Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Ahoj
Nerozumím tomu, ale auto startuje jen s nabíječkou/boosterem. Je tam nový startér, nový vedení paliva, všechno jde správně až k vysokotlaký pumpě. Dám tam novou baterku, chytne to hned. Přijdu za 5 hodin, už to nechytne. Připojim booster na baterku, chytne to hned.
Když je to napětí slabší, tak není dostatečný tlak v railu, není start. Přitom poslechově to točí dobře.
Po připojení boostru/nabíječky to dostane větší točky a chytne. Zkoušel jsem to a různými stavy napětí, dvě baterky, který jsou v pořádku:
11.8V bez nabíječky/boosteru, poslechově mi to přijde v pohodě
https://files.fm/f/vwavj356hj
O 0.5V více a s připojenou nabíječkou
https://files.fm/f/vumuax2pff
Měl byste někdo nápad čim to může být?
Nerozumím tomu, ale auto startuje jen s nabíječkou/boosterem. Je tam nový startér, nový vedení paliva, všechno jde správně až k vysokotlaký pumpě. Dám tam novou baterku, chytne to hned. Přijdu za 5 hodin, už to nechytne. Připojim booster na baterku, chytne to hned.
Když je to napětí slabší, tak není dostatečný tlak v railu, není start. Přitom poslechově to točí dobře.
Po připojení boostru/nabíječky to dostane větší točky a chytne. Zkoušel jsem to a různými stavy napětí, dvě baterky, který jsou v pořádku:
11.8V bez nabíječky/boosteru, poslechově mi to přijde v pohodě
https://files.fm/f/vwavj356hj
O 0.5V více a s připojenou nabíječkou
https://files.fm/f/vumuax2pff
Měl byste někdo nápad čim to může být?
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Na tom prvním videu máš otáčky necelých 300 a tlak v railu ani ne 50bar
Na tom druhém otáčky přes 800 a tlak už vyletí skoro na 300bar tak zjevně tam problém je, co to máš za baterku...?
Ono je to někdy nepochopitelné, baterka se tváří normálně, na zátěžáku drží a třeba i v jiným autě funguje bez problémů
Jednou jsem tohle řešil na Focusu I 1.8tdci, laborace se vstřiky,čerpadlem,starterem,žhavičema, pak jsem dal fungl novou baterkuz Exide a od té doby auto chytalo jak nikdy a to tam byla půl roku stará Varta,nevím...
Na tom druhém otáčky přes 800 a tlak už vyletí skoro na 300bar tak zjevně tam problém je, co to máš za baterku...?
Ono je to někdy nepochopitelné, baterka se tváří normálně, na zátěžáku drží a třeba i v jiným autě funguje bez problémů
Jednou jsem tohle řešil na Focusu I 1.8tdci, laborace se vstřiky,čerpadlem,starterem,žhavičema, pak jsem dal fungl novou baterkuz Exide a od té doby auto chytalo jak nikdy a to tam byla půl roku stará Varta,nevím...
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Jop, určitě je problém v tom tlaku a otáčkách. Ale nevím úplně přesně proč.
1. Baterka byla Varta 95Ah 800A start. proud. Na tu to nechytalo, tak jsem ji dal na nabíječku, což je vidět na druhým videu a to chytlo hned.
2. Baterka je Varta 100Ah 830A, plně nabitá na 12.7V, nabíjel jsem ji přes noc Tecmate nabíječkou. Dal jsem ji tam, proměřil kostry, pojistky a všechno ostatní. Všude nulový odpory a napětí 12.6V. Chytlo to hned, běželo asi 20 minut, dobíjelo 14V. Přijdu večer za asi 6 hodin a chovalo se to úplně stejně jako na prvním videu. Dal jsem tam Noco booster a chytlo to hned..
Pochopitelně se mi nechce jen tak měnit čerpadlo, když nevim jestli to je tim, že je vychozený a nedavá v nizkejch otáčkách. Protože už sem měl vstřiky venku, čerpadlo v nádrži, vedení paliva atd. Vysokotlak je to poslední co sem neměnil.
Mám ještě jednu velkou, trakční baterku, taky od Varty. Tak ji asi zkusím taky. Nevim jestli se nemohlo něco podělat když sem dělal startér, ale řikam si že by to asi netočilo nikdy. Je tam jen jeden velkej drát od altíku a baterky (spojenej do jedny klemy a drát od spínačky. Nic víc.
Tak nevim na co se zaměřit..
