řemenice na klice
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Řešil jsem to taky,nesčetněkrát jsem na svém autě sundaval rozvody a experimentoval, až jsem měl celé rozvody na křídlových matkách a čas jako u F1 .
Vyndavat kliku a nechat ji sfrézovat je sice nejlepší řešení, ale časově náročné ale taky docela pracné. Jelikož jsem potřeboval rychle jezdit ( jak už to vždy bývá ) poslechl jsem " chytré hlavy" a udělal jsem plošku pilníkem naproti. Upozorňuji, že klika je proti očekávání VELICE MĚKKA! Takže jsem to přepískl. Další ploška už se mi povedla lépe.Dal jsem nové rozvodové kolo (350 kč) Vydrželo to zhruba 10 tis. Je to asi hodně individuální, jak kvalitně se ti ploška povede udělat, ale jisté je jedno, že už jako z výroby nebude! A i kdyby bylo tak čelní plocha klikovky bude už tak vyžvejkaná ( proto hází a proto se ploška vymačká ), že se i nová ploška vymačká.
Zkoušel jsem i nové rozvodové kolo ( ozubec ) a lepidlo na kov, životnost cca 200 km.
Nejlepší a nejrychlejší je varianta speciální čelní frézky. Bohužel tato frézka stojí jenom 14 tis Musel jsem si tuto frézku sehnat. Teprve při zfrézování jsem viděl, jak je čelní plocha kliky vymačkaná a dokulata. Tohle všechno mi říkal Mr. Huml, ale já mu uvěřil teprve až když jsem to dělal a viděl to. Prostě nevěřící Tomáš
Klikovku jsem ofrézoval asi o 0,5mm, zakápl lepidlem na kov, nové rozvodové kolo,nový šroub a hlavně utáhnout jako prase. Klepu tu teď na sko, zuby a kov, ale do dneška to drží .
Píšu to tady ze dvou důvodů : a) pro zoufalce jako jsem byl já a hledají jakou koliv informaci=pomoc
b) z díku Mr. Humlovi, protože to je člověk který ví co říká. Jeho tvrzení nejsou žádné demagigie ale holá fakta ověřena zkušeností. Prostě odborník, opravář a doktor aut a ne žádný eskamotér, měnič a proutkař ve vyhledávání závad. Ještě jednou mu tuvzdávám hold.
Takže toto buď jest několik rad pro ostatní, ode mne od člověka který si s tím užil své. Udělat plošku pilníkem je rychlé (za hodinu to jezdí ) ale ne permanentní a konzistentní. Dle mě, je to dobré tak pro někoho kdo s autem do budoucna nepočítá (může to vydžet 10,20 možná i 30 tis)
Než konec kliky ničit pilníkem (snižovat styčnou plochu) a kliku znehodnocovat je lepší a VYPLATÍ se z dlouhodobého hlediska konec kliky ofrézovat dle možností buď frézkou a nebo soustruhem. Tak má zkušenost.
Vyndavat kliku a nechat ji sfrézovat je sice nejlepší řešení, ale časově náročné ale taky docela pracné. Jelikož jsem potřeboval rychle jezdit ( jak už to vždy bývá ) poslechl jsem " chytré hlavy" a udělal jsem plošku pilníkem naproti. Upozorňuji, že klika je proti očekávání VELICE MĚKKA! Takže jsem to přepískl. Další ploška už se mi povedla lépe.Dal jsem nové rozvodové kolo (350 kč) Vydrželo to zhruba 10 tis. Je to asi hodně individuální, jak kvalitně se ti ploška povede udělat, ale jisté je jedno, že už jako z výroby nebude! A i kdyby bylo tak čelní plocha klikovky bude už tak vyžvejkaná ( proto hází a proto se ploška vymačká ), že se i nová ploška vymačká.
Zkoušel jsem i nové rozvodové kolo ( ozubec ) a lepidlo na kov, životnost cca 200 km.
Nejlepší a nejrychlejší je varianta speciální čelní frézky. Bohužel tato frézka stojí jenom 14 tis Musel jsem si tuto frézku sehnat. Teprve při zfrézování jsem viděl, jak je čelní plocha kliky vymačkaná a dokulata. Tohle všechno mi říkal Mr. Huml, ale já mu uvěřil teprve až když jsem to dělal a viděl to. Prostě nevěřící Tomáš
Klikovku jsem ofrézoval asi o 0,5mm, zakápl lepidlem na kov, nové rozvodové kolo,nový šroub a hlavně utáhnout jako prase. Klepu tu teď na sko, zuby a kov, ale do dneška to drží .
Píšu to tady ze dvou důvodů : a) pro zoufalce jako jsem byl já a hledají jakou koliv informaci=pomoc
b) z díku Mr. Humlovi, protože to je člověk který ví co říká. Jeho tvrzení nejsou žádné demagigie ale holá fakta ověřena zkušeností. Prostě odborník, opravář a doktor aut a ne žádný eskamotér, měnič a proutkař ve vyhledávání závad. Ještě jednou mu tuvzdávám hold.
Takže toto buď jest několik rad pro ostatní, ode mne od člověka který si s tím užil své. Udělat plošku pilníkem je rychlé (za hodinu to jezdí ) ale ne permanentní a konzistentní. Dle mě, je to dobré tak pro někoho kdo s autem do budoucna nepočítá (může to vydžet 10,20 možná i 30 tis)
Než konec kliky ničit pilníkem (snižovat styčnou plochu) a kliku znehodnocovat je lepší a VYPLATÍ se z dlouhodobého hlediska konec kliky ofrézovat dle možností buď frézkou a nebo soustruhem. Tak má zkušenost.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Chlapaci tenhle problém řešíme poměrně často.Máme na to udělanou speciální frézku na kliku (pokud by ji chtěl někdo vidět tak můžu nafotit).Pak svrtáme kolo zároven s klikou (dva 4mm kolíčky) a smontujeme dohromady(samo nové kolečko a šroub).Ještě se nikdo nevrátil a děláme to cca 5let, takže je to prověřené i naj.km .Vše se dělá na autě..
