu trhne, zhoupne se. Je to daleko znatelnější s plným plynem – trhnutí při přeřazení nahoru. Nejvíce je to znát u lichých převodů 1, 3, 5, 7 a R má taky někdy ostřejší rozjezd. Co se týče podřazování bez plynu při dojíždění na semafory – s autem to trhne a navíc je to doplněné o zvukový projev - cvaknutí / klepnutí / náraz kovových částí do sebe / přes zuby. Nejcitelnější je to při podřazování z 3 – 2 – 1. Podřazování při prudší akceleraci bez problémů. V režimu S jsou výše uvedené problémy daleko citelnější, zejména u podřazování bez plynu při dojíždění. Jako kdyby se příliš rychle spínaly spojky. Diagnostika převodovky a mechatroniky nevykazuje žádné chyby. Udělal jsem test podle Sixty. Rozjezd bez plynu s pomalým pouštěním brzdy – necuká. Rozjezd s mírným plynem – cuká. Akorát mi to bez plynu samo nepřeřadí na dvojku – to asi dělají jen 6 kvalty. Z toho by vyplynulo, že jsou spojky OK ale mechatronika je načnutá. Sixtovy jsem i poslal kompletní BNH, ale odpověděl, že není elektronik. Chci se tady na fóru právě zeptat na další názory a jestli se s tím někdo z vás nesetkal. Nechal jsem si vyměnit všechny 3 silentbloky na zavěšení motoru a převodovky – žádný znatelný rozdíl. Vyměnil jsem i vnitřní klouby na poloosách – taky bez rozdílu. V autorizáku jsem chtěl aktualizovat software ECU převodovky (mám verzi 4701) a tvrdili mi, že to je jediná a aktuální verze. Nechal jsem si tam udělat jízdní adaptaci spojek – taky žádný znatelný rozdíl. AutoHold nepoužívám, parkuji vždy s ruční brzdou. Díky za vaše rady a poznatky. Přikládám kompletní BNH na tomto odkazu: https://drive.google.com/file/d/1KM8t-g ... p=drivesdk. Bobo653

02. Řídicí jednotka převodovky
Manufacturer spare part number: 0DL300011
Manufacturer ECU software version: 4701
VIN: WVWZZZ3CZFE413234
Manufacturer ECU hardware number: 0BH927711F
System name: GSG DQ500
ODX file id: EV_TCMDQ500021
HW ver.: H10
ASAM ver.: 001001
Programming date (HEX): 3042483932373731314620
Long Coding: 0014
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
normalne bych ti rekl, vymen olej :) Ale to jsi udelal.
V tom logu, co jsi upnul vidim obecne chyby sbernice to je ok? Nemas zaoxidovane kontakty ? neni voda v zasuvce i na prevodovce?
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Ahoj, ty chyby na sběrnici atd. byly po srážce se srnkou. Uletěl mi přední radar a parkovací čidla. Co se týče elektroniky motoru a převodovky, tak bez chyb. Ty symptomy při řazení trvají už delší dobu. Trhnutí při řazení bych snad i překousnul, ale při rozjezdu určitě ne. Vypadám někdy jako kdybych byl první den v autoškole s manuálem jak to poskakuje. Zkusil jsem snad všechno. Je zajímavý, že jsem nikde moc odpovědí nezískal, přitom určitě nemůžu být jediný kdo s tím měl někdy problém. Ještě dodám pár poznatků. Při plném obsazení auta to při rozjezdech cuká daleko méně, což nechápu. Když mám zaplej auto hold tak ty rozjezdy jsou taky lepší. Po adaptaci převodovky na místě byly rozjezdy taky nějakou chvíli v pohodě, ale vše se vrátilo postupně k těm symptomům.
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od TomasHav »

Bobo653 píše: 02 úno 2024, 15:47 Po adaptaci převodovky na místě byly rozjezdy taky nějakou chvíli v pohodě, ale vše se vrátilo postupně k těm symptomům.
Hmm, to vypada spise na chybu sw nebo el. nez mechanickou, kdyz po adaptaci se to zlepsilo. Pripomina mi to android, ten taky bez sw restartu zacne pak blbnout. ;) Bohuzel s timhle jsem se fakt nesetkal, kdyby to byla chyba desky nebo menice, tak je to tam porad, ale kdyz ti to adaptace zlepsila, skoro bych to videl opravdu na chybu sw. Co tam prehrat ten samej, kdyz jinej udajne neni ? Jeste je to stejny jak za studena tak i za tepla ?

