Fotodokumentace vlastních přestaveb
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32868
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
po pětkách to asi moc nejezdíš, já hodně, a nijak jsem to nedomakal, dám třeba deku na kraj střechy na to plastový kanystr 25 litrů a stočím hadicí, když jsem nehlídal prázdný kanystr spadl a ulomil mi i víčko na fobii, když leju přes nálevku kanystr odkapává hodím trochu pilin, ale nějak to domakat , nasávat šlauchy, běhat s nálevkama mě taky nebaví, ty odkapy prostě jsou, čistím vápnem sem tam, prostě tankování je moje slabá stránka pokud mátě někdo nápad? miloš
Moje přestavba dnes už neexistujícího VW JETTA 1,6 TD :
------- MOJE PREZENTACE PŘESTAVBY VW 1,6 TD : -------
Tohle vozidlo sice už neexistuje, dnes mám BORA 1,9 TDI 130 PS, který jezdí na směs s částečně šluslou zpátečkou a kterýho čeká přestavba na 2-nádržovej system .Tady zveřejňuju fotky přestavby svého dnes už sešrotovaného miláčka - VW JETTY, která najela na rostlináč víc než 200.000 km. Je to 1,6 TD 70 PS r.v. 1987.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Některé díly na přestavbu jako výkonný deskový výměník, pak chladič olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 na který se montuje ( po úpravě ) palivový filtr který je pak vyhříván, palivoměr ze Škody Octavia ale r.v.1962, trojcestné ventily PEVECO a v neposlední řadě ukazatel podtlaku před čerpadlem nafty, který signalizuje poruchu nebo přicpaný filtr. Systém měl samostatný naftový filtr nepředehřívaný (origo) s originálnim napojením na původní palivovou nádrž a dále napojení přes dodatečný potrubí ( i zpátečku ) světlost 12 mm na dodatečně montovanou nádrž v kufru taky ze ŠKoda Octaavia r.v.1962, Kontrola teploty oleje před palivovym čerpadlem pomocí kapilárního teploměru (dnes bych volil elektrický digitální ).
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Detail deskového výměníku z kterého čučí na vývodech přímo přes redukce našroubovaný elektromagnetický ventily. Jeden ventil přepíná naftu-olej a je třícestnej a druhej dvoucestnej otevírá nebo dle potřeby uzavírá přívod horké vody, aby - pokud se dlouho jede na naftu - nafta zbytečně neohřívala a nedošlo ke snižování výkonu motoru, neboť mechanické čerpadlo ještě nemá oproti TDI-PD kompenzaci. Dnes bych tam dal obyčejný kohout a věc nekomplikoval.
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Pohled do motorového prostoru: úplně vlevo originální naftový filtr napojený na orig.nádrž pro provoz jen na naftu, vpravo dole (na tom červením hranatém ramínku) připevněn 2 filtr vyhřívaný právě tim chladičem olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 upraveného-pro provoz jen na olej, deskový výmeník (detail na předchozím obrázku) je vpravo dole vedle nádoby pro vodu do ostřikovačú a není zde skoro vidět
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
popis připojení k čerpadlu - trochu krkolomné. Bylo potřeba nahradit dutý přívodná šroub delším jelikož na další holedr bylo napojeno čidlo kapilárního teploměru a přívod podtlakoměru (vakuometru)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
DETAIL připojení přívodu nafty a kapilárního čidla teploměru a přívodu vakuometru a dutého šroubu k přívodu čerpadla v - rozebraném stavu
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
Ještě jeden záběr na napojení deskového výměníku olej-voda. Uprostřed dole na obrázku je vidět kousek tepelného výměníku na kterím je našroubován palivový, vodou ohřívaný filtr (jen pro olej)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
další detail
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
DETAIL palivového filtru napojeného na výměník OLEJ-VODA - filtr je "izolován" kouskem koberce - fotilo se to v zimě a umístění filtru je v přední části motoru
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Palivová nádrž II. na rostlinný olej - nahoře přívod oleje k motoru a zpětná větev z čerpadla a kabel k plováku pro snímání hladiny oleje
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Detail z interieru vozu Teploměr pro sledování teploty paliva (oleje či nafty) před vstupem do paliv.čerpadla, přepínače trojcestných ventilů, podtlakoměr (vakuometr) vpravo dole ze ŠKODY OCTAVIA r.v.1962 budík pro kontrolu stavu hladiny rostl.oleje v zadní II. přídavné nádrži v kufru.
