Stránka 1 z 1

Jak se jezdí na petrolej?

Napsal: 23 dub 2006, 20:17
od PatrikGTD
Čau, zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s ježděním na petrolej, případně jestli se má míchat s naftou a v jakém poměru. Jestli to vydrží motor atd.

Napsal: 23 dub 2006, 20:58
od mazda626
řekni mě kde seženeš levně petrolej aby se ti to vyplatilo?

Napsal: 23 dub 2006, 21:26
od PatrikGTD
mazda626 píše:řekni mě kde seženeš levně petrolej aby se ti to vyplatilo?
No mám kámoše co toho má doma plno, tak řikal že mi ho klidně dá. Kdyby se mi to nevyplatilo tak se tim vůbec nezabývám.

Napsal: 23 dub 2006, 21:42
od bobyd
zrovna dneska mi povidal soused kterej je leteckej ing ze letadla musi odkalovat to snad znamena ze pred kazdym startem upusti kus nadrze a tan petrolej uz se pak do letadel nepuziva staci mit znameho na letisti takova mala drobnost :P ale rikal ze by to nemel byt problem jezdit na tohle palivo snad naky silenci v americe rezou petrolej naftou aby usetrili pri letani kdyz hnoji

Napsal: 23 dub 2006, 21:48
od René Zach
Tak si myslím, že zrovna petrolej by byl vhodný k míchání se stolním olejem. (Rozlišovat od fritáku). Přidávat dieseladitiva. Pokud ovšem ho máš k dispozici levně. Jinak petrolej je z ekologického hlediska ecklhaft.

Napsal: 24 dub 2006, 20:27
od MirekX
Petrolej je super aditivo na zimu, čím víc petroleje, tím líp. :D :D :D

Napsal: 25 dub 2006, 00:35
od Kuba
:? :? :? To: René Zach : nerozumím, proč by měl být PETROLEJ z ekologického hlediska "eckelhaft" :x :? . Vždyď petrolej je jako nafta "pouhá" frakce ropy ( destilační frakce ) . Křivka varu je mezi naftou a benzinem - mám na mysli "běžný" petrolej na svícení a pro technické účely. Svými vlastnostmi coby palivo se podobá naftě, avšak neparafinuje v zimě a lze jej bez potíží přimíchávat do nafty až do poměru 50 %. Ani letecký petrolej, o kterým je tu zřejmě řeč, není škodlivější než nafta a spol. Ten se ale nejvíce podobá tzv. lehké motorové naftě pro arktická klimata - a je to směs - podobně jako nafta - kapalných uhlovodíků vroucí obvykle v rozmezí tušim 135°C (možná 145 °C - nechce se mi to hledat (noteeth) ) až 280°C získaná z ropy . Petrolej JE sice biologicky stálý a v přírodě se nerozkládá, avšak v motoru shoří stejně dobřě jako nafta ( nebo jako rostlináááááč ) ..... nebo se mýlím ??? (rofl)

Napsal: 25 dub 2006, 17:31
od Tomas.cz
Kamarád jezdí na 25% nafta a 75% leteckej petrolej, nebo cca 99% leteckej petrolej a 1% olej na mazání čerpadla a jede to.
Tom

Napsal: 26 dub 2006, 22:30
od zdenace
Co vím, tak nákl. Tatra nám jela i na čistej petrolej.

Napsal: 28 dub 2006, 12:32
od tdidriver
Hele když už se tu bavíte co na co jezdí. Zvládá taky Omega 2,5TD jízdu na olej? Nevim ani jaký to má čerpadlo, má s tim někdo zkušenosti?

Napsal: 28 dub 2006, 13:52
od Kuba
Nepíšeš, jaká OMEGA 2,5 TD. Byly novější a pak starší.... jeden z nich měl přiškrcenej motor z BMW a určitě rotační čerpadlo a byl komůrkáč. Jízda na rostlináč v poho.

Napsal: 29 dub 2006, 21:40
od tdidriver
Jo jo, myslel sem ten model s tim motorem převzatym od BMW. Díky

Napsal: 30 dub 2006, 23:43
od Kuba
Pak je tam skutečně čerpadlo BOSCH a při dodržení všech opatření jako je předehřev, 2 nádrže apod. je přestavba možná a tenhle motor je velmi vhodný k takové úpravě - dlaeko více něž TDI.