AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od TomasHav »

fettis píše: 27 úno 2024, 14:46 Tak po dvoudenním stání už nenasartovano vůbec .... Průhledná mezi filtrem a čerpadlem ,zcela zřetelná bublina .. takže výměna plastového tečka na filtru , kontrola přepadu , odvzdušnění ,start a opět testování co to bude dělat ......

Vsadit za filtr balónek(s jednocestným ventilem ) jako mají staré francouzské diesely by mělo nějaký efekt , aby se zase podobná věc neděla ?
JJ to tecko, byva casto problem, ale spis v zime. Tohle presne mi delaly prepady, podlouha bublina nebo dokonce jsem videl ohraniceni kde konci zaliti naftou v pruhledne plastove hadici. Jak jsem ovzdusnil, tak tam litalo hodne bublinek. Bez ovzdusneni na kazdem vstriku zvlast, ted uz to nenastartujes. Ta bublina se ti bude honit porad dokola.

Jak to delam ja:
1. Zaplnim naftovy filtr pres sundanou hadici na kovovem hrdle - strikackou
2. To same jeste striknu co jde do hadice a dam zpet (taky zkontroluj, jestli hadice na filtru jsou ok a hlavne pasku "oiteker" - casto zeslabne, lepsi je asi vodni paska se sroubem nebo vymenit oiteker pasku).
3. Pak vezmu klic povolim prvni vstrik a necham nekoho startovat, nemusis ho vubec cely odsroubovat, jen, aby trubka pod prevlecnou matici na vstriku mela vuli (delal jsem to i jednou po vanocich na parkovisti pred panelakem a slo to).
4. Jakmile zacne strikat nafta dotahnu.
5. Bod 3-4 opakuji u vsech vstriku vetsinou po 3 - 4 vstricich to uz zacne chytat a pak se to odvzdusni samo.

Pozn. ikdyz jeste nestrika nafta partnerka nestartuje jakmile se objevi chyba cervene olejnicky tlaku pocka a pak zacne znova.
Mej pripravenou tandemovou baterku, pokud nemas svoji dost kvalitni.

Jak tady nekdo pise cidlo chladici kapaliny G62 vedle cerpadla VP44 u mne melo vliv jen na spotrebu, pustil se z niceho nic sytic - protoze RJ. za jizdy dostala teplotu -40C (je to dvoj cidlo, takze na budickach muze byt teplota ok). Take ani zhavky mne nemusely fungovat pokud mas dobre komprese.
Kazdopadne az to odvzdusnis, zkus to cumakem/predkem dolu (z mirneho kopce), jestli se to znovu zavzdusni.

Hodne stesti
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
fettis
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 19 čer 2021, 21:28
Bydliště: Most

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od fettis »

Máme k obtížnému prvnímu startu nový poznatek .

- po úplném zavzdušnění ,kdy už nešlo nastartovat vůbec došlo k výměně tečka na filtru , a důkladnému odvzdušnění . Dále startovalo auto v pohodě , první start ,další starty během dne , čumák nahoru ,dolů žádný vliv stále v pohodě

Nyní je vysledováno , že spolu s úbytkem paliva se přímou úměru zhoršují první starty další následující starty již jsou v pohodě .

Po doplnění paliva do plna se zase i ty první starty zlepší ...

Rady co zkontrolovat tentokrát ? Díky
Octavia
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 653
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od trhac »

Je to quattro? Jestli jo tak má v nádrží přepouštecí čerpadlo kvůli dělené nádrží a je možný že v jedné půlce ti dojde nafta a z druhé ti to neprecerpa. Neco podobného se stávalo znamymu na b5 110kw ale je to jen typ
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od hansdob »

No tomuhle všemu jsem se vůbec nevěnoval jelikož na začátku bylo napsáno že to dělá až po výměně čerpadla. Takže chyba by měla být od filtru k čerpadlu,ve vysokotlakých trubkách,ve zpatečkách na motoru a ve vedení zpět do filtru. Jinde by chyba být neměla když před výměnou čerpadla bylo vše 100%.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
fettis
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 19 čer 2021, 21:28
Bydliště: Most

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od fettis »

Takže dnes ráno už zase nenastartovano vůbec , i přes takřka plnou nádrž .
Opět zavzdušněno tudíž blamáž pokračuje .

