AHF versus ASV-pružnost motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
martinbotek
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 lis 2007, 17:26
Odpovědi: 0

AHF versus ASV-pružnost motoru

Příspěvek od martinbotek »

Chtěl bych se zeptat,zejména Humla.Mám octavii 81 kw,r.v.99 AHF.Mám vyzkoušeno na více stejných typech motorú a mám pocit,že ten samý motor,jen kod motoru ASV,je mnohem agilnější,prostě jde více za plynem,než AHF.Otázka zní-je to softverem řídící jednotky?Na diagnostice nemám žádný problém,ale štve mě to,jinak jede v pohodě,díky samozřejmě všem za odpověď .
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

je to tak ASV jsou o něco živější, mají jiné trysky, turbo, soft a ješte nějaký změny uvnitř motoru, ale ty už asi takovej vliv na výkon mít nebudou, i když udávaný parametry výkonu a krouťáku jsou stejný, i mě se to tak jeví, možná, že mají běžně větší výkon než je udávanej, ještě by na to mohlo mít vliv použití různých převodovek s jiným převodem na jednotlivých rychlostech, ale má pocit, že takovej rozdíl to neudělá
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10054
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je docela možné, že ASV je skutečně subjektivně svižnější (mně se to pozdává taky).

Skutečnost, že má "rychlejší turbo" a trysky o vyšším průtoku, může motor reagovat rychleji a tím se může zdát, že je výkonnější, přestože tabulkově mají oba motory stejné parametry.

Navíc pravdou je, že motor ASV je svými konstrukčními vlastnostmi na tabulkový výkon předimenzovaný - snáze snáší úpravu SW, a to především díky pístům s chladicí drážkou, většímu turbu a tryskám.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

A o kolik má motor 81kW větší trysky než 81kW?
To asi pár lidí posmutní, když si natěšeně koupí trysky z 81kW ( dosud nikdo neřešil, jestli koupil AFN, AHF, nebo ASV ) a dosáhnou menšího výkonu... :roll:
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Inak s tym vykonom ze cisla na papiery a skutocnost nemusi sediet :)
Je to podla vsetkoho politika.

Napr OII 77kw teraz Vam nepoviem kod ma v papieroch 77KW a v skutocnosti (merane na brzde, a viac kusov) ma 88kw. REALITA.

A aj ja sa priklanam ze ASV je najpruznejsia 81kw TDI v serii :O)

BEZ DEBAT.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Bóďa píše:A o kolik má motor 81kW větší trysky než 81kW?
To asi pár lidí posmutní, když si natěšeně koupí trysky z 81kW ( dosud nikdo neřešil, jestli koupil AFN, AHF, nebo ASV ) a dosáhnou menšího výkonu... :roll:
nevím jestli jsou větší, já psal jen, že jsou jiný, ale AHF má DSLA 150P520, ASV má DSLA 150P873
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

Ja bych naopak rek ze maj trysky mensi diru v ASV kvuli emisim, ale rozhodne ASV ma vetsi davku paliva nastavenou v sotwaru uz v serii cca o 10% oproti treba AFN a to same tlak, AFN 0.95, ASV 1.05, ale samozdrejme se to lisi i podle auta kde motor je
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Huml píše:
Bóďa píše:A o kolik má motor 81kW větší trysky než 81kW?
To asi pár lidí posmutní, když si natěšeně koupí trysky z 81kW ( dosud nikdo neřešil, jestli koupil AFN, AHF, nebo ASV ) a dosáhnou menšího výkonu... :roll:
nevím jestli jsou větší, já psal jen, že jsou jiný, ale AHF má DSLA 150P520, ASV má DSLA 150P873
To já vím, že si to nepsal ty. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Otevřu staré téma.Stejně tak mi připadá i rozdíl mezi AGR a ALH motorem.ALH jede lépe a je méně "klepavé" mi příjde..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

Alh má totiž od agr variabilní naklápění lopatek na turbu
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19386
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

kámoš má ASV v Toledu 1M bez úprav, všechno origo a jede to jak pila...spotřeba dlouhodobě ( už několik let ) kolem 5L, v zimě v létě chytá na ránu,nikdy žádná závada... povedený motůrky/autíčko
možná z části i tím že dělá v rakousku a tankuje tam...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

krejča píše:Alh má totiž od agr variabilní naklápění lopatek na turbu
No rozdíl to udělá tedy markantní..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

Čoveče měl jsem oba motory ve stejných autech a rozdíl je to dost...
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10054
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to velký rozdíl. Turbo s obtokem je pomalejší v náběhu, takže řečeno opačně VTG turbo reaguje mnohem rychleji na změny zatížení a z toho důvodu je motor pružnější.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“