1. Baterka byla Varta 95Ah 800A start. proud. Na tu to nechytalo, tak jsem ji dal na nabíječku, což je vidět na druhým videu a to chytlo hned.
2. Baterka je Varta 100Ah 830A, plně nabitá na 12.7V, nabíjel jsem ji přes noc Tecmate nabíječkou. Dal jsem ji tam, proměřil kostry, pojistky a všechno ostatní. Všude nulový odpory a napětí 12.6V. Chytlo to hned, běželo asi 20 minut, dobíjelo 14V. Přijdu večer za asi 6 hodin a chovalo se to úplně stejně jako na prvním videu. Dal jsem tam Noco booster a chytlo to hned..
Pochopitelně se mi nechce jen tak měnit čerpadlo, když nevim jestli to je tim, že je vychozený a nedavá v nizkejch otáčkách. Protože už sem měl vstřiky venku, čerpadlo v nádrži, vedení paliva atd. Vysokotlak je to poslední co sem neměnil.
Mám ještě jednu velkou, trakční baterku, taky od Varty. Tak ji asi zkusím taky. Nevim jestli se nemohlo něco podělat když sem dělal startér, ale řikam si že by to asi netočilo nikdy. Je tam jen jeden velkej drát od altíku a baterky (spojenej do jedny klemy a drát od spínačky. Nic víc.
Tak nevim na co se zaměřit..
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
"Všude nulový odpory" - ťažko. To nezmeráš jednoducho. Treba si uvedomiť, že už "Žigulák" bral pri štartovaní vyše 100 ampérov. Moderné motory násobne viac. Teda aj prechodový odpor 0,02 ohmu spôsobí pri 300 ampéroch úbytok 6 voltov.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Jo, takhle jsem to neměřil, myslel jsem jako nulovy odpory mezi dvěma body. Např, mezi nožovkama, mezi kostrou na motoru a nosníkem, kabel od baterky ke startéru a tak. Jakože jsem si jen ověřil, že to nikde není podrezlý, rozlámaný a tak.
Což samo o sobě nic moc nezmená, ale aspoň něco. Pořád to ale nic neznamená, když to furt nefunguje.
Což samo o sobě nic moc nezmená, ale aspoň něco. Pořád to ale nic neznamená, když to furt nefunguje.
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
S pomocníkom (ktorý rozumie, čo idete robiť) je najlepšie merať úbytky napätia v momente štartovania. Teda medzi mínus koncom akumulátora (priamo na olove) a kostrou motora - a medzi plus akumulátora a svorkou štartra (ak je dostupná). To ide akýmkoľvek voltmetrom. Zmerať prechodové odpory priamo nedokážem ani ja, nemám čím merať tak malé hodnoty (4-vodičový miliohmmeter nemám).
Spravidla býva prechodový odpor na kostru no môže byť aj medzi svorkou akumulátora a káblom.
Spravidla býva prechodový odpor na kostru no môže byť aj medzi svorkou akumulátora a káblom.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Vyřešit postaru tj. natáhnout extra kostru mezi baterku-motor-karoserii a uvidí se jestli bude změna
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Tak zkusit to můžu. Dám jednu kostru navíc mezi baterku a karoserii od mínusovýho kontaktu a pak natáhnu kabel od nějaký matky na motoru a někam na kostru auta..
Nevím jestli je možný že bych někde něco vyzkratoval jak jsem tam dával startér. Jebalo se tam s tim, protože tam není místo, ale s plnou baterkou to točí hezky. Ještě zkusím odpojit kabel ke startéru, nechat to a těsně před startem připojit. Jestli to chytne mohl by být někde problém na tomhle vedení.. Když to bez nabíječky/boostru spadne někam k 9.3V při startu, tak už mi to přijde dost
Nevím jestli je možný že bych někde něco vyzkratoval jak jsem tam dával startér. Jebalo se tam s tim, protože tam není místo, ale s plnou baterkou to točí hezky. Ještě zkusím odpojit kabel ke startéru, nechat to a těsně před startem připojit. Jestli to chytne mohl by být někde problém na tomhle vedení.. Když to bez nabíječky/boostru spadne někam k 9.3V při startu, tak už mi to přijde dost
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Já když mám podezření na něco takového, na zkoušku vemu jen startkabel a dám ho od baterky někam na motor,když je změna,víš po čem jít, to samý plus se dá takto vyzkoušet, mám kabel normálně z CYKY kabelu s očkama,dám na baterku a na starter a hned víš, ono kolikrát ty silný kabely od baterky vypadají cajk ale co je uvnitř nikdo neví
Při výměně starteru jsi měl odpojenou baterku ne ?? Na frantíkách stačí jeden brnkanec plusem o kostru a je konec,můžeš tahat počítač...