Vydrželo to jezdit s postupně zhoršujícími se starty přesně týden a den ....

Už mě to přestává bavit .
Takže rekapitulace pro upřesnění

- Auto koupeno jako nepojízdné s diagnostikovanou vadu - nefunkční VP44
(Dle sdělení od předchozího majitele auto přes tím než lehlo čerpadlo , startovalo jezdilo normálně žádný problém )

- po repasi původního VP 44 kterou zajišťoval servis sám , zhoršené první starty po delším stání .. takto jezdilo auto cca týden .vždy první start po noci nebo delším stání dlouhý .

- cca po týdnu po 2 denním stani již nenastartovano . Odtaženi ke kamarádovi , odvzdušnění , výměna tečka na filtru , kontrola přepadu , vedení filtr - čerpadlo ... Auto dva dny testováno ranní start vždy výborný . Dáno do provozu první dny bez problémů , následující dny opět postupné zhoršování prvních startů ( každé další nastartování pak v průběhu dne bez problémů ) po týdnu provozování dnes opět zcela zavzdušněno bez možnosti nastartování .

Nevím už si rady .... Co zkusit teď vsadit někam na palivové vedení ty jednocestné ventilky ? Může to něčemu pomoci ?
Co případně dalšího zkontrolovat ?
V reakci na předchozí zprávu sděluji že to je quattro .
Octavia
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
no me kdyz umrelo VP44 - nahla smrt na parkovisti v zime po nastartovani, tak po vymene za BX "repas" mi tohle nedelalo, ale problem jsem prave mel s prepadama, ale pokud jsi je menil tak uz mne nic taky nenapada. To vzdouvajici teleso, alias cerpadlo v nadrzi maji vsichni, bohuzel u C5 jedno jestli Quattro nebo ne netlakuje az do filtru, ale jen to prechodove komory v nadrzi , proto se to tak blbe odvzdusnuje, protoze Vp44 si musi nasat pres filtr az do vzdouvajiciho telesa - nema po ceste podavaci cerpadlo, tusim ze je to pojistka cislo 14, kam se da pripojit 12+ abych jsi je spustil, ale nacerpa jen do prechodove komory v nadrzi.

To vzdouvajici teleso , je tam prave proto, aby si hlavni cerpadlo neloklo vzduchu, kdyz mas malo paliva v nadrzi a naklon vozu, je to jako kdyby jsi sal brckem ze sklenice a nekdo ti porad dolival.

Je prave zvlastni ze to nedelaji prepady, protoze to presne popisuje stav, kdyz dlouho nechas auto stat.
Me to casem vzdy "zasralo" ventilove dekly, ty je mas porad ciste? Protoze je to prisroubovane z boku pres podlozky ke vstrikum, co jsou skrz dekl.
Jedine co muzu poradit zkontroluj cele palivove vedeni a zamer se hlavne na spony a konce hadic, kdyz se nekam nasazuji. Bohuzel nevim jak otestovat tesnost palivoveho potrubi, jedine to tlakovat. Protoze neni to, sani aby jsi tomu pomohl postrikat to palivem a poznat to na otackach motoru.

Mozna kluci poradi, jak testuji oni palivove vedeni, jsou mechosi , ja bohuzel ne je to jen konicek.

Posledni dotaz ten prepad jsi menil komplet sroubky, podlozky i vedeni s latkovou hadici ?
Ber to jako ilustrativni foto : ) https://www.autodemont.eu/059130795-059 ... -fitting-2
Ty podlozky jsi zihal nebo ne ?