Nasel jsem tohle, ale to se tyka spise kvality razeni nez rozjezdu : https://www.hypermiler.co.uk/gearbox/ho ... arbox-auto
Naposledy upravil(a) TomasHav dne 02 úno 2024, 17:43, celkem upraveno 1 x.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od dream7000 »

sw je tam aktualny a naozaj jediny co je , kto robil vymenu oleja a tej spojky? autorizak?
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od TomasHav »

dream7000 píše: 02 úno 2024, 17:32 sw je tam aktualny a naozaj jediny co je , kto robil vymenu oleja a tej spojky? autorizak?
Ahoj,
muzes mne nachytrit co je ta adaptace prevodovky ? Je to neco jako zakladni nastaveni nebo se prevodovka uci tvuj styl jizdy ? Ze mu udajne adaptace pomohla.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od dream7000 »

ano je to tak je to ako reset ked nieco nefunguje a nacita to zaklad ulozeny v pamäti, na niektorych dsg ide urobit aj takto, je to cez translator
1. Car must be on park position with handbrake
2. Auto musí byť v parkingu s ručnou brzdou
3. Press the gas all the way down
4. Stlačte plyn úplne nadol
5. Start now the car, but don´ t start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s.
6. Zapnite zapalovanie, ale motor nenaštartujte. S nohou na plyne počkajte najmenej 40s.
7. Now turn the car off, but don´t go off the gas
8. Teraz vypnite auto, ale neodchádzajte z plynu
9. Wait now 10s more on the gas
10. Počkajte teraz 10s viac na plyne
11. Now you can go off the car and go outside the car
12. Teraz môžete vystúpiť z auta a ísť von z auta
13. Lock the car and unlock
14. Zamknite auto a odomknite
15. Do now a test drive
16. Urobte teraz skúšobnú jazdu

skusil som to na mojom R a celkom sa spravala ta prevodovka kludne a prijemne
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od TomasHav »

dream7000 píše: 02 úno 2024, 18:12 ano je to tak je to ako reset ked nieco nefunguje a nacita to zaklad ulozeny v pamäti, na niektorych dsg ide urobit aj takto, je to cez translator
1. Car must be on park position with handbrake
2. Auto musí byť v parkingu s ručnou brzdou
3. Press the gas all the way down
4. Stlačte plyn úplne nadol
5. Start now the car, but don´ t start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s.
6. Zapnite zapalovanie, ale motor nenaštartujte. S nohou na plyne počkajte najmenej 40s.
7. Now turn the car off, but don´t go off the gas
8. Teraz vypnite auto, ale neodchádzajte z plynu
9. Wait now 10s more on the gas
10. Počkajte teraz 10s viac na plyne
11. Now you can go off the car and go outside the car
12. Teraz môžete vystúpiť z auta a ísť von z auta
13. Lock the car and unlock
14. Zamknite auto a odomknite
15. Do now a test drive
16. Urobte teraz skúšobnú jazdu

skusil som to na mojom R a celkom sa spravala ta prevodovka kludne a prijemne
Diky jj neco podobneho jsem nasel v odkazu v minule moji odpovedi pro cukani prevodovky DSG pri razeni. Tam tomu opravdu rikali reset a udajne pak dokonce citis nebo slysis jak prevodovka radi. Tenhle nesvar podle clanku maji vsechny vozu VW group. Diky za info, clovek se porad uci :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
dream7000
Aktivista
Příspěvky: 1227
Registrován: 17 bře 2007, 17:56
Bydliště: Námestovo, Orava

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od dream7000 »

