Octavia 2.0 TDI BKD - kolísají otáčky na volnoběh, motor vibruje
Napsal: 24 bře 2024, 12:35
Zdravím, mám problém u Octavie 2.0 TDI BKD (r.v. 2006), nájezd 301 000 km,
při 260 300 km byl vyměněn ,,holý" motor, byly udělány rozvody, komplet spojka (LUK 600 0017 00), žhaviče, palivový filtr
-při volnoběhu kolisájí otáčky, motor jakoby chtěl ,,chcípnout", spadnou otáčky k 700 (možná i níže) a posléze se zase zvyší, přitom motor vibruje/cuká, nejvíce to jde poznat při dojíždění do křizovatky v malé rychlosti to hodně vibruje s celým vozidlem.
Při studeném motoru, jsou otáčky zvýšené kolem 900 a motor nevibruje, přijde mi že to dělá až při zahřátém motoru
Někdy při jízdě na neutrál v malé rychlosti sami vyskočí otáčky až 1300 a hned zase spadnou na volnoběh (mám dojem, že to dělá většinou z kopce, při zatačení doleva a při brždění)
-další věc, při jízdě s otáčkami kolem 1800-2100 motor jakoby velmi lehce zavibruje(poznat to až tak nejde) a má divný zvuk(těžce se to popisuje, jakoby něco lehce zahučí), tento problém, není až tak zřetelný
-předházející dva problémy mají delší trvání, včera co se zatím nikdy nestalo motor přestal mít výkon při plném sešlápnutí pedálu do kopce.,nepomohlo ani podřadit, po vypnutí a zapnutí motoru, problém přestal, na palubovce se nic nerozsvítilo. Při vyčtení ve Vagu byla chyba regulace plnicího tlaku. Nevím jestli tento problém nepřipsat tomu, že jsem tento týden zkusil dát původní čidlo venkovní teploty, které hlásilo chybu(ukazovalo špatně teplotu) , dnes behěm ,,logování" jsem dal zpět ,,nové" čidlo a jel motor vyzkoušet v plném zátahu do kopce fungoval normálně
Dnes jsem si všimnul, že z EGR ventilu, lehce prosakuje olej/mastnota . EGR ventil byl měnen při 258 850 km
Přídám pár logů, které jsem dnes udělal, asi jich je více(nevím zda jsou užitečné, případně můžu udělat další ,
můžete mi pomoc, a zkontrolovat přiložené logy, děkuji za pomoc
při 260 300 km byl vyměněn ,,holý" motor, byly udělány rozvody, komplet spojka (LUK 600 0017 00), žhaviče, palivový filtr
-při volnoběhu kolisájí otáčky, motor jakoby chtěl ,,chcípnout", spadnou otáčky k 700 (možná i níže) a posléze se zase zvyší, přitom motor vibruje/cuká, nejvíce to jde poznat při dojíždění do křizovatky v malé rychlosti to hodně vibruje s celým vozidlem.
Při studeném motoru, jsou otáčky zvýšené kolem 900 a motor nevibruje, přijde mi že to dělá až při zahřátém motoru
Někdy při jízdě na neutrál v malé rychlosti sami vyskočí otáčky až 1300 a hned zase spadnou na volnoběh (mám dojem, že to dělá většinou z kopce, při zatačení doleva a při brždění)
-další věc, při jízdě s otáčkami kolem 1800-2100 motor jakoby velmi lehce zavibruje(poznat to až tak nejde) a má divný zvuk(těžce se to popisuje, jakoby něco lehce zahučí), tento problém, není až tak zřetelný
-předházející dva problémy mají delší trvání, včera co se zatím nikdy nestalo motor přestal mít výkon při plném sešlápnutí pedálu do kopce.,nepomohlo ani podřadit, po vypnutí a zapnutí motoru, problém přestal, na palubovce se nic nerozsvítilo. Při vyčtení ve Vagu byla chyba regulace plnicího tlaku. Nevím jestli tento problém nepřipsat tomu, že jsem tento týden zkusil dát původní čidlo venkovní teploty, které hlásilo chybu(ukazovalo špatně teplotu) , dnes behěm ,,logování" jsem dal zpět ,,nové" čidlo a jel motor vyzkoušet v plném zátahu do kopce fungoval normálně
Dnes jsem si všimnul, že z EGR ventilu, lehce prosakuje olej/mastnota . EGR ventil byl měnen při 258 850 km
Přídám pár logů, které jsem dnes udělal, asi jich je více(nevím zda jsou užitečné, případně můžu udělat další ,
můžete mi pomoc, a zkontrolovat přiložené logy, děkuji za pomoc