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
Další nutná úprava pro tenhle typ motoru: Počátek vstřiku paliva posunut oproti 0,90 mm na 1,1 mm a dále zvýšení otevíracích tlaků na vstřikovačích z původních 150 - 160 barů na va 175-180 barů. Jo a "tuningovej" šroub nahoře na čerpadlu sem pootočil o ca pul otáčky, čímž se trošku zvýšil výkon, to vše ale až k hranici viditelné kouřivosti motoru při plném zatížení )))[/b]
-----------------------------------------------------------------
Výhřívání palivového filtru bych dnes řešil jinak - malym deskovym výměníkem před ním. Prostě čim víc spojů a napojení, tim větší riziko, že ten hustej olej bude někde přisávat vzduch. Proto ostatně - jak zkušení borci hlavně v Německu radí - je přídavný, olejovzdorný čerpadlo nutností. Nejlépe je ho umístit k nádrži oleje, aby byl v potrubí před ním mírný přetlak a ne podtlak. Tuhle pumpu HARDY (někdo používá FACET) už mám nakoupenou páč sou s ní výborný zkušenosti. Bude napojená tak, aby (ostatně jako všechny origo pumpy i u benzinu) běžela jen za chodu motoru z bezpečnostních důvodů.
---------------------K O N E C -----------------
Tohle vozidlo sice už neexistuje, dnes mám BORA 1,9 TDI 130 PS, který jezdí na směs s částečně šluslou zpátečkou a kterýho čeká přestavba na 2-nádržovej system .Tady zveřejňuju fotky přestavby svého dnes už sešrotovaného miláčka - VW JETTY, která najela na rostlináč víc než 200.000 km. Je to 1,6 TD 70 PS r.v. 1987.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Některé díly na přestavbu jako výkonný deskový výměník, pak chladič olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 na který se montuje ( po úpravě ) palivový filtr který je pak vyhříván, palivoměr ze Škody Octavia ale r.v.1962, trojcestné ventily PEVECO a v neposlední řadě ukazatel podtlaku před čerpadlem nafty, který signalizuje poruchu nebo přicpaný filtr. Systém měl samostatný naftový filtr nepředehřívaný (origo) s originálnim napojením na původní palivovou nádrž a dále napojení přes dodatečný potrubí ( i zpátečku ) světlost 12 mm na dodatečně montovanou nádrž v kufru taky ze ŠKoda Octaavia r.v.1962, Kontrola teploty oleje před palivovym čerpadlem pomocí kapilárního teploměru (dnes bych volil elektrický digitální ).
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Detail deskového výměníku z kterého čučí na vývodech přímo přes redukce našroubovaný elektromagnetický ventily. Jeden ventil přepíná naftu-olej a je třícestnej a druhej dvoucestnej otevírá nebo dle potřeby uzavírá přívod horké vody, aby - pokud se dlouho jede na naftu - nafta zbytečně neohřívala a nedošlo ke snižování výkonu motoru, neboť mechanické čerpadlo ještě nemá oproti TDI-PD kompenzaci. Dnes bych tam dal obyčejný kohout a věc nekomplikoval.
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Pohled do motorového prostoru: úplně vlevo originální naftový filtr napojený na orig.nádrž pro provoz jen na naftu, vpravo dole (na tom červením hranatém ramínku) připevněn 2 filtr vyhřívaný právě tim chladičem olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 upraveného-pro provoz jen na olej, deskový výmeník (detail na předchozím obrázku) je vpravo dole vedle nádoby pro vodu do ostřikovačú a není zde skoro vidět
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
popis připojení k čerpadlu - trochu krkolomné. Bylo potřeba nahradit dutý přívodná šroub delším jelikož na další holedr bylo napojeno čidlo kapilárního teploměru a přívod podtlakoměru (vakuometru)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
DETAIL připojení přívodu nafty a kapilárního čidla teploměru a přívodu vakuometru a dutého šroubu k přívodu čerpadla v - rozebraném stavu
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
Ještě jeden záběr na napojení deskového výměníku olej-voda. Uprostřed dole na obrázku je vidět kousek tepelného výměníku na kterím je našroubován palivový, vodou ohřívaný filtr (jen pro olej)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
další detail
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
DETAIL palivového filtru napojeného na výměník OLEJ-VODA - filtr je "izolován" kouskem koberce - fotilo se to v zimě a umístění filtru je v přední části motoru
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Palivová nádrž II. na rostlinný olej - nahoře přívod oleje k motoru a zpětná větev z čerpadla a kabel k plováku pro snímání hladiny oleje
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Detail z interieru vozu Teploměr pro sledování teploty paliva (oleje či nafty) před vstupem do paliv.čerpadla, přepínače trojcestných ventilů, podtlakoměr (vakuometr) vpravo dole ze ŠKODY OCTAVIA r.v.1962 budík pro kontrolu stavu hladiny rostl.oleje v zadní II. přídavné nádrži v kufru.
