Stránka 1 z 1
85kW PD na co si dát pozor?
Napsal: 27 lis 2007, 16:09
od vydra
Ahoj
Vím že je to stupidní dotaz ale zkusím to

.
Rozhodl jsem si pořídit Boru a teď zvažuji motor 85kW PD. Dají se sehnat za rozumný peníz s proběhem ± 170tis. km. o ttomto motoru zatím moc nevím a tak bych se chtěl zeptat na co se mám zaměřit při výběru abych pak nebyl vykulenej

. Jestli jsou nějaká zjevná znamení, která by mi mohla při zkušení jízdě něco napovědět, nebo při prohlídce v servisu na co se mám ptát.
Napsal: 27 lis 2007, 16:28
od syncon
co sem cet tak je to nic moc pd nema chlazeny pisty ktery pak praskej asi bych volil jinej motor
Napsal: 28 lis 2007, 18:44
od mr.bora
zdar ropíku.. tak nevim,přede mnou byl názor,že se nechladí písty.. kupoval sem tdi a bratr má g4 66kw +chip ALH ,no tak nakonec byla rada,že mám vzít něco silnějšího,pravda je ta,že bora se mi líbí od prvu,tak sme zvolili Pd 85kw AJM 6 kvalt,r.v 01,mám tam chip,od firmy,auto mám od prázdnin a najeto zatím 26táců,je to pd!!!pozor na trysky,mám je mini chycené-to znamená že mi to okolo 3800otáček a víc- moc netáhne-jako by se kousl a víc z něj nevyždímám,ale podotýkám jen ve stoupání.. jinač po rovince se ta ručka pomali nezastaví..,ale to je už km..kupoval sem to a mělo to 115tkm,jinač trysky tě vyjdou kolem 10tisíc.. jestli bude možnost,tak přes vag zjisti km,kolko to má skutečně nahrkáno.. a pozor,měl sem bobky,jelikož sem slyšel že to je propadák motor,tady mě kluci psali,že bora je bombová a pomali jak s tím jezdím nemám žádné problémi a docela tomu dávám,spotřeba je okolo 5 litrů,ale spíš víc,jak míň.. takže já boru mám a mohu doporučit.. čágo bélo..

Napsal: 28 lis 2007, 18:48
od Tomas.cz
PD nemá chlazení dna pístu olejem?
Napsal: 28 lis 2007, 19:59
od romanx
Zkus to brát takhle...každej motor má svý mouchy ....PD je trošku hlučnější ale zase máš vyšší krouťák než u rotačky a zase tak hrozný to asi nebude......mám najeto od koupě asi 20000km z toho dvakrát HR tam a zpět tzn. že jel 2x tam i zpět pokaždý 1200km bez problémů a téměř bez zastavení....a ani v těch vedrech s ním nebyl problém .....byl plně naložený a přes Chorvatsko po dálnici 160-170km/hod takže zatím si na AJM nemůžu stěžovat.....jinak takový ty dětský nemoci Passatů jako výměna žhaviček a teplotního čidla to neberu jako závadu ...to odchází na všech...
Napsal: 30 lis 2007, 10:26
od Sběrač informací
No já s těma PDčkama moc dobrý zkušenosti nemám i když jak se to vezme.Jezděj ke mě PUMPY který maj najeto 460tis Km a na motor nikdo nikdy nešahal a pak jsou tady auta od prvního majitele který maj najeto 130tis.Km a motor je totálně KO.Zdá se mi že když PUMPA jezdí málo a na krátkých trasách se nestačí pořádně ohřát tak jí to moc nesvědčí.
Napsal: 01 pro 2007, 11:48
od Higins77
Pojem "nemá chlazený písty" slyším poprvé, mohl by to někdo nějak vysvětlit? Jakým způsobem se jako ty písty chladěj a které motory to maj nebo nemaj?
Re: 85kW PD na co si dát pozor?
Napsal: 01 pro 2007, 19:50
od Klokan
vydra píše:Ahoj
Vím že je to stupidní dotaz ale zkusím to

.
Rozhodl jsem si pořídit Boru a teď zvažuji motor 85kW PD. Dají se sehnat za rozumný peníz s proběhem ± 170tis. km. o ttomto motoru zatím moc nevím a tak bych se chtěl zeptat na co se mám zaměřit při výběru abych pak nebyl vykulenej

