Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou
Napsal: 10 črc 2025, 09:46
Zdravíčko,
Mám Audi A4 B6 Avant Quattro, motor 1.9 TDi 96kW AVF.. Problém je s chladící kapalinou a teplotou..
Auto se nedokáže zahřát na 90 stupňů - jen jízdou po dálnici nebo do kopce, ale po chvíli teplota zase spadne na 50 stupňů - budu měnit termostat to je jisté, ale:
1. Ztrácí se chladící kapalina, pokud chci jet s autem naplno.. Při městském provoze vše cajk.. jakmile tam chci hodit tempo na dálnici a jdu do otáček, nebo je venku horko, během chvilky se ztratí kapalina. Padlo hned podezření na těsnění pod hlavou motoru, ALE:
- stává se to jen když se auto dokáže zahřát na 90 stupňů (svižnější jízda) nebo letní dny (vysoké teploty venku)
- auto nemá bílý dým z výfuku
- víčko oleje čisté, bez emulze - olej se mění každých 7500km..
- nádobka chladící kapaliny čistá bez známky oleje
- neobjevují se bublinky v nádobce.
- hadice i po zahřátí auta normálně měkké (nejsou tvrdé)
- když už dojde k úniku vody, je celá nádobka mokrá navenek (nádobka i víčko nové) - přisuzuji termostatu, neotevře se okruh a podle mě tlakem voda jde pryč přes nádobku, víčko a přepad..
- jediné, co by naznačovalo, že jde o těsnění pod hlavou, je to, že jak potřebuji dolít vodu, po otevření nádobky se voda vrátí z okruhu zpět (cca o 2cm) a že po zahřátí motoru jde pára z měrky oleje - teplotou se asi odpařuje voda, pokud mi termostat neotvírá - moje domněnka..
- auto jinak jezdí jak má, není znát žádný pokles na výkonu, nedýmí z výfuku, prostě jezdí na pohodu, nemám s ním žádný jiný problém..
nemá tu někdo aktuální nebo podobnou zkušenost? 50 na 50 si myslím že tam to těsnění asi už nebude v pořádku. Termostat je KO na 100%..
Měnil někdo aktuálně těsnění pod hlavou? Jak se to cenově hýbe, případně doporučení na servis/mechanika z Třince a okolí? Nemám problém dojet někam, ale chci aby to bylo uděláno pořádně pokud bych se do toho už pustil (auto má 320k nalítáno, ale není shnilé, dovoz z Itálie, rok 2000, byla by škoda ho likvidovat)
Děkuji za rady a zkušenosti..
Mám Audi A4 B6 Avant Quattro, motor 1.9 TDi 96kW AVF.. Problém je s chladící kapalinou a teplotou..
Auto se nedokáže zahřát na 90 stupňů - jen jízdou po dálnici nebo do kopce, ale po chvíli teplota zase spadne na 50 stupňů - budu měnit termostat to je jisté, ale:
1. Ztrácí se chladící kapalina, pokud chci jet s autem naplno.. Při městském provoze vše cajk.. jakmile tam chci hodit tempo na dálnici a jdu do otáček, nebo je venku horko, během chvilky se ztratí kapalina. Padlo hned podezření na těsnění pod hlavou motoru, ALE:
- stává se to jen když se auto dokáže zahřát na 90 stupňů (svižnější jízda) nebo letní dny (vysoké teploty venku)
- auto nemá bílý dým z výfuku
- víčko oleje čisté, bez emulze - olej se mění každých 7500km..
- nádobka chladící kapaliny čistá bez známky oleje
- neobjevují se bublinky v nádobce.
- hadice i po zahřátí auta normálně měkké (nejsou tvrdé)
- když už dojde k úniku vody, je celá nádobka mokrá navenek (nádobka i víčko nové) - přisuzuji termostatu, neotevře se okruh a podle mě tlakem voda jde pryč přes nádobku, víčko a přepad..
- jediné, co by naznačovalo, že jde o těsnění pod hlavou, je to, že jak potřebuji dolít vodu, po otevření nádobky se voda vrátí z okruhu zpět (cca o 2cm) a že po zahřátí motoru jde pára z měrky oleje - teplotou se asi odpařuje voda, pokud mi termostat neotvírá - moje domněnka..
- auto jinak jezdí jak má, není znát žádný pokles na výkonu, nedýmí z výfuku, prostě jezdí na pohodu, nemám s ním žádný jiný problém..
nemá tu někdo aktuální nebo podobnou zkušenost? 50 na 50 si myslím že tam to těsnění asi už nebude v pořádku. Termostat je KO na 100%..
Měnil někdo aktuálně těsnění pod hlavou? Jak se to cenově hýbe, případně doporučení na servis/mechanika z Třince a okolí? Nemám problém dojet někam, ale chci aby to bylo uděláno pořádně pokud bych se do toho už pustil (auto má 320k nalítáno, ale není shnilé, dovoz z Itálie, rok 2000, byla by škoda ho likvidovat)
Děkuji za rady a zkušenosti..