Plne te chapu, ze te to nebavi byl jsem v podobne situaci, hlavne v zime pri -10 to ovzdusnovat venku pri baterce vecer na ulici :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od TomasHav »

Ted kdyz jsem zaviral PC - jsem si vsiml, ze AKE oproti memu motoru AKN ma jeste tlakove ventily - ty mas ok ?
https://www.amd-autodily.cz/motor/tlakovy-ventil.html

Bohuzel na obrazku neni videt, jestli jsou primo na prepadech nebo ne, ale jsou 2. Tak bych i rekl, ze jsou soucasti prepadu.
A ma je prave jen motor AKE.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
fettis
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 19 čer 2021, 21:28
Bydliště: Most

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od fettis »

Takže příběh má již třetí pokračování ... Auto se po 6 dnech opět nepodařilo nastartovat .
Ve zkratce
po výměně repasovaného čerpadla VP 44 , auto jezdilo a startovalo . První start obtížný , poté již během dne vse v pořádku .. první start se postupně zhoršoval až auto po odstavení delším než 24 hodin nenastratovalo vůbec Při tomto problémů stalo auto na rovině .. provedeno odvzdušnění výměna palivového filtru , včetně plastového tečka na filtru .. ujeto cca 350 km

Následovalo dalších tentokráte 8 dní ježdění , po cca 4 dnech začlo docházet k zhoršování prvních startú avšak auto stále nastartovalo .poté po dotankovaní paliva zlepšené ranní starty , poté postupně zhoršování až po celkem 8 dnech opět nenasrtovano . V okamžiku problémů auto čumákem nahoru .ujeto cca 500 km

Opět odtah ,opět odvzdušnění , k tomu navíc výměna všech sponek na hadicich , a všech komplet přepadových hadiček ... Starty výborně , žádné zhoršení 6 dni v plném provozu , starty do poslední chvíle nezhorsene .dnes ráno již bez předchozího zhoršování prvního startu nelze nastartovat . 6 dni 350 km ...v okamžiku nemožného startu opět čumákem nahoru ....
Průhledná hadička filtr-cerpadlo narozdíl od předchozích dvou kolapsů nyní bez zjevných bublin , za filtr vsazena ruční pumpička , po delším natlakování , se podařilo motor nastartovat ...nyní auto běží a startuje zase normálně ....

Nevím už jsem v koncích ...
Jediná stála opakující se skutečnost je doba za kterou dojde k zavzdusnění respektive nemožnosti nastartovat vždy cca 5- 7 dní . nezáleží na počtu startu , režimu jízd , době odstávky ( pri provozu přes posledním zavzdusnení stalo auto i 48 hodin a poté normálně nastartovalo) stavu paliva , délce trasy poslední jízdy... Nic z toho se neopakuje ... Jediné co je identické pro poslední dva kolapsy je poslední staní čumákem nahoru před nemožným startem .

Jak píše zde kolega , AKE má na přepadech maličké plastové zpětné ventilky .. má smysl investovat další více než 2000 Kč za ně a měnit s nejistým efektem ? Kdyby byly vadné trvalo by týden a víc než by dokázali způsobit zavzdusneni?

Stale je v uvahu skutečnost že by mohlo zavzdusneni způsobovat vadně zrepasované čerpadlo ? Je to možné že týden by auto jezdilo normálně a poté se stalo něco co má souvislost s čerpadlem jako takovým ?
Lze nějakým způsobem toto vyloučit ?

Začínám to auto nenávidět .nevím co dál a co zkusit teď ....třeba zkusit vsadit ten balónek před filtr , což ovšem nebude řešit příčinu spíš mírně ulehčí možná řešení následků ...
Octavia
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od hansdob »

Takhle já kdysi laboroval se svým taky. Možná by jsi to tu našel.

Byl špatně provedený repas a přisávalo si to přes čerpadlo.

Projevy byli podobné. Někdy zavzdušneno za 1 den někdy až za 8 ( asi dle toho jak se čerpadlo zastavilo) obvykle po startu modrý kouř. Tehdy balonek,zpětné ventily před filtrem směrem DO a za filtrem směrem Z no a když se to zavzdušnovalo stále tak vymena čerpadla ( od kamaráda pujčené ok) a vše ok. Reklamace zůstala nevyřešena a já časem koupil úplně nové čerpadlo a je klid už přes 200tis Km.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
fettis
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 19 čer 2021, 21:28
Bydliště: Most

Re: AUDi A6 C5 2001 V6 2,5 TDI/132 KW AKE 242 tis km, dlouhý studený start

Příspěvek od fettis »

Vsazením balónku nebo jednocestného ventilu mezi filtr a čerpadlo a na přepady by se tak teoreticky dalo ověřit zda vzduch vniká nějakým způsobem čerpadlem je tomu tak ?
Octavia
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“