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
Další nutná úprava pro tenhle typ motoru: Počátek vstřiku paliva posunut oproti 0,90 mm na 1,1 mm a dále zvýšení otevíracích tlaků na vstřikovačích z původních 150 - 160 barů na va 175-180 barů. Jo a "tuningovej" šroub nahoře na čerpadlu sem pootočil o ca pul otáčky, čímž se trošku zvýšil výkon, to vše ale až k hranici viditelné kouřivosti motoru při plném zatížení )))[/b]
-----------------------------------------------------------------
Výhřívání palivového filtru bych dnes řešil jinak - malym deskovym výměníkem před ním. Prostě čim víc spojů a napojení, tim větší riziko, že ten hustej olej bude někde přisávat vzduch. Proto ostatně - jak zkušení borci hlavně v Německu radí - je přídavný, olejovzdorný čerpadlo nutností. Nejlépe je ho umístit k nádrži oleje, aby byl v potrubí před ním mírný přetlak a ne podtlak. Tuhle pumpu HARDY (někdo používá FACET) už mám nakoupenou páč sou s ní výborný zkušenosti. Bude napojená tak, aby (ostatně jako všechny origo pumpy i u benzinu) běžela jen za chodu motoru z bezpečnostních důvodů.
---------------------K O N E C -----------------
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Míchám v tomhle počasí tak na 5 dílů oleje 5 dilů nafty AŽ 7 důlů oleje na 3 díly nafty. Když se to přežene tak to studený špatně startuje. Největší problém je v průchodnosti filtru a v tom že přívodní potrubí je dost tenký. Proto mám zpětnou větev ( ten automatickej předehřev filtru ) upravenou tak, že to jde zčásti zpátky do nádrže ( kvůli samoodvzdušňování )a zčásti zpátky do filtru ( tim se rapidně sníží objem nasávané směsi olej-nafta z nádrže a hlavně podtlak za filtrem a jelikož u PD-čka je zpětná větev od vstřikovacích elementů korká, předehřívá se tak olej(nafta) před a ve filtru). Je to taková minimální přestavba PD-čka na směs .
Dřív sem bez téhle úpravy dával taky 60-75ˇprocent oleje, ale ucpával se filtr.
Dřív sem bez téhle úpravy dával taky 60-75ˇprocent oleje, ale ucpával se filtr.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
No jo, jenže ten rostlinej olej je dneska taky dost drahej, když k tomu připočítám louh a metanol, kterej navíc (nebezpečná a evidovaná látka) nevim kde shánět, pak se dotanu možná na cenu nafty u benzínky. Takže buď mít trochu složitou přestavbu a nebo nemít žádnou a složitě a o něco dráž vyrábět MĚŘO.alda164 píše:Vysrat se na to a dělat meřo , vše je moc složitý , jezdil jsem s deskovým výměníkem a ventilem na šlusnutí zpátečky a stejně šel motor do kytek
A pokud Ti odešel motor provozovanej na rostlináč, pak byla chyba někde jinde a ne v provozu na olej. Buď se nedodržela zásada studenej motor netočit, pokud máš rotační čerpadlo, nebo nebyl správně navržen předehřev, nebo se Ti ředil motorovej olej s rostlinným, nebo si u zvojnádržového systemu dostatečně neproplachoval, nebo to přisávalo vzduch (hustej olej-tenký potrubí) a kouslo se rotační čerpadlo, nebo si jezdil na použitel olej nedostatečně filtrovanej, nebo nebyl odstředěnej a obsahoval vodu, nebo zbytky solí a noarušoval měděný nebo kadmiovaný vnitřní části vstřikovacího systemu atd. ad. atd.
Ovšem pokud mi někdo poradí jak relativně lacině na výrobu bionafty (MEŘO) , rád do toho půjdu !
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW