Tvrdy podvozok Passat B8

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Zdravím, mám Passat B8 2018 165 000km sedan.
V poslednej dobe sa mi zdá veľmi tvrdý, pri jazde do cca 50km/h.
Jazda po meste je katastrofa.
Vzadu vpravo aj niečo hrkoce ale len pri pomalej jazde.
Vzadu sme dali preventívne Sachs tlmiče ale po týždni išli preč to bol rebrinak totálny.
Dali sme nakoniec dozadu originál tlmice 3Q0512011JE komplet aj pružiny, dorazy, uloženie aj tyčky stabilizátora.
Je to lepšie ale tlčie to v meste aj tak.
Všetko ostatné na pohľad ako nove bez hrdze.

Po zlej skúsenosti sa chcem opýtať ako postupovať ďalej.
Vpredu tlmiče sú suché ale neverím im.
Dať origo?
Jeden 3Q0413031BP stojí ale 200€ a je to obyčajný nie DCC.
Silentbloky ramena (choroba MQB) sú tam rok nove prelisovane originály, aj tyčky stabilizátora.

Máte niekto skúsenosť čo na tých podvozkoch robí problém?
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
P
Přispěvovatel
Příspěvky: 544
Registrován: 02 říj 2007, 18:41
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od P »

No tvrdý podvozok :?

Ale nepochlubil jsi se jaké tam máš kola - 18" - 19" a gumy profil.
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Tvrdé to bolo ale v poslednej dobe to je extrém.
235/40 R19 leto Comtinental SportContact 7
215/55 R17 zima Continental WinterContact TS870P
Tlak mám predpísaný 2.6, fúkam 2.3bar.
V zime sa mi to nezdá pohodlnejšie.

Mám podozrenie, že po roku sú znova vybité vpredu zadné silentbloky ramien (MQB choroba).
Dávali sme tam originál diel, tak neviem?
Už sme aj mazali lithiovou vazelinou….
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
P
Přispěvovatel
Příspěvky: 544
Registrován: 02 říj 2007, 18:41
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od P »

Já používám 17" 215/55 Léto - Zima (a nemůžu si na komfort stěžovat) vím že to moc krásy neudělá.

Tak počítám že ty 19" a nízký profil gumy té nápravě dávají zabrat + náš cestovní tankodrom. Tak bych se nedivil že to trpí a odchází.

Jo a foukám na 3 bar = ten předek je fakt těžký.
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Tak mne stačí 2,3, to pri 3 musí byt masaker.
Mne to príde ako keby znova odišli tie silentbloky ramena veľké ale na pohľad sú ok.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Odpovědi: 0
Bydliště: zapad

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od volvo pan »

není prasklý pero? jinak ty tlumiče bych dal stejný,dyt to není žadný auto na dojetí. To neumí někdo za lepší cenu? To je stejný se supem,ne,tam skoda nabízela origo economy nebo něco podobnýho,za lepší prachy.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od roman1648 »