. Jestli jsou nějaká zjevná znamení, která by mi mohla při zkušení jízdě něco napovědět, nebo při prohlídce v servisu na co se mám ptát.
Mam todle PD a jsem max. spokojeny. Zvedli jsme vykon na (160 hp, 380 Nm), tim padem je pekne zivy i v mem Passat Variant. Pokud mas nekoho zmaneho s VAGem a know-how tak ho vem sebou a jedte se projet - nalogovat hodnoty - vaha, vstriky, turbo,... Koupil jsem ve 126 000 km pred rokem (znam celou historii vozu), ted mam 145 000. Zatim zadny problem - krom vahy vzduchu, ale tu jsem sehnal od kamaradu "z krabice na pude".
Jinak obecne veci z meho pohledu:
- odchazi vaha vzduchu (zadna hruza - BOSCH za 2200,-, vymena 5 minut)
-pokud mas motor s hydraulickyma napinaka tak budes mit trosku nakladnejsi vymenu rozvodu a kladek klinoveho remene. Vymena Te ceka v podstate hned, meni se po 60 000 - takze si priprav neco mezi 10 a 20 tisici, podle toho co bude v haji. Samotne rovody (remen, kladky, pumpa, napinaky vyjdou na tech 10-12 z kvalitnich dilu vcetne prace). Napinak na klinak ovsem vyjde mezi 5500 - 7500 - dle kvality a ja ho menit musel

-hlucnost je uplne v pohode, zadny traktor to neni
-spotreba v pohode, dlouhodoba pod 6l
-o problemech s praskanim pistu se akorat siri famy - neni to horsi nez na jinych motorech. Pro tydle motory plati, ze se nema vyrazovat rychlost pri dojezdech treba na dalnici z kopce - netoci se nemaze tak dobre, nechladi tak dobre. Neni navic moc duvod to delat, pri brzdeni motorem maji spotrebu = 0.
-jezdim vetsinou kratsi trasy, proto pouzivam ridsi olej - 5W40 (Q8) (ale se specifikaci VW 505.01)
Napsal: 02 pro 2007, 15:13
od MirekX
Higins77 píše:Pojem "nemá chlazený písty" slyším poprvé, mohl by to někdo nějak vysvětlit? Jakým způsobem se jako ty písty chladěj a které motory to maj nebo nemaj?
Chlazený písty to samozřejmě má, ale je pravda, že u 85kW PD motorů se občas stává, že píst praskne. Pravděpodobně to je tím, že 85kW PD mají menší kompresní poměr (myslím, že skoro nejmenší z VW TDI), tzn. větší komůrku v pístu, tzn slabší dno, ale zase by měly být méně hlučné. Ale spíš je to tím, že je to načipované od amatérů, nebo přílišným trápením motoru v nízkých otáčkách (1600-1800) tyto motory mají převodovky 6kv. a je tam nebezpečí podtáčení, ten motor táhne už od 1400 ot, což je vpoho po městě na trojku, ale už je nebezpečí na šestku po dálnici do dlouhých stoupání a ještě třeba s vlekem - (můj případ, taky mi takhle píst prdnul)
PD 85 kW bych se rozhodně nebál
Napsal: 05 pro 2007, 11:37
od trojka
Jsem podobného názoru, 81-čky si opravdu nechají líbit hodně a když se to přehání tak to rupne. Navíc i chipi jsou u nich hodně rozšířené(bohužel i ty špatné) a prasárna s úpravou teploty paliva si o problém vysloveně říká. Jezdím už 3-tí PD všechno možné(100tis/rok), včetně těžkých valníků a chipu a když odečtu své zavinění, tak je vše OK. Mám však díky zátěži dost velkou spotřebu "homokloubů".
Napsal: 05 pro 2007, 18:35
od chappy
Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore

som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie

Napsal: 05 pro 2007, 20:46
od romanx
chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore

som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie

Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
Napsal: 06 pro 2007, 20:53
od chappy
romanx píše:chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore

som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie

Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
Tak do 96kw by som určite isiel,ale nemohol som si ho dovolit-finančne

Možno som vymeklej bol

...ale predsa 85kw bolo prve PDčko
66kw sa da upravovat,aj ked v BA mi uplne staci(štvorku radim vinimočne

)-rozmyslam ze si na vianoce spravim radost a vymenim trisky

Napsal: 07 pro 2007, 08:22
od romanx
chappy píše:romanx píše:chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore

som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie

Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
Tak do 96kw by som určite isiel,ale nemohol som si ho dovolit-finančne

Možno som vymeklej bol

...ale predsa 85kw bolo prve PDčko
66kw sa da upravovat,aj ked v BA mi uplne staci(štvorku radim vinimočne

)-rozmyslam ze si na vianoce spravim radost a vymenim trisky

Ale trysky jsi mohl vyměnit i u AJM a jelo by to taky líp...

já bych taky šel hned do 96kW ale jak píšeš Ty je to všechno o penězích.....a je pravda že pokud ho trošku necháš poladit tak se dá nadupat i těch 66kW.....