Naposledy upravil(a) mensik4 dne 02 pro 2007, 20:16, celkem upraveno 2 x.
V70 II 2.5Tdi 103kw
Ahoj, môžeš dať nejaké foto, poprípade odkial si, že by si mi to kolečko spravil?mensik4 píše:Chlapaci tenhle problém řešíme poměrně často.Máme na to udělanou speciální frézku na kliku (pokud by ji chtěl někdo vidět tak můžu nafotit).Pak svrtáme kolo zároven s klikou (dva 4mm kolíčky) a smontujeme dohromady(samo nové kolečko a šroub).Ještě se nikdo nevrátil a děláme to cca 5let, takže je to prověřené i naj.km .Vše se dělá na autě..
Tohle chápu tak, že přiděláš kolo na kliku a pak to dohromady provrtáš a dáš tam aretační kolíčky. Taky mě to napadlo, ale neměl jsem k tomu odvahu. Zatím mě to drží. Ta frézka je super věc. Když jsem ji sháněl prošel a obvolal jsem všechny možné servisy, včetně značkových a nikde nic. Všichni vyndavají kliku a nebo dávají novou.Pak svrtáme kolo zároven s klikou (dva 4mm kolíčky) a smontujeme dohromady(samo nové kolečko a šroub)
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Z Děčína..Zejtra to nafotim...skreko píše:Ahoj, môžeš dať nejaké foto, poprípade odkial si, že by si mi to kolečko spravil?mensik4 píše:Chlapaci tenhle problém řešíme poměrně často.Máme na to udělanou speciální frézku na kliku (pokud by ji chtěl někdo vidět tak můžu nafotit).Pak svrtáme kolo zároven s klikou (dva 4mm kolíčky) a smontujeme dohromady(samo nové kolečko a šroub).Ještě se nikdo nevrátil a děláme to cca 5let, takže je to prověřené i naj.km .Vše se dělá na autě..
V70 II 2.5Tdi 103kw
z vlastní zkušenosti svrtávání nedoporučuji opravoval jsem kliku po jednom odborníkovi, ten použil jehle z ložiska, ty se v klice zalomily, jak byl ten konec kliky ojebanej nebylopoznat, že kousek je ještě v klice, zkurvil jsem si frézu, nadával jsem jako špaček, klika byla dojebaná jak prase, proto se vyvarovávám nějakých experimentů, ofrézovat, nový kolečko, šroub a pryč a hlavně !žádný lepidlo!, posledně jsemten šroub v tý klice málem zalomil, nakonec po urputným boji jsem ho dostal ven, ale už byl naku....ej závit
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Já také ne. Čím blíže ke středu, tím hůř. Včera jsem opravoval vačku + rozvodové kolo z Renaulta a ty díry byly oválné cca 4 x 8 mm, dosedací plochy měly čočkovitě vypouký tvar a kolo mělo radiální vůli 1,5 mm!z vlastní zkušenosti svrtávání nedoporučuji opravoval jsem kliku po jednom odborníkovi
Kolíčky byly zřejmě z vrtáků a byly zlomené. Jenom zázrakem se to nepotkalo.
Je třeba si uvědomit princip tohoto typu spojení. Unáší se to třením dosedacích ploch a klínek je tam jenom proto, aby se kolo nasadilo ve správné poloze a při dotahování se nepootočilo. Ten neduživej klínek to nemůže udržet, ani kdyby byl vyroben z oškrtu sovětského stachanovce.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Hm s tou dosedací plochou máte asi pravdu, i když se mi nezdá, že by s takhle velkým vybráním té kliky počítali jen pro nastavení a lepidlo jsme používali nějaké strojařské pro tyhle druhy spojů i když příště to asi taky zkusim bez něj (na šroub ho nedávám) a tady při tom sundavání to musí bejt taky sranda to pak urvat.
Říkám, zfrézovat to je hlavní (nejdřív přeci odstraním příčinu závady a pak závadu). Určitě bych už nedoporučoval dělat pilníkem plošku na druhé straně, to je leda tak na oko a pak to rychle prodat. Než jsem kolo přidělal zpátky, vyměnil jsem ještě pro sychr simering, abych se pak k tomu už nemusel vracet. Lepidlo jsem nedal na šroub, ale na styčnou plochu kola a klikovky.Příště (jestli nějaké bude) ho tam radši dávat nebudu, jelikož si nejsem jistý jestli se lepidlo přesně rozleje, aby kolo bylo kolmo ke klice. A hlavně pořádně utáhnout.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Tu plošku na druhé straně dělám v případě, že se původní drážka tak "rozkvrdlá", že už není dostatečně přesně určena základní poloha na které dost záleží. Navařování kliky nedoporuřučují, protože materiál kliky nemá zaručenou svařitelnost, je to ocel určená k povrchovému kalení a nikdo neví, co ten svár má za vlastnosti. Důležité je co nejjemnější opracování povchu a přesná rovina kolmá na osu. Pak nový šroub, předepsaný moment a není se čeho obávat. Náhradní jednoduchá řešení nemusí mít dobrý konec a je škoda, když se potom zničí pěkný motor. Na TDI ušetřit pár korun?