Stránka 1 z 4

Čerpadlo KO, ani jsem se neprojel

Napsal: 23 led 2008, 18:29
od coroner
Tak jsem odpravil čerpadlo ještě dřív, než jsem se vůbec stihl projet na olej a teď hledám odpověď proč.
Auto Volvo 740 2.4TD, čerpadlo Bosch VE.
Dvounádržový systém (v nádrži filtrovaný použitý RO a čerstvé Brolio řepka 50:50, směs tekutá), podpůrné čerpadlo facet, výměník, trojcestné ventily, elektroohřev, teploměry. Dnes jsem dokončil montáž a začal testovat. Mám to udělané tak, že olej jde výměníkem, pak je trojcestný ventil a až pak elektroohřev. Chtěl jsem lehce přihřívat i naftu, aby se dříve ohřál filtr a čerpadlo. Auto jsem lehce ohřál, za výměníkem cca 55 stupňů, nafta za elektroohřevem cca 45 stupňů a šup tam olej. Systém se ale zavzdušnil a auto zdechlo, nafta, start, pokus číslo dvě, výsledek stejný, pak jsem zjistil, že mi to mezi nádrží a facetem přisává vzduch, opraveno. Start nafta, šup tam olej, běželo to cca půl minuty, pak to začalo kolísat, přišlápl jsem plyn, párktát to ještě zaškytalo a konec GAME OVER :x (wallbash)
Do čerpadla jde palivo, je propláchnuté naftou, nový palivák, ze zpátečky vytéká nafta, ale vysokotlaká část je mrtvá, oddělal jsem matičky ze vstřikovačů a nic.
Kde myslíte, že je příčina, mě napadá:
1) zadření v důsledku opakovaného zavzdušnění
2) zadření v důsledku předehřívané nafty (ta mohla mít max 45stC)
3) zadření poté, co se tam dostal olej (nevidím ale důvod, proč by tomu vadil olej, co měl minimálně 50stC a byl krásně tekutej)
4) únava materiálu a zadřelo by se tak či tak
K čemu se přikláníte vy???

Napsal: 23 led 2008, 18:39
od radluk
(LOL)

Napsal: 23 led 2008, 18:46
od coroner
radluk píše:co el. uzavirani privodu paliva, "cvaka" ?? ... Nemuze to byt shoda nahod, ze odesel ten selenoid?
jj selenoid jsem testoval, na drátu je napětí, selenoid cvaká
ta nafta moc teplá být nemohla, teploměr hned za předehřeven umístěný přímo v trubce v kapalině ukazoval max. 45stC, jenže to musí projít jěště palivovým filtrem, takže než to dojde do čerpadla má to pod 40 stupňů a to má v létě při ohřátém motoru určitě víc než to dojde do čerpadla. Jedině, že by hrál roli ten teplotní rozdíl studené čerpadlo a teplá nafta, ale zase 30 st. není tolik.

Napsal: 23 led 2008, 20:41
od bartjo
Zdar borci,
nemám tolik zlušeností, ale pokud to zdechlo, je tam vzduch.
My jsme toho Golfa ( a už víckrát) nacucávali prostě hubou před Pevekem, olej je přece jedlý ;) . Jestli se ti to opravdu zadřelo, pak jsem zvědavý, co na to napíšou ostatní. Mě se to teda vůbec nezdá.

Jen pro jistotu:

nevím, jaký tam máš ventil, ale víš jistě, že se ti ten olej opravdu otvírá?
Nemůže to chcípání být zavřený přívod ? A jak to máš se zpátečkou ?

Napsal: 23 led 2008, 20:43
od bartjo
Jo, taky myslím, že teplá nafta ho nezabila :(

Napsal: 23 led 2008, 20:51
od coroner
Ventily tam mám dokonce 3 všechno Paveka, ale to nehraje roli, protože jsem to teď zkoušel tak, že jsem napíchnul flašku přímo na čerpadlo bez jakéhokoli ventilu, obešel jsem i filtr a nic, z vysokotlakých trubek nejde nafta. Je to vážně divné, kdyby se to zadřelo, tak bych předpokládal, že při nějakém zatížení, ale na místě a téměř na volnoběh, začal jsem tomu pošlapávat až to začalo jít nepravidelně.
Jinak naftu jsem měl v úmyslu předehřívat proto, abych právě předešel teplotním šokům na čerpadle, když by do něj šla ledová nafta a já naráz přepnul na šedesátistupňovej olej.
Prostě mám fakt smůlu nebo já nevím, lidi tam bez přestaveb lejou kde co a já si dal celkem záležet a stejně je to naprd.
Zítra s tím budu ještě laborovat a pak začnu shánět čerpadlo.

Napsal: 23 led 2008, 21:08
od SLÁDEK
Co je to za čepadlo Bosch VE?
Je to elektronické čerpadlo?

Napsal: 23 led 2008, 21:09
od coroner
SLÁDEK píše:Co je to za čepadlo Bosch VE?
Je to elektronické čerpadlo?
Ne, je to normální boschácká mechanika, vede do ní jedinej drát a to k selenoidu zavírajícímu přívod nafty 8)

Napsal: 23 led 2008, 21:12
od SLÁDEK
Takže klasický řadový čerpadlo?

Napsal: 23 led 2008, 21:18
od coroner
SLÁDEK píše:Takže klasický řadový čerpadlo?
Kéž by :D co vím tak řadové používá jen Mercedes, tohle je mechanické rotační s axiálním pístem.

Napsal: 23 led 2008, 21:42
od GRINCH
radluk napsal:
co el. uzavirani privodu paliva, "cvaka" ?? ... Nemuze to byt shoda nahod, ze odesel ten selenoid?
-------------------------------------------------------------------------------------
jde tam proud i pri startovani ? mě odešla spinaci skřinka a proud mi tam šel jen v jedne poloze a při startovani nic.

Napsal: 23 led 2008, 21:52
od radluk
(rofl)

Napsal: 23 led 2008, 23:23
od wiguf
my sme po namontování systému museli nekompromisně roztahávat, ač to bylo těsně před čerpadlem dokonale odvzdušněno, totiž předtim sme to párkrát protočili zavzdušněný a bylo vymalováno. Vždycky dávam za přestavbu ještě malej filtřík, může se stát že se třeba z ventilů uvolní nějaká pilina a ta v rotačnim čerpadle neudělá dobrotu. Ten malej solenoid zapoj natvrdo na baterku, taky sem to tak dělal při testování.

Napsal: 23 led 2008, 23:35
od coroner
Baterii nabíjím, zítra propojím ten selenoid natvrdo na + a budu točit a točit. Případně se bude pozítří roztahovat. Nízkotlaká část určitě zavzdušněná není, vysokotlaká být může, mám však za to, že by se měla odvzdušnit tak nějak sama startováním. Je lepší zkoušet povolovat trubičky ke vstřikům po jdené nebo povolit všechny naráz?

Napsal: 24 led 2008, 07:19
od wiguf
povolil bych všechny, já bych ten startér ani baterku neničil, roztažení je jistota a když ani to nepomůže, tak asi zbejvá už jenom to rozhodit a kouknout co tomu je.