kdy odvodnit palivový filtr?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 00:22

kdy odvodnit palivový filtr?

Příspěvek od alek »

Zdravím. Při pokusu o výměnu palivového filtru (motor 2,5 TD) jsem zjistil, že filtr má dole našroubovanou jakousi "krabičku" do které vedou dráty - zřejmě indikace přítomnosti vody. Krabička je zjevně poškozená, na filtru drží jen silou vůle, a indikace nefunguje. Za novou chtějí v servisu skoro 2500 Kč, což mi připadá skoro dost. Uvažoval jsem do díry ve filtru našroubovat víčko s nějakým ventilkem (toto seženu snad levněji) a vodu odpouštět v nějakém rozumném intervalu. Můžete sem prosím někdo napsat, po jaké průměrné době (nebo snad po kolika kilometrech - nevím na čem víc záleží) vodu vypouštíte? Nebo myslíte, že se to odhadnout nedá a ta indikace vody je nezbytná? Dík za každý názor.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

To je různé, pokud je dobrá nafta, tak to nemusíš odvod.
Uživatelský avatar
oliofiat
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2006, 09:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od oliofiat »

Většina filtrů má už v krabici přiložené gumičky a tuto základní zátku s odvodněním.
2,4TD_HLX_week
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 00:22

Příspěvek od alek »

Pánové, dík za odpovědi. Usoudil jsem, že kupovat originální víčko s čidlem na přítomnost vody je zbytečný přepych a tak jsem si náhradní nechal vytočit u známého soustružníka. Udělal to parádně i s malým vypouštěcím ventilkem. Už to tam mám pár měsíců a pohoda. Před zimou zkusím trochu nafty odpustit, jsem zvědav, co vyteče. Ono to s tou vodou asi nebude tak horké, některé nafťáky (VW Transporter) ten odpouštěcí ventil prý ani nemají. Ono asi fakt záleží, co se tam čepuje za naftu.
Jen pro informaci k tomu čidlu na přítomnost vody v palivovém filtru tak, jak ho montuje Toyota do modelu HIACE (ročník 98 ). Ve spodní části víčka je svislý čep, na kterém je navlečen válcovitý plováček s přesnou specifickou hmotností. Plováček zřejmě obsahuje magnet, který asi spíná jazýčkový kontakt zabudovaný ve dně plastového víčka. Pokud je ve víčku jen nafta, plováček zůstává na dně. Případná voda, která má větší hustotu a proto se usazuje u dna víčka, nadzvedává plováček až, vlivem slábnoucího magnetického pole, kontakt přepne. Jednoduché, elegantní, ale dávat za to několik tisíc se mi nechtělo...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“