benzínová Felicie - nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
benzínová Felicie - nestartuje
Pánové,
snad se nikoho nedotknu když sem položím dotaz na benzínový motor - vím, že je tady fůra všestraných odborníků, třeba někdo poradí. Narazil jsem na problém se startováním Felicie 1,3 MPi. Dnes v chladné garáži startuji studený motor, ujedu cca 300m, pár minut nakládám, usedám , startuji - a nic. Startér normálně točí, motor ale ani neškytne. Zkouším to několikrát s plynem i bez plynu, startér vždy normálně točí, ale motor ani náznak života. Vylezu ven, hýbu s kabely a konektory, sednu a - pořád stejné. Volám pro pomoc, pak rezignovaně sedím v autě, ještě zkouším zapnout a vypnout světla, pak namátkou startuji a - motor normálně naskočí. Od té doby samozřejmě jede a startuje bez nejmenších problémů...
Je jasný, že příčin může být víc (imobilizér, čidlo otáček...) a takhle se těžko radí, ale nemáte někdo zkušenosti s vyčítáním paměti řídicí jednotky? Byla by šance se tam o tom problému něco bližšího dozvědět? Asi ne, co? No, každopádně dík za případnou odpověď.
snad se nikoho nedotknu když sem položím dotaz na benzínový motor - vím, že je tady fůra všestraných odborníků, třeba někdo poradí. Narazil jsem na problém se startováním Felicie 1,3 MPi. Dnes v chladné garáži startuji studený motor, ujedu cca 300m, pár minut nakládám, usedám , startuji - a nic. Startér normálně točí, motor ale ani neškytne. Zkouším to několikrát s plynem i bez plynu, startér vždy normálně točí, ale motor ani náznak života. Vylezu ven, hýbu s kabely a konektory, sednu a - pořád stejné. Volám pro pomoc, pak rezignovaně sedím v autě, ještě zkouším zapnout a vypnout světla, pak namátkou startuji a - motor normálně naskočí. Od té doby samozřejmě jede a startuje bez nejmenších problémů...
Je jasný, že příčin může být víc (imobilizér, čidlo otáček...) a takhle se těžko radí, ale nemáte někdo zkušenosti s vyčítáním paměti řídicí jednotky? Byla by šance se tam o tom problému něco bližšího dozvědět? Asi ne, co? No, každopádně dík za případnou odpověď.
skus zajet za niekím na diagnostiku mela by tam byt uložená aspon sporadická závada alebo tam nebude nic zapomel si napísat jaká to je felícia 1,6 1,3MPI 1,3jednobod.
Naposledy upravil(a) ROMEK dne 24 lis 2007, 13:10, celkem upraveno 1 x.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
To je také možnost, ale nemohu ji doporučit. Postup zjišťování musí být systematický. Nejprve diagnostika, pokud ta nic nezjistí, tak zkontrolovat, jestli běží palivové čerpadlo a jestli tlačí benzín. Potom jestli dává jiskru. Pokud dává, tak změřit, jestli jde napětí na trysky a jestli při točení motorem jdou z jednotky na trysky impulsy.V různých fórech tuhle závadu řeší metodou pokus-omyl
Jsou-li ty věci, co jsem vyjmenoval v pořádku, tak musí jít nastartovat a pokud nepoběží tak, jak má, tak nechodí lambda regulace, zkontrolovat live data a určit vadnou součástku.
Sem věděl, že jsou tady všestranní odborníci, dík za tipy. Zkusím zajet někam na tu diagnostiku a pak se uvidí, co dál. Pokud ale nebude nic v paměti (čehož se obávám), tak vymezení závady bude vzhledem k malé četnosti (bylo to poprvé a teď zase startuje bez problémů) asi velmi složité. Nechtěl bych to ale podcenit a pak někde zůstat viset.
Tak paměti poruch byly prázdné. Servisman tvrdil, že kdyby vysadilo čidlo otáček, v paměti by o tom byl záznam. Také by prý neukazoval otáčkoměr - škoda, že jsem si toho tenkrát nevšímal. Doslechl jsem se, že takto se prý může projevit i horší stav baterie. Nevím, baterku jsme tenkrát nechali naschvál ještě trochu vysvítit, ale závada se již samozřejmě neprojevila. Jelikož na další výzkum nemám znalosti ani vybavení, příčina oné ojedinělé poruchy asi zůstane zahalena tajemstvím. Každopádně všem dík za reakce, kdybych časem na něco přišel, zkusím to sem plácnout...