Při výměně starteru jsi měl odpojenou baterku ne ?? Na frantíkách stačí jeden brnkanec plusem o kostru a je konec,můžeš tahat počítač...
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Jasně, baterku jsem měl odpojenou. Myslim to tak, že jsem musel ten startér svěsit na těch kabelech a až potom je povolit od startéru. Nedostaneš se tam jinak. Takže doufám, že ten pohyb navíc jim neubližil, nebo se někde něco neprodřelo, protože je tam typicky všechno na těsno. Akorát znovu ten startér vyndavat by se mi úplně nechtělo. Je to hrozná práce. Zkusim tam ale mrknout, jestli tam nebude vidět nějaký zjevný poškození, uvolnění, nebo něco
Tady je navíc na prd, že je baterka v kabině, takže tam natáhnu normal startovací kabel k motoru od kostry. S tím plusem budu trochu opatrnější. Ale tady to vede od baterky, do prostoru pod kapotou, kde je taková klema pro startování přes kabely a potom dál na startér. V tý klemě se tedy sbíhá drát od baterky a drát ke startéru, chycený matkou.
Tady je navíc na prd, že je baterka v kabině, takže tam natáhnu normal startovací kabel k motoru od kostry. S tím plusem budu trochu opatrnější. Ale tady to vede od baterky, do prostoru pod kapotou, kde je taková klema pro startování přes kabely a potom dál na startér. V tý klemě se tedy sbíhá drát od baterky a drát ke startéru, chycený matkou.
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Děda když kdysi řešíval něco takovýho, měl klasickej ručičkovej ampermetr, ten dal mezi kontakt baterky ať už plus nebo mínus a potom na starter(+) nebo na motor(-)zastartoval a říkal mi že ten ampermetr by se správně neměl hnout, pokud ano tak že kabely nevedou správně jak mají
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Ten starter je co zač?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Startér je Bosch, bylo to jako "originál" náhrada. Všichni ale dneska víme jak to s těma dílama je.
Zase si řikám, ale, že kdyby ten startér stál opravdu za prd, tak by netočil vůbec, nebo těžce. Jaký jsou startovací otáčky? Podle mě 285ot/min na start je v pořádku. A i když je napětí 11.8, tak to točí, alespoň na poslech, dobře. Potom když tomu pomůžu zdrojem/nabíječkou tak čerpadlo chytne točky a chytne to. To samý když to udělám na sprej a nebo to roztáhnu. Stačí jeden rychlejší impulz a běží to.
Je vysokotlaká pumpa závislá na startovacích otáčkách? Má davat tlak i při těch 280? Na vrakáči mi možna jen jednu půjčí na zkoušku, tak to asi risknu. Naštěstí to není tak brutal práce a když to nechytne, tak se alespoň můžu zaměřit znova na ten startér/kabely..
Zase si řikám, ale, že kdyby ten startér stál opravdu za prd, tak by netočil vůbec, nebo těžce. Jaký jsou startovací otáčky? Podle mě 285ot/min na start je v pořádku. A i když je napětí 11.8, tak to točí, alespoň na poslech, dobře. Potom když tomu pomůžu zdrojem/nabíječkou tak čerpadlo chytne točky a chytne to. To samý když to udělám na sprej a nebo to roztáhnu. Stačí jeden rychlejší impulz a běží to.
Je vysokotlaká pumpa závislá na startovacích otáčkách? Má davat tlak i při těch 280? Na vrakáči mi možna jen jednu půjčí na zkoušku, tak to asi risknu. Naštěstí to není tak brutal práce a když to nechytne, tak se alespoň můžu zaměřit znova na ten startér/kabely..
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Zkus udělat přepadový test
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Boxer 2.2 HDi Startuje jen s nabíječkou/Boosterem
Na čerpadle, nebo na vstřikách?
Vstřiky jsem měl venku, i na stolici, všechny jsou ok.
Na čerpadle se dělá jak? Odpojím vratku, vytáhnu konektor regulačního ventilu, místo vratky dám hadici do nádobky a startuju? Někde jsem to tak četl ale nevím..
Vstřiky jsem měl venku, i na stolici, všechny jsou ok.
Na čerpadle se dělá jak? Odpojím vratku, vytáhnu konektor regulačního ventilu, místo vratky dám hadici do nádobky a startuju? Někde jsem to tak četl ale nevím..