Ty tlumiče jsou pokaždý sázka do loterie mi připadá že žádný už nefungují tak jak to co namontovali ve fabrice
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Určite pôjdem do originálu.
Vzadu sme dali Sachs a vydržal som týždeň, to jazdilo ako bez tlmičov…
Ale to je chyba servisu, zo Sachsu mali maržu tak klamali, že to je lepšie…
Nakoniec som ich predal za polovičnú cenu a kúpil originál vo VW.
Plus skúsenosti z prechádzajúcej Octavie mi už nedovolia špekulovať.
KYB boli ako na motokáru a TRW vydržali polroka.
Dávam to v Piatok do AS na test tlmičov, komplet kontrolu podvozku.
Ak nič nenájdu idem budúci týždeň na STK.
A ak ani ti nič nenájdu pôjde to ešte mimo AS.
Podľa mňa budú origo silentbloky predných ramien KO po roku…
Tlmiče uvidíme.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Auto bolo v pneuservise.
Vyvážiť po 10 000km.
Nemal som žiadne problémy.
Zistili, že je krivy zadný disk.
Vyrovnali ale odvtedy mi vibruje volant okolo 100km/h.
Pôjdem znova.
Následne bolo auto na prehliadke vo VW.
Na moju žiadosť robili test tlmičov bŕzd, kontrola podvozku, skúšobná jazda.
Výsledok?
Skúšobná jazda OK, nič nepočuť, auto jazdí ako ma.
Vraj je Passat bez DCC ako rebrinak oproti Superbu a mám vraj ešte R19 a športové pneumatiky….
Test tlmičov - vraj sú hodnoty zelene, ale neviem co znamenajú.
Predok vľavo D 0,28, vpravo D 0,24, rozdiel 14%.
Vzadu (pól roka staré) D 0,3 obe strany, rozdiel 0%.
Nemáte niekto skúsenosť, 0,3 je hodnota 100%?
Nikto mi to nevysvetlil.
Následne ďalší deň bolo auto na STK vraj všetko tip top.
Takže výsledok?
Hnoj podvozok ala drevený koč, veľké kolesa, 16ky ale nechcem… (wallbash)
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4988
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od martinsidlo »

Tak si vyber,žebřiňák nebo kočár.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 863
Registrován: 27 led 2010, 12:32
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od cacinek »

Tak presne takovy problemy bych chtel mit. Co cekas od 19" kol, ze to bude jizda jak v perince? Nejspis hledas problem tam, kde neni. Toto je proste vlastnost. Asi ti nezbyva, nez se s tim smirit, nebo nasadit r16, pak to nebudes mit tvrdy.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1417
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od šulda »

Když chceš velký kola, kup si k tomu auto který to má vychytaný, třeba Ferrari.
Člověk se pořád učí.
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Podľa mňa to budú robiť pneumatiky.
Nové boli mäkké, po 13 000km sú ako kameň.
Predtým som mal 25 000km Michelin Pilot Sport 4 a boli mäkké celý čas.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 27 úno 2013, 10:03
Odpovědi: 0

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od tomxass »

Predné pneumatiky začali vibrovať.
Geometria bola na jar.
Sú oskakane.
Dali sme ich dozadu a po 100km začali hučať.
Sú na vyhodenie.
3x sme vyvažovali ale tým to nie je, disky sú rovné.
Auto bolo v autorizaku na zdvihaku, test tlmičov, STk, 3x v pneuservise na zdvihaku a ešte v dvoch servisoch mimo.
Každý sa aj previezol.
Mrzí ma, že každý ma názor, že pokiaľ je tlmič suchý, nič mu nie je.
Za mňa sú oba predné po smrti a preto zničili aj pneu.
Objednané origo tu cez člena fóra.
Dám vedieť ako to dopadlo.
Dlhšiu dobu som aj počul klepkanie, auto plave a v zákrute je nestabilné.
Vraj to robia silentbloky ramien podľa servisov (po roku?).
Myslel som, že mechanici vedia na takú vec prísť ale mýlil som sa, obzvlášť je mi záhadou, že jeden z nich jazdí tiež B8 a povedal, že to všetky sú tvrdé a trieskaju a on ma na svojej 300 000km povodne tlmiče….
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20090
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Tvrdy podvozok Passat B8

Příspěvek od roman1648 »

No, takto to bohužel není a nikdy nebude, i mechanik byť sebelepší, je jen člověk a auto není obráběcí centrum kde se nastaví parametry pro osu XYZ a tak to jede dokud to někdo nepřenastaví
Znám několik případů kdy byla totožná auta totálně rozdílná ( nakoupená do firmy od stejného dealera ve stejné výbavě atd ) některá jezdila jak píšeš 300tis.km bez máknutí a některá se sypala od nova,tak nikdo nevěděl proč...
Tyto laborace s podvozky jsou někdy nekonečné a nikdy už to není jak auto z fabriky, nikdy, o tom jsem přesvědčenej, dát tam origo díly je nejlepší řešení, víc pro to neuděláš ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“