toto je najhoršie závady kere sa sem tam objavuju to je nekedy horšie ako ked to nejde vubec vždy ked niekto s niečím dojde že mu sem tam blbne to a ono a stojím u auta tak to ide a jakmile s tým zajede za roh tak to zas blbne to sa potom ťažko hledá príčina metodu pokus omyl ťa bude stát len peníze a nemusíš nato dojít to bych ti asi nedoporučovalalek píše:Tak paměti poruch byly prázdné. Servisman tvrdil, že kdyby vysadilo čidlo otáček, v paměti by o tom byl záznam. Také by prý neukazoval otáčkoměr - škoda, že jsem si toho tenkrát nevšímal. Doslechl jsem se, že takto se prý může projevit i horší stav baterie. Nevím, baterku jsme tenkrát nechali naschvál ještě trochu vysvítit, ale závada se již samozřejmě neprojevila. Jelikož na další výzkum nemám znalosti ani vybavení, příčina oné ojedinělé poruchy asi zůstane zahalena tajemstvím. Každopádně všem dík za reakce, kdybych časem na něco přišel, zkusím to sem plácnout...
pokud by to dělal immobilizér, tak by to na cca 2 vteřiny chytlo a pak chcíplo.
Čidlo otáček mi taky blblo, ale pokud jsem jel a chladilo se proudem vzduchu, bylo to OK, jak jsem zastavil s teplým motorem (stačil semafor), tak to chcíplo a pomohlo až polít to čidlo studenou vodou. Asi bych to čidlo zkusil vyměnit (250 Kč...), protože pokud natvrdo nejde, tak to ŘJ podle mě nepozná, aspoň mě to diagnostika tenkrát neukázala, co si matně pamatuju.
Čidlo otáček mi taky blblo, ale pokud jsem jel a chladilo se proudem vzduchu, bylo to OK, jak jsem zastavil s teplým motorem (stačil semafor), tak to chcíplo a pomohlo až polít to čidlo studenou vodou. Asi bych to čidlo zkusil vyměnit (250 Kč...), protože pokud natvrdo nejde, tak to ŘJ podle mě nepozná, aspoň mě to diagnostika tenkrát neukázala, co si matně pamatuju.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Ahoj všem, potřeboval bych poradit, Felicie 1.3 MPI (se zapalovací lištou), točí ale nechytne. Měl jsem vytažené svíčky a když byly venku tak jiskru dávají, jsou tam navíc velmi krátce cca 3 měsíce a jezdilo to s nimi bez problému, nyní už ale nechytne. Zkoušel jsem i vytáhnout lištu se vstřiky a vstřiky benzin rozprašují (nevím teda jak moc velký proud z toho vstřiku má jít, ale myslím, že ten rozstřik co z toho leze by na 1.3ku měl stačit, navíc nechytá ani na start sprej) po vytažení svíček z motoru jsou samozřejmě mokré, ale to už je uchlastané častým pokusem o start, ani na start sprej to nechytá. Náznak startu tam byl po vyčištění svíček a osušení, ale stejně to nakonec nenaskočilo, zapalovací lišta je nová. Na diagnostice bez závad, sice při prvotním připojení byla uložená závada lamda sondy a taky blokace motoru, ale po výmazu ani jedna chyba už nenaskočila a imobilizer píše, že je odblokovaný, takže myslím, že immo to nebude... Netuší někdo když dává jiskru i palivo proč to nejde? Čidlo otáček jsem zkoušel taky nové a nic. Skočené rozvody na tomto motoru téměř nemožné ne?
PS: ještě dodám, že při pokusu to roztlačit z kopce to na chvíli chytlo, ale po přidání plynu umřela, pak už zase nestartovala
Tlaky ve válcích:
I- 11.9
II- 11.5
III- 11.9
IV- 11,2
Pojistky pod palubní deskou u spolujezdce - OK
PS: ještě dodám, že při pokusu to roztlačit z kopce to na chvíli chytlo, ale po přidání plynu umřela, pak už zase nestartovala
Tlaky ve válcích:
I- 11.9
II- 11.5
III- 11.9
IV- 11,2
Pojistky pod palubní deskou u spolujezdce - OK
jj, to čidlo to píše z 99% vždy i když auto normálně funguje, ale je to častá závadaMirekX píše:pokud by to dělal immobilizér, tak by to na cca 2 vteřiny chytlo a pak chcíplo.
Čidlo otáček mi taky blblo, ale pokud jsem jel a chladilo se proudem vzduchu, bylo to OK, jak jsem zastavil s teplým motorem (stačil semafor), tak to chcíplo a pomohlo až polít to čidlo studenou vodou. Asi bych to čidlo zkusil vyměnit (250 Kč...), protože pokud natvrdo nejde, tak to ŘJ podle mě nepozná, aspoň mě to diagnostika tenkrát neukázala, co si matně pamatuju.
občas čerpadlo v nádrži,teplotní čidlo,pojistkovnice,klapka,jednotka, dlouho jsem to už neřešil a nechybí mi to