niekde zase pisu ze to nefunguje a je to placebo efekt....nic to nestoji vyskusat, pokial niekto mazal interval na novsich fiat, citroen atd vie ze sa maze pedalom brzdy a stlacanim plynu....takze tak
Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Výměnu oleje v převodovce dělal ověřený servisák i s proplachem. Jízdní adaptaci spojek mi dělal autorizák, trvala asi 40 min a najezdil s tím 30 km. Ta adaptace obsahuje 5 kroků a když jeden uděláš špatně, tak se ti převodovka hodí do nouze a auto je nepojízdný - na to si sám netroufnu. Jídzní adaptace však nepřinesla žádné změny. To přizpůsobení převodovky je v podstatě reset adaptačních hodnot na místě. Dělal jsem to přes diagnostiku. U DQ500 musí být nastartovaný motor, volič v poloze P, zatažená ruční brzda, celou dobu sešlápnutý brzdový pedál a olej v převodovce musí mít teplotu v rozmezí 30°C - 90°C. Trvá to asi minutu a slyšíš s převodovky takový rány, jednotlivý převody si adaptují vůle. Pak by se mělo najet 100km - Rapid clutches adaptation kisspoint. Tahle adaptace vždy pomůže, řadí to pak o dost líp včetně rozjezdů, ale za pár dní se to zase vrátí do původního stavu. To trhání při rozjezdu probíhá asi takhle: po přidání plynu to zabere, hned na to se jakoby přeruší výkon a tah, pak to zase zabere. To přerušení tahu je tam 2x a pak to přeřadí na dvojku. Prostě to není konstantní plynulý zátah, ale je přerušovaný - to je to cukání. Při řazení nahoru to asi nejvíc kope ze 4 na 5. Při podřazování z 3 na 2. Na D to při podřazování téměř nekope jako na S - tam to podřazuje z vyšších otáček a dává to meziplyn, to kopnutí z 3 na 2 je dost silný, jako když ťukneš do brzdy. Jak píšeš o té adaptaci se šlapáním na pedál při vypnutém motoru, to jsem zkoušel taky a žádnou změnu jsem nezaregistroval. Už nevím co s tím, možná ještě nechám přehrát ten SW ECU převodovky - tu samou verzi znova + opět jízdní adaptace spojek. Nakonec to možná bude ta načnutá mechatronika, kdy hydraulický ventily špatně ovládají spojky. Nic jinýho mě nenapadá.
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
a je to prevodovkou ? Zkus udelat nejakej sirsi log, lamba, vaha, turbo, ... vyfukove plyny , ... jestli nemas kyslikove soky?.
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Ahoj,

to jsem samozřejmě všechno prověřoval - s motorem ani ničím jiným nic není. Problém je pouze při řazení (stejný problém na automat D a S, řazení pádlama i tiptronicem). Podle mě jsou špatně ovládaný spojky, buď softwarem nebo ventilama v mechatronice...Ještě se zeptám, při resetu převodovky nebo při jízdní adaptaci spojek dochází i k adaptaci bodu záběru spojek?
Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Nikdo nic? Nedokáže někdo z bloku naměřených hodnot vyčíst stav spojek podle vůlí, tlaků atd.? Nebo odhalit nějakou závadu co se týče řazení a převodovky? (hm)
MatusMoc
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 09 led 2021, 18:38
Bydliště: Stará Kremnička

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od MatusMoc »

Nevyriesis nič to bude mechatronika v tahu na dq500 sa to deje častejšie
Bobo653
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2024, 12:11

Re: Passat B8 2.0 biTDI DSG – trhání/cukání převodovky

Příspěvek od Bobo653 »

Zdar, tak mám za sebou výměnu mechatroniky + převodový olej DSG. Některé problémy to odstranilo, některé zůstávají i když ne tak intenzivně.
ROZJEZD
- přestalo to cukat (předtím 2x - 3x), ale občas je tam při rozjezdu takové jedno trhnutí. Při puštění brzdy se to plynule začne rozjíždět, ale v momentě kdy trošku přidám plyn, tak to trochu trhne, celkem prudce zabere.
ŘAZENÍ NAHORU
- daleko lepší, téměř neznatelné, občas se tam ale mírné trhnutí objeví (jako když bych u manuálu pod plynem moc rychle pustil spojku - děje se to spíš při studeném motoru)
PODŘAZOVÁNÍ
- daleko lepší, plynulejší. Kromě podřazování při dojíždění např. ke křižovatce z 4 na 3, 3 na 2 - tam to je cítit dost, jak to zabrzdí motorem, navíc se tam ozývá občas takové cvaknutí. Při parkování, kdy zastavuju a řadí to z 2 na 1 se někdy ozve takové celkem silné tupé bouchnutí v momentě kdy to zařadí 1, auto jakoby tlačí proti brzdě, zní to jako kdyby něco do něčeho narazilo kvůli vůli. Občas se taky stane, že když na místě stojím na brzdě a řadím z P na D tak to trošku trhne a malinko se zvednou otáčky. Posledním problémem je vůle při prudkém přidání / ubrání plynu na stejný kvalt. Nejlíp to jde poznat, když manuálně zařadím 3, šlápnu na plyn a pak ho pustím. Je tam citelná vůle, jako kdyby byla převodovka uvolněná. Všechny tyhle nešvary jsou popsány ve SPORT režimu. D nepoužívám - pro mě nepoužitelné, strašně to podtáčí.
Nevíte na co se zaměřit a kde by mohl být problém? Díky
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“