Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mereksk
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 10 črc 2019, 11:38

Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie

Příspěvek od mereksk »

Zdravím Vás. Ku G3 a Bore pribudla Octavia 2 ako ináč 1.9TDI.... 77kW(2008) kód motora BLS. Ma to teda aj PDF.
Majiteľom auta som len cca 700km a vraj má nabehané cca 365 000 km ( bolo v minulosti aj na KO a podľa dostupných - aj za peniaze informácií to nevyzerá na stočené Km ale...ma svoj vek tak.... ) .
Vraj to má "nové" turbo fabrický repas za 500e alebo tak nejak ( vraj ) a taktiež origo vstreky ( vraj ) ale veď vieme.

Problém ktorý sa začal prejavovať : auto pri testovacej jazde a kúpe po niekoľkých dňoch vôbec nedymilo . následní prevoz - šiel som za autom a ani do kopca ani obláčik a naznak dymu. Posledné dni ale po prejdení prvých 2-3km dym ( a teda že riadny) cca pol kilometra a potom už nič znova OK a takto sa to opakovalo niekoľko dni . Dnes ale aj pri zohriatom motore znova dym - najprv na križovatke keď ešte nebol zahriaty som pozoroval občasní jemný obláčik a následne pri ceste z prace ( voda už par km 90°C ) dym v kopci a je jedno či som len udržoval rýchlosť alebo pridal na podlahu - proste dymová čiara. Dym ma taký namodraví nádych ( olej teda určite ) . Motor ide ale normálne ťah ma až príliš dobrý ( vraj to nemá chip no mne sa to nezdá - 0-100km/h to da za cca 10-11 sek ) . Voľnobeh 0,6L/h, spotreba medzi 5-6 L podľa štýlu jazdy a trasy. DPF malo cca 55% naplnenosť a aj popolček. Ma to ale odpojení snímač na spodku motora - snimač oleja ( neviem či teplota alebo ? ) Keďže je rozbitý konektor . Ano viem podobných tém je tu mnoho ale každý motor, kod motora atď ma svoje špecifiká. Bohužiaľ môj VAG je už nefunkční ( samozrejme neorigo a už to vedia dodrbať aj bez online počas pripojenia ) - to ešte poriešim. Otázka ma niekto typ na čo sa zamerať prioritne ? EGR vraj bolo čistené par dní pred kúpu ( už vieme prečo však že ) . Ďakujem za konštruktívnu debatu. :worthy:
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 653
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie

Příspěvek od trhac »

Pokud dymi bílé chce regenerovat.urcite ma v tu dobu i vyšší volnoběh. Je potreba tu regeneraci dokončit.
rami
Aktivista
Příspěvky: 1621
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie

Příspěvek od rami »

Jen takova myslenka. Nemuze to repasovane turbo poustet olej ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 248
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie

Příspěvek od tatko Tom »

Nie som automechanik, tak len pár úvah.
Overenie za peniaze - hádam nie Carvertical.
Ak to raz dymí a raz nedymí - nemal by olej prechádzať turbom. Ale môže ho byť dosť v intercoleri, tam ho mohlo nahádzať predchádzajúce turbo.
Nápadne dobrý ťah pri dobrej spotrebe - ak je blbo spravený chip - palubák v spotrebách kecá.
EGR/DPF - zrejme ich má čo zanášať.
Trysky - dúfať, že niektorá nezačína čúrať.
Či to nežerie olej sa uvidí.
Môže byť kľudne zakarbónovaný motor, stieracie krúžky.
Veriť, že v motorovom oleji nieje/nebolo pridané niečo "na dožitie".
Môže sa skúsiť pridať do nafty VIF super diesel aditív - neuškodí, mohol by trochu niečo prečistiť.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“