Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14272
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od Tomas.cz »

Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
_________________________________________________________
Sice to nesouvisí přímo s výměnou oleje na AT, ale s náhradovými díly ano, tento problém jsem řešil v lednu:

Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno ;)

Tzn. může tam být i přetlak, který ta náhrada prostě neřeší.
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od Bottled »

Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007
ex: Fabia AXR, fmic, VB
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od TomasHav »

Diky chlapy, ja jsem prave v tomhle lama, protoze co jsem mel zkusenost tak co se type s vyrobcem tesneni jake davat a filtry motorove/olejove/kabinove./ a dalsi veci co mam vyzkousene jen na A6,.. jenze ATF je pro mne uplne mimo. A navic se hodne od te doby zmenilo objevily se prave vyrobci, ktere jsem vubec neznal :) A blby je, ze je plny youtube vymeny oleje u 8HP, ale kdyz se zeptate jakeho vyrobce davaji jako vanu+filter nikdo neodpovi. Reaguji jen na komenty Auuu the best, jsi fakt dobrej,... atd :)

Taky jsem se dival, ze do 8HP , liji hodne "Ravenol" nez original. Zase je to otazka, podle for je "Ravenol" dobrej, ale tezko rici.
Take jsem puvodne dal do svoji DQS u A6 origo, ale pak jsem zjistil, ze SWAG ma stejne chovani jako origo (samozrejme stejne OE cislo a specifikace). Takze vubec netusim co si z toho vzit. Kazdopadne u mne v motoru ani v predovce/diferaku se nikdy rikat dozivotni napln nebude :)

Zapisuji si Starline=Vaico :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od TomasHav »

Bottled píše: 09 bře 2024, 07:18 Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007
Ahoj,
jj ta by tam sedela, ale jsem zase u toho, jaky je ten vyrobce? Zkusenosti:)
Paradoxne je levnejsi nez VAICO s Olejem :) Tak prave podle ceny to vybirat nejde :)
Ja jsem si to chtel kombinovat s Ravenolem a vanou s filtrem :) Stejne dyl jak 60 tis. km se mi tam neohreje, pak ji zas menim :-)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od TomasHav »

Tomas.cz píše: 08 bře 2024, 20:41 Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
_________________________________________________________
Sice to nesouvisí přímo s výměnou oleje na AT, ale s náhradovými díly ano, tento problém jsem řešil v lednu:

Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno ;)

Tzn. může tam být i přetlak, který ta náhrada prostě neřeší.
Neco podobneho jsem resil u vahy vzduchu, stara origo mela lepsi parametry nez nova neorigo :)
Zase u klapek na klimu pro Superba 3U otce jsem to mel naopak, kvalitni prvovyroba jedna klapka za 3,5 tis bez dph, mela horsi parametry nez cina 650 s DPH :)
Prave vsechno se dela v cine otazka je, kolik do toho v cine ten zadavatel investuje :) Viz kamery palubni CEL-TEC a ANY-TEC, je to uplne stejna znacka, streva jsou stejna i s media cipem a FW, jen obal cinan nastrikal na cerno a napsal pro evropskeho prodejce/dealera CEL-TEC :) U cinana si muzes objednat i LOGO na vyrobku penize dokazou vse.

A rozdil ? cena! :) To same indukcni varice, vsechny maji vevnitr streva z Gorenie: Spanelsky Ariston i "ceska" MORA "zamerne snizena kvalita elekt. kondiku v teplotni prostredi misto 115C maji jen 85C, takze se prehreji a zakladni deska se meni - cena jak nova indukcni deska- rozdil mezi cenou kondiku slovy par korun nekdy i haleru, rozdil mezi cenou opravy a koupe noveho vyrobku slovy par korun :)
Led zarovky ETA - Cinska kopie, rozdil pouze v smd odporu s nizsi vatazi, takze kurvitko na tepelnou zatez. To je ten dnesni problem, ze kdyz do toho kouknes vsechno je cina, ale nekde je kvalita zamerne potlacena :-D
Ted jsem si opravoval mycku, opravar podle chyby tvrdil vadne topne teleso, pak zakladova deska, pak spatny hlavni motor a nakonec jsem si to opravil sam za 119 ,- DPH+Doprava vadny rozbehovy kondenzator :) Jak rikam zkusenost, sice jsem se s ni trapil 1/2 roku a hrozila italska domacnost, ze jsem nechtel koupit novou mycku, protoze bych musel predelat kuchynskou linku, ale nasel jsem tu chybu :)

Podobne jako u Fordu tusim Fiesta s nizsi cenou snizen vykon v kW podode mechanickeho blokovani "dorazu" saci klapky a podlozeni plynoveho pedalu :-D

Tak nezbyva nez prave nasat zkusenost od tebe nebo od kluku jako jsou zde na Foru :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od Jarda S. »

TomasHav píše: 09 bře 2024, 12:25
Bottled píše: 09 bře 2024, 07:18 Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007
Ahoj,
jj ta by tam sedela, ale jsem zase u toho, jaky je ten vyrobce? Zkusenosti:)
Paradoxne je levnejsi nez VAICO s Olejem :) Tak prave podle ceny to vybirat nejde :)
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14272
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od Tomas.cz »

Koukal jsem na nějaké obrázky té sady ZF a vana je Hengst, taky si myslím že to bude tovární díl.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od venca.6 »

Jarda S. píše: 11 bře 2024, 09:22
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)
V ZF delam a jsou to prevazne uz montovny, cely know how s vyrobou ozubeni se presouva externe do Asie a zbyva akorat vyvoj a montovny. To co se kolikrat pusti do sveta 🙃🤦‍♂️ ale to je dnes vsude.

Jinak Vaico jsem bral nekolikrat sadu pro haldex a vse OK. U ty vany uz bych to asi neriskoval.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od TomasHav »

venca.6 píše: 11 bře 2024, 18:38
Jarda S. píše: 11 bře 2024, 09:22
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)
V ZF delam a jsou to prevazne uz montovny, cely know how s vyrobou ozubeni se presouva externe do Asie a zbyva akorat vyvoj a montovny. To co se kolikrat pusti do sveta 🙃🤦‍♂️ ale to je dnes vsude.

Jinak Vaico jsem bral nekolikrat sadu pro haldex a vse OK. U ty vany uz bych to asi neriskoval.
Ahoj,
a ty by jsi doporucoval jakou vanu, koupit primo u audi nebo znas nejakou "prvovyrobu" ? Pokud jeste neco takoveho existuje, ja mam prave obavu, ze i to s Audi bude neco jako ZF, zabalena china ve znackovem obalu :)
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 434
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Příspěvek od TomasHav »

Tomas.cz píše: 11 bře 2024, 10:51 Koukal jsem na nějaké obrázky té sady ZF a vana je Hengst, taky si myslím že to bude tovární díl.
Ahoj,
diky za odpoved, v tomhle jsem uplna lama, protoze mi tolik aut prave neproslo rukama, abych mohl rici jestli je to kvalitni nebo ne :) Proto kazda rada a nazor se pocita :) Ja treba vim, ze se mi osvedcili remeny contitech/zdvihadka-kladky INA/tesneni elring , ale uz homokinetak swag tam nekolikrat jako by pichnuta manzeta spendlikem brano od Elit jako by to nekdo sabotoval, ovsem ATF a jeste k tomu filtr pro ATF jako vanu, to je pole neorane.
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“